David Sedliský; Zdroj: Adform
AKTUALITY DOMÁCÍ KONFERENCE

ADFORM PŘIDÁVÁ DIGITÁLNÍ OBRAZOVKY, PROPOJUJE CTV, DOOH I AUDIO

14. 10. 202514. 10. 2025
Adform rozšiřuje svou platformu pro programatický nákup reklamy o nové kanály a formáty. Rychle rostoucí jsou zejména CTV, digitální outdoor i audio.

Sledování videoobsahu na připojených velkých TV obrazovkách (CTV) se zvyšuje a v globálu už předbíhá klasickou lineární televizi. Podle dat, která na letošním Adform Summitu prezentoval Anton Karpovych z Adformu, tráví evropští diváci už více času u CTV (3,1 hodiny denně) než u lineární televize (2,8 hodiny). „CTV spojuje to nejlepší ze světa televize a digitálu, kdy přináší velký zásah, ale zároveň transparentnost a možnosti cílení,“ uvedl Karpovych.

Na konferenci promluvil o síle omnichannel nákupu a možnostech, které reklamní systém Adformu nabízí. Uvedl, že omnichannel nepředstavuje jen nákup reklam na více kanálech současně, ale schopnost je propojit do jednoho ekosystému, jednotně je spravovat, reportovat a cílit na konkrétní uživatele. „Omnichannel je o tom, že všechna média spojujete přes datovou vrstvu do jednoho celku. Není to o kanálech, ale o lidech, které chcete zasáhnout,“ vysvětlil.

Adform do svého DSP globálně integroval různé kanály, jejichž nabídku stále rozšiřuje. Vedle CTV, jsou to také programatické outdoorové a indoorové obrazovky v DOOH a audio reklama. Pro DOOH i audio platí, že jde rovněž jako v případě CTV o růstové mediatypy. „Integrací řešíme složitost nabídky a fragmentaci trhu, zjednodušujeme cílení a umožňujeme rychlou aktivaci kampaní i reporting na jedno kliknutí,“ popsal Karpovych.

V globálním SSP inventory, které je dostupné pro český trh, jsou konkrétně v Adformu zastoupeny:

  • CTV: Plex, Qwest TV, Samba TV, LG Ads, TCL, Bloomberg, Xiaomi TV.

  • Audio: Acast, Azerion a Spotify

  • DOOH: Framen s celkem 15 obrazovkami v obchodech a kancelářích


Další možnosti: Nové i přehlížené příležitosti


V souvislosti s lokálním inventory Adform nezastavuje a nové partnery integruje přímo na Adform SSP, které nabízí větší robustnost a lepší lokální podporu.

V rámci CTV prostředí je novinkou letošního roku rozšíření spolupráce s Tivio Studio, které kromě stávajícího nákupu reklamy v lineární televizi na DVTV Extra a KVIFF.tv nabízí i nové kanály v televizi Vodafone TV – Vodafone Comedy, Vodafone Family a Vodafone CZ & SK. Své inventory rozšiřuje o nové formáty typu sponzorský klip a overlay.

Reklamu v lineární televizi nově nabízí i AdShines. Ta se zaměřuje na krajské i celorepublikové televizní kanály typu A11, Praha TV, Brno TV a další.

Media Club již v červnu rozšířil své inventory o FAST kanál Sweet TV. Nabízejí tak kromě aplikace prima+ a HbbTV větší možnosti nákupu. Velkou přidanou hodnotou je možnost retargetingu uživatelů sledující Prima+ díky nově posílanému Czech Ad ID, které výrazně navyšuje schopnost a přesnost zacílení uživatele mimo obrazovku na mobilních telefonech či desktopech.

Další možnosti FAST kanálů (online video kanály kombinující bezplatný přístup k obsahu s reklamním modelem financování) jsou nové napojení globálních partnerů, které ale nabízejí nákup lokálních uživatelů. Podle Davida Sedliského z Adformu sledují tyto kanály v Česku už desetitisíce lidí. Jejich specifikem je, že jsou úžeji zacílené a generují miliony impresí, často za „nižší cenu než klasické kanály“.

