Stříbro a bronz získal v Cannes projekt „Fixables“ od agentur LePub Amsterdam a Milan pro Philips, na němž spolupracovali lidé z Publicis Groupe, OMD Czech a Prusa Research.
Kampaň Fixables, jejíž pilotní projekt startoval v Česku, uspěla hned dvakrát v kategorii Design. Získala bronz za design navržený pro změnu chování a stříbro za design zaměřený na udržitelnost.
Festival kreativity připočítává lví trofeje Nizozemsku a Itálii, protože za konceptem stojí Le Pub Amsterdam a Le Pub Milan. Podíleli se na ní ale i lidé z pražské Publicis Groupe, jako její šéf komunikace Jaroslav Malina a account director Zoran Boškovič.
Iniciativa Fixables také startovala v Česku s mediální agenturou OMD Czech a s tuzemskou produkcí Stillking Films, která se počítá k partnerům vedle Bandit Amsterdam, Bax Studio Milan a Crossfade Milan.
Celá inicativa společnosti Philips navíc stojí na spolupráci s producentem 3D tiskáren Prusa Research. Společně chtějí pomocí „Fixables“ podpořit udržitelnost a cirkularitu tím, že lidem dávají přístup k designu součástek a příslušenství pro produkty Philips Personal Health, které si tak mohou lidé místo kupování vytisknout na svých 3D tiskárnách.
Projekt vyšel z toho, že by 77 procent Evropanů upřednostnilo opravu produktů, ale většina z nich si nakonec koupí nový. Zájem se ukázal i poté, co Philips uvedl design pro 3D model zastřihovače vousů na strojek OneBlade, hned první týden si ho stáhlo 3200 uživatelů.
Kampaň agentur Le Pub a Philips tak dneškem proměnila oba shortlisty, na které se probojovala už v neděli. Dnes k nim stihla přidat další v kategorii Creative Business Transformation. Její výsledky se budou vyhlašovat ve čtvrtek.
Zdroj: mam.cz