SCREENVOICE TOP 10 ČESKÝCH VÁNOČNÍCH KAMPANÍ 2025

22. 12. 202522. 12. 2025
Spousta Čechů má vánoční reklamy ráda, jak vyplývá z loňského průzkumu od ResSolution Group. Většina populace má sice dojem, že vánoční kampaně začínají příliš brzy – a letos to bylo opravdu markantní – nicméně vadí to spíše starším spotřebitelům. Ti mladší vnímají jako vhodný začátek vánočních kampaní už říjen či listopad. Jaké vánoční reklamy můžeme letos vidět na českých obrazovkách a které z nich se povedly nejvíc?

Podle loňského výzkumu ResSolution Group si čeští respondenti s vánoční reklamou nejčastěji spojují značku Kofola (38 %), na druhém místě je Coca-Cola (33 %) a na třetím místě skončila – s výrazným propadem – skončila Alza s 11 %. Ženy častěji než muži uváděly značky Merci či Orion. Kofolu a Coca-Colu si častěji spojují s vánoční reklamou respondenti v nejmladší věkové skupině (46 %, 39 %). Jak to bude vypadat letos? Dokážou značky toto pořadí v srdcích spotřebitelů svými letošními vánočními kampaněmi zvrátit? Připravili jsme pro vás žebříček deseti nejlepších letošních vánočních spotů z českého trhu.

1. Footshop


Na první místo jsme letos umístili značku Footshop. Ta ve své letošní vánoční kampani od agentury YYY rozehrála – s lehkou nadsázkou a vtipem – příběh dcery, která pozve rodiče na Vánoce k sobě domů – a ti jen nevěřícně zírají. Roli otce si stejně jako vloni s přehledem střihl Tomáš Hanák. Značka s krásnou lehkostí oslavuje individualitu a připomíná, že největší tradicí je stejně láska. Jak říká kreativní ředitel Miloš Kočí: mezi rodiči a dětmi budou vždy rozdíly, ale společná řeč se najít dá.


Video: Footshop – Tvoje Vánoce. Tvoje pravidla.

2. Allegro


Vánoční reklamy od Allegro bývají emotivní a nejinak je tomu i letos. Středobodem děje je dojemný příběh otce a dcery, která postrádá přítomnost svého tatínka, a tak hledá útěchu u oživlých postaviček, které jsou dílem její fantazie. Hlavním poselstvím kampaně, za níž stojí agentura DDB Warszawa a produkční společnost MOON Films, je, že nejcennějším dárkem je přítomnost blízkých osob, nikoli materiální věci.


Video: Allegro – Vánoční reklama 2025

3. Bernard


Pivovar Bernard letos přišel s krátkým filmem nazvaným „Hlavně klid“, který divákům doporučuje, aby si v hektickém předvánočním období dopřáli trochu klidu. Reklamní spot v režii Jiřího Mádla působí příjemně přirozeně a ukazuje rodinnou situaci, kterou všichni dobře známe ze svých domovů. Jediným kazem na hezkém příběhu je absence brandingu – divák se jej dočká až na samém konci poměrně dlouhé vánoční reklamy.


Video: Bernard – Hlavně klid

4. Albert


Maloobchodní řetězec Albert zahájil předvánoční sezónu emotivní kampaní „Darujme radost“, která ukazuje jídlo jako osobní a smysluplný dárek nejen pro nejbližší, ale i pro toho, kdo každoročně obdarovává druhé. Hezký příběh spojený s produktovou reklamou může zabrnkat na emotivní strunu rodičů, protože připomíná myšlenku, že je potřeba nejen brát, ale i dávat.


Video: Albert – Darujme radost

5. T-Mobile


Operátor T-Mobile se letos rozhodl vsadit na příběh o přerušených vztazích s lidmi, na kterých nám záleží, a zdůrazňuje potřebu kontaktu, blízkosti a otevřenosti ve vztazích. Vánoční reklama nazvaná „Spojte se a buďte znovu  #mezi svými“ přináší velmi silné téma. Ústřední postavou spotu je mladá žena, kterou trápí neodeslaná zpráva pro její matku. Pocit nevysloveného se pro ni stává skutečným břemenem. Teprve když v sobě najde odvahu zprávu odeslat, spadne z ní i všechna tíha světa.


