THINKBOX: GRAF MĚSÍCE UKAZUJE, ŽE TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÝM MÉDIEM

15. 1. 2024
V posledních letech se ukazuje, že roste souvislost mezi důvěrou v reklamu a ziskem z reklamy. Porovnáme-li údaje z průzkumu IPA z let 2014-2022 s údaji z let 2000-2012, zjistíme, že důvěra poskočila ze sedmé nejvyšší metriky značky spojené se ziskem na druhou nejvyšší, řadí se hned za kvalitu.

Důvěra často koreluje s kvalitou a čím dál víc nabývá na významu. Spotřebitelé si průběžně vytvářejí hodnocení kvality značek, které si mohou koupit, na základě toho, zda značce (a její reklamě) důvěřují.

Údaje, které předvedl odborník na efektivitu Peter Field na konferenci The Future of TV Advertising Global 2023, naznačují, že zřejmě existuje vztah mezi kampaněmi, které dokázaly vyvolat efekt důvěry, a jejich rozpočtovým rozdělením do různých médií. Fieldova práce ukazuje, že kampaní využívajících televizi, vyhledávání, online zobrazení, tisk a rádio bylo dosaženo zvýšeného efektu důvěry; zatímco sociální média, sociální video a online video měly mnohem menší pravděpodobnost, že přinesou pozitivní efekt důvěry.

Kromě toho mnoho předchozích výzkumů zdůrazňovalo význam důvěry - v neposlední řadě studie Thinkbox "Adnormal Behaviour" (provedená společností Ipsos), která odhalila, že televize předčila všechna ostatní média v tom, jak lidé reklamě v tomto médiu důvěřují.

Zdroj: Thinkbox


Detailní informace ke grafu zde.

Zdroj: thinkbox.tv

Načítání dalších...