Za prvních šest měsíců letošního roku přišlo na český maloobchodní trh 16 nových značek. Nejčastěji šlo o módu a gastronomii. Celkem 14 z nich otevřelo svůj obchod v Praze, jedna v Českých Budějovicích a jedna v Třebíči. Vyplývá to z dat společnosti Cushman & Wakefield.
V sektoru módy, obuvi a doplňků přibylo celkem šest značek. První prodejnu na českém trhu otevřela slovenská barefoot značka obuvi BeLenka v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. Na nákupní třídě 28. října představila své produkty americká značka kšiltovek New Era, na Senovážném náměstí otevřela další americká značka outdoorových doplňků Peak Design. Prémiovou řadu oblečení uvedla na trh značka s. Oliver v českobudějovickém nákupním centru IGY, a to pod jménem s. Oliver Black Label. V obchodním centru OD Ládví zahájila prodej italská prodejna s dětskou módou Blukids.
Gastronomický sektor se rozšířil o pět nových značek. V pražském Máji otevřel Dean&David otevřel svou první pobočku v pražském Máji, přičemž další pobočky se plánují na Jiřího z Poděbrad a V Celnici. Restaurace s mořskými plody Chernomorka z Ukrajiny přibyla v pražské ulici Ondříčkova. Chorvatské bistro Koykan zahájilo provoz v květnu v pražském Máji, a na druhou pražskou pobočku se zákazníci mohou těšit ještě letos v obchodním centru na Černém Mostě, tou dobou už pod názvem Westfield Černý Most. Novou restauraci otevřela rakouská značka Seven North, a to v rámci pražské pobočky hotelu Sir Prague. V pražské Vodičkově ulici se představí prodejna s italskými aperitivy Ciao Spritz.
„Gastronomie zůstává silným magnetem pro nové koncepty. Praha přitahuje značky díky pestrému publiku, silnému turistickému ruchu a živé gastro scéně. Food & Beverage segment je mimořádně dynamický a vysoce konkurenční. Nové značky sem vstupují s vědomím, že místní trh je multikulturní, mezinárodní a otevřený různorodým kulinářským zážitkům. I díky tomu patří Praha mezi nejzajímavější destinace pro rozvoj a expanzi gastronomických konceptů v Evropě,“ komentuje za Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.
Nové značky, které do Česka přišly v první polovině letošního roku

Jednou z nejvýznamnějších značek, která k nám během prvního půlroku vstoupila, je americká značka kosmetiky Bath & Body Works, s prodejnou v pražském Westfield Chodov. První prodejnu na českém trhu zde představila též prodejna korejské kosmetiky Ksisters, původem ze Slovenska.
V luxusním segmentu spustil v červnu provoz první Fragrance and Beauty butik značky Chanel. Ta doposud měla jen plnoformátový obchod v Pařížské ulici. Svou prodejnou v nově zrekonstruovaném barokním Paláci Savarin v pražské ulici Na Příkopě však vstupuje do segmentu zdraví a krásy, po vzoru západoevropských měst, kde už takové prodejny má.
Letošní rok má být, co se týče počtu nově vstupujících luxusních značek, opět rekordní. V rámci hotelu Fairmont Golden v Prague v Pařížské ulici otevřou v létě své první prodejny značky Ermanno Scervino, Grenardi, Damiani a Pasquale Bruni. Doplněny budou dalšími značkami, které již na českém trhu jsou – MaxMara a La Table, a také galerií soudobého umění Kodl Contemporary, která se představí v září. Novinkou na českém trhu bude také prodejna luxusních parfémů Nicolaï, která zahájí provoz v červenci v sousední Široké ulici.
Zatím málo zastoupený byl v prvním půlroce segment volnočasových konceptů – vstoupil k nám pouze jeden, a to Another World, aréna s virtuální realitou ze Spojených států. Sportovní segment obohatila nová prodejna německé cyklistické značky Canyon Bikes, jež otevřela Na Maninách v Praze. Novým hráčem je i diskontní řetězec se smíšeným zbožím Woolworth, který má svou první prodejnu v retail parku Stop Shop Třebíč.
Druhé pololetí je ve znamení vstupu známých značek
Ve druhém pololetí roku 2025 bude český trh čekat příchod řady dalších značek. Mezi očekávanými novinkami je například pekárna a kavárna Cinnamood, sushi koncept Sushi Circle, švédská módní značka s kavárnou Arket ze skupiny H&M nebo německá drogerie Müller.
Na trh vstoupí také polská šperkařská značka Savicki, rakouské fitness centrum Speedfit, rychlá občerstvení Wendy’s a dlouho očekávaný Five Guys, optika Kodano, italská kosmetická značka Kiko Milano, Worldbox ze skupiny CCC či kavárenská značka Reborn Coffee. V paláci Savarin má letos také otevřít koncept Piano bar z Polska, který každý večer nabídne živou hudbu.
Zdroj: mediaguru.cz