Video: T-Mobile: Spojte se a buďte znovu #mezi svými

6. Skip Pay


Značka Skip Pay, která se zaměřuje na odložené platby, vsadila na vtipný nápad. Využila tématu nepodařených dárků a v trilogii spotů nadělila lidem dárky, nad kterými zůstává rozum stát. Například cyklista si namísto vysněného jízdního kola rozbalí houpacího koně, mladá žena objeví pod stromečkem místo kabelky kbelík s věcmi, o které vážně nestála, a nešťastná holčička najde pod stromečkem místo kočárku na panenky zahradní sekačku. Stručné, vtipné a neotřelé!


Video: Skip Pay – Sekačku místo kočárku nechcete

7. Kofola


Oblíbená česká značka Kofola vsází na konzistenci, a tak stále dokola točí letitou reklamu se „žahnutými žuby nahoru“. Co naplat, tahle reklama je prostě dokonalá, a tak není proč ji měnit. A hlavně, naprosto všichni vědí, k jaké značce se váže!


Video: Kofola – Užijte si láskyplné Vánoce

8. Škoda auto


Výrobce automobilů ve své vánoční kampani volně navazuje na celoroční kampaň věnovanou „generaci Š“, tj. lidem, jejich životy se v různých okamžicích protnuly s vozy Škoda. Nová vánoční reklama staví na síle drobných gest, která se nenápadně, ale trvale zapisují do paměti. Ústředním motivem reklamy je obyčejný deštník, který provází otce a dceru napříč životem jako symbol jistoty, péče a bezpečí. Příběh ukazuje, jak se z dětské hry postupně stává rodinná tradice a znak opory – stejně jako deštník, který je už téměř čtvrt století součástí filozofie Simply Clever ve vozech Škoda.


Video: Škoda Auto – Malými gesty píšeme velké příběhy

9. dm drogerie


Nadnárodní řetězec dm drogerie se rozhodl odlišit od klasických vánočních příběhů a zvolil u své kampaně nazvané „Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují“ poutavý vizuální styl.


Video: dm drogerie – vánoční reklama

10. Lidl


Obchodní řetězec navázal ve své kampani „Úžasné věci se vyplatí“ na svůj globální strategický koncept „Lidl. To se vyplatí.“ Díky vyprávění holčičky a soundtracku je televizní reklama příjemná a může se spotřebiteli rezonovat. Dřívějším silným vánočním kampaním Lidlu sice tento spot nesahá po paty, přesto má vánoční atmosféru a předávané poselství má emotivní sílu.


Video: Lidl – Úžasné věci se vyplatí každý den

V porovnání se silou a rozpočty vánočních kampaní v zahraničí působí české vánoční reklamy obvykle umírněněji – spíše než o velkolepé filmové příběhy jde o autentické, klidné vyprávění a zdůraznění každodenních prožitků v českých domácnostech.

Zatímco světové kampaně jako britské nebo americké vánoční spoty často vsázejí na silný emocionální náboj, rozsáhlé produkční prostředky a kulturní symboly, české značky volí skromnější, ale srozumitelný styl komunikace, který lépe rezonuje s místním publikem. Češi vánoční reklamy celkově vnímají spíše pozitivně a oceňují především jejich atmosféru, možná proto, že je nespojují tolik s nákupním rozhodováním, jako spíše s emocionálním prožitkem Vánoc samotných. Český trh prostě projevuje poměrně osobitý přístup k vánoční reklamě. A proto jsou vánoční kampaně, které můžeme vidět na velké obrazovce, klidnější, zaměřené na rodinu a tradici, nicméně stále s jasným cílem vyvolat pozitivní emoce a posílit vztah spotřebitelů ke značce.

Načítání dalších...