Soutěž Zlatý středník zná vítěze 23. ročníku. Ocenění Projekt roku si odnesla iniciativa „Díky, že můžem“ za projekt „Svoboda nás spojuje“. Nejúspěšnější agenturou se stala MSL Czech Republic, která obdržela Grand Prix pro Nejlepší agenturu. Titul Osobnost PR patří Michaele Studené z iniciativy Pod svícnem, Talentem roku je Daniel Drake z Ministerstva zahraničních věcí. Výsledky byly vyhlášeny na slavnostním galavečeru v Empire Hall v Praze, který každoročně pořádá profesní organizace ASCOPA.
Uděleno bylo celkem šest Grand Prix
Projekt roku – kampaň „Svoboda nás spojuje“ iniciativy Díky, že můžem – připomněl 35 let od sametové revoluce a ukázal, že svoboda zůstává hodnotou, která v rozdělené společnosti spojuje napříč generacemi. Zapojil firmy, neziskové organizace, influencery i veřejnost jak online, tak v reálném prostoru.
Grand Prix za odpovědnou komunikaci získala kampaň „Obtěžování do MHD* nepatří“, kterou vytvořil Konsent společně s Magistrátem hl. m. Prahy a Pražskou integrovanou dopravou. Kampaň otevřela celospolečenskou debatu o obtěžování ve veřejné dopravě.
Grand Prix za měření efektivity si odnesla crowdfundingová kampaň „Vražedná efektivita“. Spojila svět true crime podcastu a deskové hry s autentickými reakcemi influencerů z escape roomu. Výsledkem byla nejúspěšnější kampaň v historii platformy Startlab – s rozpočtem 3 tisíce euro vybrala přes 110 tisíc euro. Za nápadem stojí tým Vražedné psyché a agentura PS:Digital.

Ocenění Nejlepší agentura získal tým MSL Czech Republic, který je součástí komunikační skupiny Publicis Groupe. Agentura působí na českém trhu od roku 2018, kdy vznikla spojením agentury Kindred (dříve Inspiro Solutions) a PR týmů Publicis Groupe. Agenturu vede Radek Vítek, který v loňském roce získal titul Osobnost PR.
Cenu Grand Prix Talent převzal Daniel Drake, tiskový mluvčí Ministerstva zahraničních věcí, za profesionální přístup ke strategické komunikaci státu v citlivém mezinárodním kontextu. V krizových situacích dokáže pracovat s předstihem a nastavovat informační rámec tak, aby média i veřejnost získaly včasné a srozumitelné informace. Systematicky buduje obsah na sociálních sítích MZV i ministra, podílí se na tvorbě scénářů pro klíčové události a aktivně reaguje na dezinformační narativy. K výrazným výstupům jeho práce patří například projekt Prokremelské pohádky nebo informační kampaň k aplikaci DROZD.
Ocenění Osobnost PR získala v letošním roce Michaela Studená za mimořádný přínos v prosazování zásadních společenských témat prostřednictvím komunikace. Je spoluautorkou iniciativy a také podcastu Pod svícnem, který otevírá veřejnou debatu o domácím a sexualizovaném násilí. Aktivně se podílí na legislativních změnách v této oblasti. Díky její práci byl v Poslanecké sněmovně schválen návrh na zavedení tzv. Dětského certifikátu. Spolu s dalšími odborníky přispěla také k prosazení novely, jež redefinuje trestný čin znásilnění.
V oborových kategoriích bodovala Česká filharmonie
V nejobsazovanější kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG si první místo odneslo české a slovenské Tesco s projektem „Menštruačné šaty“.
Česká filharmonie byla úspěšná hned ve třech hlavních kategoriích – Audio a video prezentace, Integrovaná kampaň a Struktura, obsah a storytelling, vždy s projektem „Nezapomeňte“.
V kategorii Kreativní idea porotu nejvíce zaujal projekt „Nenasaditelný prsten“, který vznikl ve spolupráci iniciativy Jsme fér, MSL Czech Republic a Leo Burnett. V oblasti Eventů zabodoval tým Apropo Jičín s kampaní „Zaseli jsme péči a sklidili 800 000 Kč“. Vítězství v kategorii Interní komunikace a employee engagement si zajistila Česká spořitelna ve spolupráci s agenturami JuiceUp a Webout You za „Personalizovanou video pozvánku k 200. výročí“.

V kategorii Launch, relaunch a rebranding si prvenství připsala Partners Banka společně s Konektor PR za projekt „Vstup Partners Banky na trh“. Ocenění v kategorii Využití sociálních sítí a influencer marketing náleží projektu „Influendcérky“ od Orange a Made by Vaculik. V kategorii Podcast si vítězství odnesla série „Hovorme o tom“ od Henkel Slovensko a Seesame.
Kategorii Nízký rozpočet a efektivita ovládl projekt „Absurdní kampaň proti absurdní výchově – Vypráskaná výchova“, realizovaný Centrem Locika ve spolupráci s MSL Czech Republic a Saatchi & Saatchi. V nové kategorii Regiony uspěl projekt „To za nás nebylo“, za kterým stojí Vzdělávací institut pro Moravu a B tým.
Porotu v kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs nejvíce oslovil projekt „Povodně 2024“ Ministerstva vnitra. Vítězem kategorie Webové stránky se stala „Digitální křižovatka“ od Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Zlato za Mobilní aplikaci a inovaci putuje do organizace Nepanikař za stejnojmennou aplikaci.
V kategorii Elektronický časopis, blog a newsletter zvítězil redesign blogu „Jídlo a radost“ v produkci Ambiente a A+Manual. Nejlepším Interním tištěným časopisem a novinami se stal titul „Ranvej“ z dílny Aero Vodochody Aerospace a Boomerang Communication. Cenu za nejlepší Externí tištěný časopis a noviny si odneslo „EduRevue“ od Národního pedagogického institutu České republiky.
Výroční zprávy nejlépe zpracovalo Národní divadlo, zatímco v kategorii Brožura, ročenka a katalog byl oceněn „Magazín Odvaha“ od Nadace PPF.
Přihlášené projekty letos hodnotilo celkem 18 porot, v nichž zasedlo 141 profesionálů z oblasti public relations, marketingu a audiovize.


Vítězové 23. ročníku soutěže Zlatý středník













Zdroj: mediaguru.cz