Zdroj: Lukáš Neasi
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

ADC: AGENTUROU VEČERA JE MCCANN, ZLATÝ OHNÍČEK MÁ SAVAGE

7. 5. 20257. 5. 2025
Soutěž ADC Creative Awards vyhlásila své vítěze. Nejvíce bodů v hodnocení získala v 32. ročníku agentura McCann Prague, Zlatý ohníček si odnesl Leonard Savage.

Letošní 32. ročník lokální soutěže kreativity v komerční komunikaci ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Vyhlášení proběhlo v rámci slavnostního večera ve středu 7. května v prostorách Archa+. Titul Agentura večera, která získala v hodnocení největší počet bodů, putovala do agentury McCann Prague. Klientem roku se stala Česká asociace pojišťoven (ČAP), jež společne s McCann Prague dlouhodobě vytváří silné kreativní kampaně upozorňující na bezpečnost na silnicích. Speciální oborové ocenění Zlatý ohníček za kreativní přínos v komerční komunikaci obdržel Leonard Savage, Chief Creative Officer McCann Prague.

Grand Prix letos udělena nebyla, poprvé v historii soutěže však byla vyhlášena speciální cena od Art Jury – Art Prix. Tu získala kreativní agentura MadLove za svou práci Identita pro městskou část Praha 10. Právě tato práce získala v průběhu uplynulého roku také ADC Šťouch od členů klubu a pošťouchnutí do samotné soutěže.

Nejúspěšnější prací ročníku se stala kampaň „Zkratky: Urine test“ od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven, která získala dva zlaté Louskáčky v kategoriích Campaign: Tactical a Digital Craft, dva stříbrné a jeden bronz.



Mezi nejoceňovanější kampaně letošního ročníku patřil také počin „Nezapomeňte“, za kterou stojí Česká Filharmonie ve spolupráci s Ad Wood, Cognito, Studio Najbrt a Get Boost Media. Ze soutěže si odnesla jednoho zlatého Louskáčka v kategorii Advertisements for Good, dva stříbrné a jednoho bronzového Louskáčka.



Další úspěšnou kampaní je „World of Warcraft: Escape from Dalaran“, kterou vytvořila agentura All Animal pro Blizzard Entertainment. Všech osm přihlášek napříč kategoriemi se probojovalo na shortlist, z nichž se proměnily čtyři v bronzové a dvě stříbrné ocenění.



Oceňovanou kampaní je i „Negriluj se, nejsi Whopper“, kterou pro Burger King připravila česká agentura Zaraguza. Připsala si zlato v kategorii Campaign: Tactical, dvě stříbra a jeden bronz.



„Letošní ročník nás potěšil nejen počtem přihlášek, ale také úrovní a rozmanitostí kreativity i craftu. Ostatně to nejsou moje slova, ale feedback našich zahraničních kolegů v porotě. Jako klubu, který se snaží kreativitu propagovat i směrem k dalším subjektům, než jsou tradiční agentury, nás velice těší, že mezi přihlašovateli jsou vidět nová menší uskupení nebo dokonce jednotlivci. Doufáme, že právě takovým tvůrcům dokážeme nalít trochu toho čerstvého hypu do žil, abychom se příští rok opět mohli radovat nad tím, kde a jak všude kreativita sklízí svoje ovoce”, shrnuje za klub jeho předseda Miky Karas.

Kompletní výsledky 32. ročníku ADC Czech Creative Awards jsou zveřejněny v soutěžní galerií na webu www.adcawards.cz. Z celkových 270 přihlášek se na shortlist probojovalo 118 prací, ocenění získalo 78 z nich. Uděleno bylo celkem 12 zlatých Louskáčků, 29 stříbrných a 37 bronzových.

Zdroj: mediaguru.cz

 

Načítání dalších...