Zdroj: Pixabay
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

ZPRÁVA DENTSU O TRENDECH V OBLASTI MÉDIÍ PRO ROK 2024

19. 12. 2023
Síť agentur Dentsu zveřejnila svou každoroční studii trendů v oblasti médií a došla k závěru, že generativní umělá inteligence není pouhým trendem, ale technologií definující budoucnost, která má potenciál „navodit období růstu médií a nový zlatý věk kreativity“.

Podle průzkumu společnosti Dentsu 91 % marketingových ředitelů věří, že tato technologie je budoucností, nikoli pouhým módním výstřelkem. S tímto tvrzením souhlasí 78 % spotřebitelů.

Jednou ze sfér, kterou AI transformuje již nyní, je podle zprávy Dentsu oblast vyhledávání. „Generativní umělá inteligence představuje obrovskou změnu obecně realizovaného způsobu vyhledávání, a to do té míry, že každému uživateli, který vyhledává poprvé, připadá téměř magická,“ uvádí zpráva s tím, že společnosti Google a Microsoft již do svých vyhledávačů začlenily funkce generativní umělé inteligence.
„Schopnost používat přirozený jazyk, dostat skutečnou odpověď namísto seznamu odkazů a reagovat na dotazy, to je faktor, který naprosto mění náš vztah k technologiím.“

S generativní umělou inteligencí je spojováno oživení a „nadstavba“ chatbotů. Zpráva uvádí, že cestovní vyhledávač KAYAK používá tuto technologii k zodpovídání otázek typu „Kam mohu v dubnu letět z New Yorku za méně než 500 dolarů?“.

Podle zprávy také více než 150 milionů lidí použilo chatbota myAI, generativní umělou inteligenci na bázi Snapchat, pro „nejrůznější dotazy – od inspirace při vytváření designu až po doporučení pro péči o pleť“.

Zpráva uvádí, že příští rok „zažije oblast chatbotů oživení a značky by na ně opět měly upřít svou pozornost, protože generativní AI způsobila skutečnou revoluci v jejich schopnostech“.

Očekává se také, že generativní AI povede k výraznému zlepšení efektivity a účinnosti médií. Zpráva zmiňuje příklady situací, kdy se tak již děje.

Upozorňuje, že Meta Advantage+ umožňuje inzerentům využívajícím reklamu s přímou odezvou nahrávat prvky kampaně, a to včetně obrázků, textu a odkazů na komerční stránky. Inzerent a agentura se pak vzdají části kontroly nad optimalizací výkonu kampaně a ponechají rozhodování na technologii Meta poháněné umělou inteligencí – včetně přizpůsobení kreativy, umístění, rozpočtu a cílení na publikum – aby bylo dosaženo co největšího počtu konverzí, přičemž do budoucna se předpokládá nárůst konverzí až o 20 % a ještě větší zvýšení efektivity.

Google plánuje spustit v roce 2024 službu Product Studio, jejímž cílem je poskytnout značkám možnost automaticky vytvářet vlastní scény na produktových obrázcích pomocí jednoduchých pokynů, jako je například „obklopeno broskvemi, s tropickými rostlinami v pozadí“, a vytvořit tak několik možností pozadí.

Studie však upozorňuje na nutnost opatrnosti: „Optimalizace pomocí umělé inteligence by mohla přesunout moc do rukou největších prodejců reklamy, kteří mají nejvíce zdrojů a dat na výcvik svých modelů a jejich implementaci do plánování, správy a měření kampaní. Menší hráči mohou být stále schopni konkurovat tím, že se zapojí do strategických aliancí a vytvoří vlastní, sdílené generativní řešení AI pro reklamu.“

Několik poznatků pro značky:


„Vyhněte se záludným aplikacím generativní AI tím, že budete identifikovat zřejmé případy použití, tedy situace, kdy tato technologie skutečně může zdokonalit zákaznickou zkušenost. Jakou hodnotu může přinést a která slabá místa může zlepšit? Určete možnosti s větším dopadem na spotřebitele – od lepší navigace v katalogu produktů až po nepřetržitou zákaznickou podporu.“

Kromě toho je nutno také „vyhodnotit potenciální přínosy pro média [a] identifikovat příležitosti k experimentování a možnosti transformace, které zajistí efektivitu a účinnost médií.“

Případy použití mohou zkoumat přístup k novým informacím – od různých informací o spotřebitelích až po rychlejší analýzu výkonu. „Jde také o lepší podporu týmu, včetně uvolnění rukou plánovačů a kreativců, kteří se pak budou moci soustředit na strategické úkoly, a nabídku optimalizace nové kreativy a cílení reklamy.“

Zpráva důrazně doporučuje provést před zahájením iniciativ využívajících generativní umělou inteligenci řádnou analýzu, „neboť tato výkonná technologie vyžaduje zodpovědné využívání. To zahrnuje nutnost porozumět očekáváním publika, omezením technologie, dopadům na způsoby práce, právnímu rámci a datům použitým pro výcvik. Vyžaduje také jasné etické závazky a pokyny.“

Další informace jsou uvedeny v kompletní zprávě, kterou najdete zde.

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...