PODÍL ČECHŮ SLEDUJÍCÍCH SVOD PŘÍŠTÍ ROK STOUPNE NA 42 %

10. 8. 2022
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA
Trh placených VODviz Video na vyžádání (VOD) služeb v České republice by měl růst i v příštím roce, ukazuje průzkum Atmedia.

Podíl Čechů, kteří využívají alespoň jednu službu s videi na vyžádání (video on demand), se příští rok zvýší na 42 procent, což je o dva procentní body více než letos. Uživatelé těchto služeb mají v průměru přístup k 1,5 služby, téměř v polovině případů za ně přímo neplatí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Atmedia mezi více než 4000 respondenty. Mezi nejoblíbenější videoplatformy v ČR patří Netflix, HBO GO/Max, Voyo, Disney+, iPrima nebo Apple TV+.

V cílové skupině 15-69 let, ve které byla dataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem. pro výzkum sbírána, by tak počet lidí, kteří si platí alespoň jednu službu, vystoupal na 3 miliony.
„Video on demand služby si v posledních letech získávají stále větší popularitu také mezi českými diváky. Výrazně k tomu přispěla celosvětová pandemie, kdy jsme byli všichni zavření doma, a sledování televizeV kontextu PEM je to taková televizní aktivita respondenta, která zahrnuje:

Živé sledování televize (Definováno jako přítomnost osoby v místnosti, v níž je zapnut televizní přijímač zobrazující živé vysílání TV kanálu (tj. v reálném čase), a přihlášení této osoby prostřednictvím TV metrového systému.)
Nahrávání (Zaznamenávání televizního vysílání videorekordérem nebo jiným zařízením, které to umožňuje. Nahrávání může být prováděno na jiném TV kanálu, než který je živě sledován. U nahrávání není známa osoba, pouze domácnost. Tato aktivita není zahrnuta do živého sledování.)
Přehrávání (Definováno jako přítomnost osoby v místnosti, v níž je zapnut televizní přijímač a videorekordér, DVD nebo jiné zařízení, které to umožňuje, který přehrává obsah záznamu ze zapnutého videa, DVD či jiného zařízení podobné funkčnosti. Nerozlišuje se původ záznamu. Tato aktivita není zahrnuta do živého sledování.)
Sledování teletextu (Definováno jako přítomnost osoby v místnosti, v níž je zapnut televizní přijímač, na kterém je naladěn neprůhledný teletext libovolného TV kanálu. Tato aktivita není zahrnuta do živého sledování. Sledování průhledného teletextu se považuje za živé sledování.)
nebo videí na vyžádání patřilo k nejčastějším aktivitám, kterými jsme trávili volný čas,"

uvedl ředitel marketingu Atmedia Pavel Müller.

Část diváků, kteří využívají placené služby s videi na vyžádání, sleduje obsah hned na několika z nich. Přímo za ně platí 52 procent uživatelů, 12 procent je využívá v rámci nabídek operátorů a 36 procent k nim má přístup přes sdílené účty, například v rámci rodiny, vyplývá z průzkumu.

„Sdílené účty jsou obecně velký problém, který začíná řešit už i Netflix s tím, jak roste jeho konkurence a s navyšováním předplatitelů naráží na strop. Vedle více než 200 milionů platících domácností má totiž na Netflix přístup dalších sto milionů domácností, které za sledování jejich video obsahu neplatí," dodal Müller.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...