Mediální agentura Knowlimits zůstává na čele žebříčku mediálních agentur v Česku podle tzv. billings (fakturované reklamní objemy) za rok 2024. Ukazuje to aktualizovaný žebříček COMvergence. Druhé místo v žebříčku jednotlivých agentur zaujala stejně jako loni OMD a třetí místo patří znovu agentuře PHD. Následují agentury EssenceMediacom a Carat. Do šestice největších se ještě řadí Mindshare. Vyplývá to z aktualizovaného žebříčku, který má MediaGuru.cz k dispozici. Zastoupení nejsilnějších agentur v první šestici se nemění.
COMvergence udělila MediaGuru.cz souhlas s publikováním TOP 6 agentur a TOP 3 sítí mediálních agentur, proto nezveřejňujeme kompletní žebříčky.
TOP 6 mediálních agentur za rok 2024

Z pohledu sítí zůstává nejsilnější Omnicom Media Group (agentury OMD, PHD a Hearts & Science) s meziročním 13% nárůstem. Druhou největší je podle žebříčku WPP Media (Essence Mediacom, Mindshare, Wavemaker, T&P) a třetí v pořadí je stejně jako před rokem Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Razor, Performics).
TOP 3 sítě mediálních agentur za rok 2024

Celkový fakturovaný objem uskutečněný 23 mediálními agenturami na českém trhu dosáhl podle COMvergence v roce 2024 výše 1,3 miliardy USD (+11 % vs. 2023). Trh tvoří 20 nadnárodních agentur a tři lokální agentury (Knowlimits, Mindsquared, Médea). Souhrnný podíl všech mediálních agentur na trhu s reklamou je 78 %. Podíl digitálních médií na celkových fakturacích měl v roce 2024 představovat 31 %.
Žebříčky jsou kalkulovány na základě fakturace klientům, jejichž investice do reklamy v médiích je vyšší než 100 tis. USD (cca 2,5 mil. Kč). To v zásadě odpovídá 500 největším zadavatelům reklamy. Podíly se počítají v rámci celého trhu prodeje s reklamou (nejen mediální agentury). Čisté odhadované údaje o výdajích na offline média vycházejí z monitoringu Nielsen za rok 2024, na který COMvergence aplikuje 81% snížení napříč všemi médii. Údaje o investicích do digitálních médií (display, programatic, online video, search a social) jsou založeny na vlastním výzkumu a odhadech COMvergence, které spočívají v použití digitálních podílů v rámci kategorie / klient. Tato procenta se každý rok upravují podle informací poskytnutých od jednotlivých agentur.
Přesuny mediálních rozpočtů oznámené během 2. pololetí 2024 ovlivní fakturační údaje za rok 2025. Výjimku tvoří ty, které vstoupily v platnost před koncem roku 2024.
Zdroj: mediaguru.cz