SPOTŘEBITELÉ SE LETOS NEMOHOU DOČKAT HALLOWEENU

18. 9. 202518. 9. 2025
Maloobchodníci se se svými obvyklými halloweenskými triky drží plánu. Skutečnou odměnou jim podle odhadů Národní maloobchodní federace budou rekordní útraty ve výši 13,1 miliardy dolarů, které překonají loňských 11,6 miliardy dolarů a předchozí rekord ve výši 12,2 miliardy dolarů. Útrata na osobu vzrostla na rekordních 114 dolarů, což je o téměř 11 dolarů více než loni.

Za částí tohoto nárůstu stojí nakupující, kteří si jsou vědomi potenciálního dopadu cel a očekávají, že budou platit více. Více než tři čtvrtiny z nich (79 %) přitom počítají s vyššími cenami.

„Pro spotřebitele, kteří se snaží vybalancovat svůj rozpočet, patří strategie jako včasné nakupování s cílem rozložit nákupy, případně nakupování v diskontních obchodech mezi praktiky, které jim umožňují ukočírovat náklady,“ říká Phil Rist, výkonný viceprezident společnosti Prosper Insights & Analytics, která realizuje průzkum NRF. „Navzdory těmto úvahám týkajícím se rozpočtu jsou spotřebitelé odhodláni utrácet za oslavy Halloweenu, aby měli se svými blízkými na co vzpomínat.“

Z těch, kteří oslavují – což je asi 73 % z 8 tisíc respondentů – plánuje 66 % rozdávat sladkosti, 51 % se převlékne do kostýmu a 51 % vyzdobí svůj dům nebo zahradu.

Velcí hráči v maloobchodním odvětví nabízejí speciální nabídky – od balíčků cukrovinek Costco přes extravagantní bezdrátové kostry Home Depot až po dýňové pyžamo Nordstrom.

Téměř polovina spotřebitelů (49 %) začala s halloweenskými nákupy už v září nebo dříve, což je mírný nárůst oproti loňským 47 %. Mezi hlavní důvody patří nadšení z podzimu (44 %), láska k Halloweenu (37 %), strach, že jim něco unikne (33 %), a snaha vyhnout se stresu na poslední chvíli (33 %).

Diskontní obchody zůstávají nejoblíbenějším místem pro nákupy (42 %), následují specializované halloweenské obchody (31 %) a internetové obchody (31 %).

Zhruba třetina (32 %) spotřebitelů plánuje účast na večírku. Jelikož svátek připadá na pátek, očekávají bary, restaurace a atrakce, jako jsou strašidelné domy a bludiště, vysokou návštěvnost.
Spotřebitelé se ale nejspíš nedočkají velkých překvapení, až zazvoní zvonek u dveří. Mezi nejoblíbenější kostýmy patří tradiční oblíbené postavy. U dospělých jsou to čarodějnice, upíři, piráti a kočky, u dětí zase Spider-Man, čarodějnice, duchové a další superhrdinové. U domácích mazlíčků lze očekávat spoustu dýní, hot dogů a čmeláků.

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...