VLNA VÁNOČNÍCH KAMPANÍ SE VALÍ DÁL: ZAHRANIČNÍ I ČESKÉ ZNAČKY VSADILY NA OSVĚDČENÁ VÁNOČNÍ TÉMATA

27. 11. 202527. 11. 2025
Zaujmout spotřebitele v předvánočním období, které tradičně překypuje emocemi, nostalgií i přetlakem reklamních sdělení, představuje pro značky mimořádnou výzvu. Letos vytáhly do boje se svými vánočními kampaněmi ještě před adventem. Pojďme se podívat na další vánoční kousky, které se snaží posílit image značek a přesvědčit zahraniční i české televizní diváky k nakupování. Co na spotřebitele opravdu funguje?

Televize byla, je a bezesporu bude i do budoucna jedním z nejdůležitějších mediálních kanálů. V předvánočním období, kdy značky soutěží o pozornost spotřebitelů, je její výhoda ještě markantnější. Televize totiž vyniká vysokou pozorností věnovanou reklamě – na rozdíl od sociálních sítí překypujících reklamními sděleními, jež se sice zobrazují, ale dostává se jim jen mizivé pozornosti uživatelů, kteří permanentně scrollují a mají tendenci se reklamám spíše vyhnout.

U televize je naopak reklama očekávanou a tolerovanou součástí programu. Vysílání v televizi má dlouholetou tradici reklamních bloků, které diváci přirozeně akceptovali jako běžnou součást služby. Navíc, v předvánočním období je sledování televizních reklam zavedeným kulturním rituálem. Lidé se na reklamy těší, hodnotí je, komentují a sdílejí. Značky jsou si toho dobře vědomy, a proto v lineární televizi obvykle nasazují vysoce kvalitní, filmově zpracované spoty, které nabízejí propracovaný příběh a vyvolávají hluboké emoce. Níže najdete výběr dalších letošních vánočních reklam. Jak si značky letos vedou?

Vánoční kampaně světových značek


Britský řetězec prémiových supermarketů Waitrose vsadil na téma lásky a přišel s emotivním krátkým filmem nazvaným „The Perfect Gift“. Keira Knightley v něm hraje sama sebe, zatímco Joe Wilkinson si zopakoval roli Phila z reklamy z roku 2024. V tomto čtyřminutovém svátečním spotu se Phil zamiluje do Keiry, na kterou čirou náhodou narazí při nakupování – no, kde jinde než ve Waitrose!


Video: Waitrose – The Perfect Gift

Vánoční reklama Disney nazvaná „Best Christmas Ever“ vypráví příběh malé holčičky, která si o Vánocích přeje, aby její imaginární načmáraný kamarád Doodle byl skutečný. A skutečně, když přijde čas rozbalit dárky, Doodle ožije. Je tu ale jeden problém. Zapomněla mu nakreslit pusu! Chudák Doodle tedy musí počkat až do příštích Vánoc, než konečně bude moci mluvit, ale čekání se vyplatí. Když totiž konečně promluví, má hlas slavného amerického herce Johna Goodmana.


Video: Disney – Holiday Short: Best Christmas Ever

Aldi , mezinárodní řetězec diskontních supermarketů zaměřených na potraviny a základní spotřební zboží, prozatím vypustil do světa dvě ze tří částí své letošní vánoční kampaně a prozatím nám odhalila část poměrně chaotické předsvatební ságy mrkvičky Kevina, maskota značky, který v reklamách značky Aldi boduje už od roku 2016. Romantická reklama, za níž stojí agentura McCann Manchester, připomíná 10. výročí Kevina filmovým milostným příběhem rozvíjejícím se ve třech epizodách. V první části nazvané „What's on the cards for Kevin the Carrot this Christmas?“ požádá Kevin o ruku svou lásku Katie s pomocí kartiček inspirovaných filmem Láska nebeská. Pomáhá mu přitom jeho psí přítel Cauli Dog.


