Roman Mrázek; Zdroj: TV Prima
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

PRIMA COOL SE OTÁČÍ SMĚREM K ZÁBAVĚ, ZAČÍNÁ NOVOU ETAPU

3. 10. 2022
Záměrem televizní skupiny Prima je profilovat Prima Cool jako kanál primárně postavený na zábavě.

Tematická stanice Prima Cool postupně obměňuje stávající pořady a do programového schématu se snaží umísťovat více svých původních pořadů. Záměrem televizní skupiny Prima je profilovat Prima Cool jako kanál primárně postavený na zábavě. Proto se v letošním podzimním vysílání objeví nová původní improvizační soutěžní show K.o.mici, novinkou je také talk show Miloše Pokorného o vztazích a sexu Jednou jsi dole, jednou nahoře. Prima Cool nabídne i moto-show Blondýna, kutil a zabiják a novinkou je rovněž pořad Bábovky a plechovky. S premiérovými díly pokračují pořady Prima Partička, další série road show Fotr na tripu s Josefem Vrtalem a vrací se i pořad Magic show. Dále pokračují Simpsonovi, Hvězdná brána, Top Gear nebo Námořní vyšetřovací služba. Animovanou novinkou je pak „zvířátkový“ seriál Brickleberry, který láká na „uhozené vtípky“.
„Rozhodli jsme se, že se na Prima Cool zaměříme na zábavu, pokud možno v epizodické formě tak, aby ve vysílání byla přítomna, kdykoli se divák před obrazovkou objeví. Takovým příkladem zábavy tohoto typu je Prima Partička, na kterou se lze dívat jakýkoli den a rádi se podíváme i na její reprízy. V tomto stylu chceme Cool dál profilovat,“

popisuje programový ředitel skupiny Prima Roman Mrázek.

Prima si proto vytipovala několik pořadů, do jejichž výroby investovala. Nově se tak divákům představuje každé úterý od 20.15 improvizační show K.o.mici, která je situována do prostředí boxerského ringu. Soutěží spolu dva týmy a o vítězi rozhoduje moderátor pořadu Ondřej Urban udělením „KO“. Pro druhou část podzimu se chystá soutěžní pořad Joker Show. Má být „plný vtipů“ a známé osobnosti v něm budou mít za úkol rozesmát publikum. Na vtip také sází animovaná novinka Brickleberry, ve které se o zábavu starají zvířátka a jejich „nevšední“ dialogy, které budou moci diváci sledovat až po 22. hodině. A jiskřivé povídání nabídnou i pilotní díly talk show Jednou jsi dole, jednou nahoře s moderátorem Milošem Pokorným, který se známými tvářemi probere svět vztahů a sexu.

Novinky jsou zamýšleny hlavně do prime time a vzhledem k jejich obsahu i do vysílacího času kolem 22.00. „Rádi bychom se s vybranými pořady na Prima Cool posunuli do slotu po 21. hodině, protože zároveň víme, že v tomto čase jsou před obrazovkou diváci, které chceme oslovit. Cool je od svého vzniku nakloněn k mužskému publiku. Ve srovnání s minulostí se už ale tolik nesoustředíme na cílovou skupinu 15–24 let, protože její oslovení před obrazovkou je velmi náročné a i drahé. Nově s programem na Coolu cílíme na diváky ve věku 25–39 let,“ přibližuje dále Roman Mrázek. Podle jeho slov je záměrem dostat se s Coolem do další fáze. „Ve své nové strategii dáváme mezi Cool a zábavu rovnítko. Víme, že zábava je velmi těžká disciplína, a je nám jasné, že ne všechny pořady uspějí. Postupně si ale chceme vybudovat z těchto pořadů nový základ. Když se nám nadpoloviční většina pořadů uchytí, budu rád, protože pořady, které se k divákovi pravidelně vrací, jsou základem televizního byznysu,“ vysvětluje.
Nové pořady se tak přidají ke stálým oporám Coolu, k jakým patří Partička, Autosalon či Top Gear nebo z akvizičních pořadů Simpsonovi, Námořní vyšetřovací služba a Hvězdná brána.

Lifestylové a motoristické pořady na podzim rozšíří i druhá řada road show Fotr na tripu, která se vysílá od 31. srpna každou středu od 21.30 a tentokrát je zaměřena na severní Afriku. Do této skupiny pořadů přijdou i Bábovky a plechovky, v nichž se blondýna a bruneta vyrovnávají s auto-moto úkoly. A další novinkou bude moto-show Blondýna, kutil a zabiják. Čtyřčlenné VIP týmy v ní soutěží a plní nejrůznější úkoly.
„Prima Cool je aktuálně jedním z kanálů, kterým se věnujeme a chceme je rozvíjet. To se vedle Coolu týká i Prima Zoom a Prima Show,“ popisuje Roman Mrázek. Program stanice Prima Zoom se má ještě více posunout k mužským divákům, zároveň ale nechce opouštět pořady s tematikou přírody, zvířat či poznávání. Nejmladší z tematických stanic Primy, kanál Prima Show, zaměřený především na reality show a usilující hlavně o mladé divačky, by se měl postupně ve sledovanosti posunout nad 1% podíl.

„Ukázalo se, že správnou cestou při programování Prima Show je do značné míry akviziční obsah, přehledné schéma a každou sezónu vypíchnutý hlavní pořad, což může být pořad vlastní tvorby nebo akviziční. Také se nám osvědčilo uvést pondělní reality show, která je příbuzná nebo vhodná pro ženské publikum, v předpremiéře na Prima Show a pak na hlavní Primě,“ uzavírá Roman Mrázek. V programu stanice nechybí ani pořady vlastní tvorby, letos se ve vysílání objeví například show Česká Miss Essens, sledující cestu soutěžících dívek vedoucí k titulu Miss.
Prima Cool dosahuje v letošním roce v divácké skupině 15–69 podílu sledovanosti ve výši 2,5 %, což je po Prima Krimi a Prima Max třetí nejsilnější výsledek. V mladší divácké skupině 15–54 je ale Prima Cool s podílem 3,5 % nejsilnějším tematickým kanálem skupiny Prima (zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere).

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...