V případě zájmu zacílit na mladší cílovou skupinu zůstává přehlíženou možností podle Sedliského gaming a reklama ve hrách, přestože nabízí zásah milionů uživatelů. Mladší uživatele lze přitom zachytit při aktivitě, která je baví a kde je reklama stoprocentně vizibilní. Adform na tomto poli spolupracuje s předními partnery jako je Anzu.io, Overwolf, Iion, Bidstack a další.

V neposlední řadě se do nabídky dostávají nové sítě digital out-of-home (DOOH) a digitální audio.

Nové sítě v DOOH


Další novinkou je možnost nakupovat přes Adform DOOH reklamní síť Concept OOH a Euronova Group od Vision Thing. První instalace obrazovek již proběhly v pražském obchodním centru Galerie Butovice. Do konce roku plánuje Concept OOH provozovat 63 obrazovek v 15 českých městech.

Novým hráčem na poli programatické in-store reklamy je pak Version 3, která začala s možností nákupu obrazovek v prodejnách smíšeného zboží COOP a Traficon. Inzerenti zde neplatí za plochu, ale za skutečnou pozornost lidí před obrazovkou.

Adform zároveň na summitu oznámil nové chystané spolupráce. V nadcházejících týdnech se otevře inventory:

  • Yman Bohemia: aktuálně spravuje 20 obrazovek na pobočkách České pošty, v nejbližších týdnech a měsících síť rozšíří až na 250 obrazovek ve 155 městech. Zasáhnout jejím prostřednictvím půjde video spoty až 2,5 mil. lidí, které na pobočku chodí.

  • Mojeobrazovka.cz : nasazuje obrazovky v nemocnicích a čekárnách (velké Fakultní nemocnice jako FN Motol, VFN i malé ordinace praktiků). K dispozici bude téměř 1000 obrazovek s možností 4 mil. OTS prostřednictvím video spotů v délce 10-30 s.

  • AdsGo: spolupráce má začít 1.12. 2025. V nabídce bude až 500 obrazovek v autech služeb Bolt a Uber, s výkonem celkem až 80 mil. impresí. Na obrazovce se budou zobrazovat až čtyři reklamy po dobu deseti sekund.


Reklama v audiu


Adform začíná spolupráci i s firmami, které umí dostat reklamu do podcastů v aplikacích jako Spotify nebo Apple Podcasts i pro prémiové uživatele. „Klasickou audio reklamu lze ve Spotify již nyní nakoupit. Jednáme ale také o tom, abychom zpřístupnili i aktuálně pro reklamy uzamčenou oblast – podcasty. Tato nabídka se snad již brzy objeví i v Česku,“ doplnil Sedliský.

Roste také význam mobilních aplikací, které nabízejí nízké ceny za tisíc zobrazení (CPM) a přesné cílení.

Strategická dohoda se Seznam.cz


Zásadní novinkou je také oznámení strategické dohody mezi Adformem a Seznam.cz, který aktuálně integruje Adform SSP do svého ad stacku. Tato nová spolupráce otevírá inzerentům nové možnosti při plánování a nákupu kampaní. Podle Sedliského se jedná o další krok k hlubší spolupráci mezi Seznamem a Adformem. „Během několika málo týdnů by inzerenti měli být schopni nakupovat reklamní prostor Seznamu přímo v našem SSP. Od 1. ledna 2026 pak očekáváme, že veškeré dealy budou dostupné pouze přes Adform SSP. Od tohoto data lze také očekávat zlepšení výkonnosti kampaní. Adform SSP nabídne lepší synchronizaci a cílení uživatelů, rychlejší odezvu DSP na nabídku a 100 % transparentnost dat,“ uvedl David Sedliský.

V praxi to znamená, že uživatelé nákupní platformy Adform DSP uvidí v rozhraní dvě oddělené kolonky – novou kolonku Seznam.cz přes Adform SSP a uživatelům známou kolonku Seznam.cz přes Microsoft Monetize (Xandr). Díky tomu bude možné lépe porovnávat výkon, optimalizovat kampaně a využívat pokročilé možnosti cílení i reportingu, které Adform v rámci své platformy nabízí.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...