Video: Vánoční reklama Aldi, 1. část

Druhá část sleduje rozlučku se svobodou Kevina a Katie. Kevinova oslava se ovšem rychle změní v katastrofu. Budoucí ženich uvízne na severním pólu v plavkách, zatímco Katie si užívá klidného pobytu v lázních, aniž by tušila, jaký chaos se odehrává. Ještěže kolem jede Polární expres. Julie Ashfield, obchodní ředitelka Aldi UK, uvedla, že maloobchodní řetězec je „nadšený, že může odhalit další kapitolu svátečního milostného příběhu Kevina a Katie“, a popsala kampaň jako „plnou čisté vánoční radosti, špetky drzosti a všeho, co naši fanoušci očekávají“.


Video: Vánoční reklama Aldi, 2. část

Třetí a poslední epizoda celý příběh uzavírá:


Video: Vánoční reklama Aldi, 3. část

Společnost Tesco se rozhodla připomenout nám prostřednictvím své vánoční kampaně, že i když Vánoce milujeme, nikdy nejsou dokonalé, a to je v pořádku. Využila k tomu scének s lehce trapnými okamžiky, k nimž v rodinách během vánočních svátků prostě někdy dochází. Ať hodí kamenem, kdo se o Vánocích nikdy s nikým nepoškorpil! Naštěstí vypravěč, kterého ztělesnil John Bishop, vysvětluje, že jsou to právě ony nedokonalosti, které dělají Vánoce Vánocemi.


Video: Tesco – That's What Makes It Christmas

Značka Asda se letos zaměřila na cenově dostupné Vánoce. Hlavní postavou kampaně je Grinch zpívající svou verzi písně „Let it Snow“ a dokazující, že ani ten největší cynik nedokáže odolat příznivým cenám Asdy.


Video: Asda – A very Merry Chrinchmass

Vánoční marketing na českých televizních obrazovkách


Televizní reklamy, které z velké obrazovky oslovují české diváky, jsou viditelně umírněnější a zdaleka ne tak emotivní, jako jejich zahraniční konkurence. To ale neznamená, že nejde o reklamní spoty s nápadem. Například dm drogerie se pro letošní vánoční kampaň opřela o průzkum, který realizovala s agenturou Ipsos a který ukazuje, že většina Čechů považuje za nejdůležitější součást vánočních svátků osobní setkání. Kampaň dm nazvaná „Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují“ inspiruje k větší lidské blízkosti a připomíná, že to, na čem skutečně záleží, je sounáležitost, propojení a společně strávené chvíle.


Video: dm drogerie – vánoční reklama

Značka Skip Pay, která se zaměřuje na odložené platby, pro změnu využila tématu nepodařených dárků a holčičce v reklamním spotu nadělila místo kočárku na panenky zahradní sekačku. Tvářemi kampaně zůstávají maskoti Mozek a Srdce, kteří se v reklamách Skip Pay objevují už od roku 2022.


Video: Skip Pay – Sekačku místo kočárku nechcete

Nešťastnou holčičku se sekačkou doplňuje ještě cyklista, který si namísto vysněného jízdního kola rozbalí houpacího koně:



Video: Skip Pay – Houpacího koně místo kola nechcete

Stejně zklamaně působí i mladá dáma, která pod stromečkem místo vytoužené kabelky najde kbelík s „dárečky“, o které opravdu nestála.



Video: Skip Pay – Kyblík místo kabelky nechcete

A protože vlna vánočních kampaní ještě zdaleka nekončí, můžete se brzy těšit na další várku reklamních spotů, jejichž cílem je přesvědčit potenciální zákazníky v hektickém předvánočním období, že právě jejich značka dokáže nabídnout tu správnou kombinaci emocí, hodnot a výhod, které stojí za to si pořídit si domů, ať už v podobě dárků pod stromeček, jídla na vánoční tabuli nebo jako vybavení do domácnosti. Na co vsadí další zahraniční a české značky?

Načítání dalších...