Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: VÍCE HLASŮ V REKLAMĚ VEDE K VĚTŠÍMU PRODEJI

3. 11. 2023
Přesvědčovací síla videoreklamy může být větší, pokud je ve voiceoveru použito více hlasů, zjistila nová výzkumná práce.

Slyšet různé hlasy vyprávět přesvědčivé sdělení upoutá pozornost spotřebitelů a zvýší jejich ochotu platit. Autoři studie to nazvali "efekt početnosti hlasů". Tento efekt přetrvává, i když jsou spotřebitelé rozptýleni. Při předávání složitých sdělení však autoři naznačují, že jeden hlas může být lepší než několik.
"Lidský hlas je nejdůležitějším zvukem v našem prostředí, nese společensky relevantní informace pro komunikaci,"

uvádí se ve studii More Voices Persuade: The Attentional Benefits of Voice Numerosity. Dodává, že poslech lidských hlasů aktivuje v mozku odlišné oblasti, které rychle přitahují pozornost.

Videoreklama je stále rozšířenější a má stále větší vliv na rozhodování spotřebitelů. Například společnost Google odhaduje, že více než 90 % spotřebitelů se při objevování nových značek nebo produktů spoléhá na produktová videa online a více než 50 % spotřebitelů využívá videa k rozhodování, kterou konkrétní značku nebo produkt si koupit.

Tato videa často obsahují jednoho nebo více vypravěčů, kteří hovoří o vlastnostech a výhodách produktu. Například ve videu společnosti Apple, které představuje sluchátka AirPods Max, vystupují dva vypravěči. Výzkumy z různých oborů naznačují, že zvuk - zejména lidský hlas - hraje důležitou roli při ovlivňování chování spotřebitelů. Tato studie přidává k těmto předchozím výzkumům konkrétní důkazy.

Hlavní studie se zaměřila na crowdfundingové kampaně na platformě Kickstarter, které zahrnovaly 31 kategorií a představovaly téměř 70 % prostředků získaných na této platformě. Výzkumníci hodnotili přislíbené finanční prostředky, počet podporovatelů a úspěšnost projektů, aby mohli vyvodit závěry.

Více hlasů, které vyprávějí poselství projektu, zlepšuje výsledky, což je "statisticky významné a ekonomicky důležité" - výsledkem je téměř 13 000 dolarů dodatečných finančních prostředků (nárůst o 39 %); 118 více zákazníků, kteří projekt podpořili (nárůst o 38 %); o 1,6 % vyšší pravděpodobnost, že projekt bude financován (nárůst o 6,5 %).
To, že více hlasů vypráví sdělení projektu rychleji, souvisí s nižšími výsledky projektu, zatímco přínos dalšího hlasu je vyšší u videí, která jsou srozumitelnější než ta, která jsou složitější.

Více finančních prostředků získala videa s vyšším objemem, videa s dynamičtější stopou, větším množstvím slovních a vizuálních informací a videa vytvořená zkušenějšími tvůrci. Výsledek projektu zlepšila také nabídka více možností nákupu.
Tato zjištění byla zopakována ve validační studii s 300 náhodně vybranými videi, přičemž podobné výsledky byly zjištěny i při analýze 2 449 reklam na YouTube.
V prostředí s nízkou mírou rozptýlení byla ochota účastníků zaplatit za produkt (WTP) vyšší po zhlédnutí videa s pěti hlasy než s jedním hlasem.
Při vysokém rozptýlení však byla jejich WTP srovnatelná, a to bez ohledu na počet hlasů.



O STUDII: Za účelem získání poznatků o současné praxi autoři provedli rozhovory s pěti vedoucími pracovníky (dvěma z globálních reklamních agentur a třemi z globálních firem z oblasti rychloobrátkového zboží), z nichž vyplynulo, že videonarace s jedním hlasem nebo s více hlasy je v praxi běžná, ale používá se nestrategickým způsobem.

Čtyři studie (plus ověřovací a replikační studie) - včetně dvou rozsáhlých souborů reálných dat (s více než 11 000 videí z crowdfundingu a více než 3,6 milionu zákaznických transakcí a více než 1 600 videoreklam) a dvou kontrolovaných experimentů s více než 1 800 účastníky. Některé z experimentů zahrnovaly strojové učení, NLP a text mining pro zpracování dat.


Zdroj: warc.com (čerpáno z Journal of Marketing Research)

Načítání dalších...