Nový průzkum podtrhuje, jak daleko se hlavní streamovací platformy dostaly v nabídce sportovních přenosů. Z výsledků vyplývá, že počet lidí, kteří sledují některé sportovní přenosy na streamovacích službách, převyšuje počet těch, kteří se na některé zápasy dívají v televizi nebo na kabelové televizi.
Podle sportovního průzkumu „What's the Score?“, který realizovala společnost Hub, sledují sportovní fanoušci živé přenosy na streamovacích platformách stejně často jako v televizi nebo na kabelové televizi. V roce 2025 uvedlo 69 % respondentů, že sleduje alespoň některé živé přenosy na SVOD platformách, což je stejný podíl jako u televize (66 %) a kabelové televize (63 %).
To je výrazná změna oproti loňskému roku, kdy pouze 62 % respondentů uvedlo, že sleduje sportovní přenosy na streamovacích platformách, a téměř 3 ze 4 sledují sportovní přenosy prostřednictvím klasické nebo kabelové televize.
„Sport se postupně přesouvá ke streamování podobně jako televizní seriály, jen mnohem rychleji,“
uvedl Jon Giegengack, ředitel Hub Entertainment Research a jeden z autorů studie.
„Trvalo několik let, než diváci začali Netflix považovat za rovnocennou alternativu k pozemnímu vysílání nebo kabelové televizi. Nicméně, v roce 2024 se poměrně hodně velkých událostí přesunulo do streamu a fanoušci se rychle přesvědčili, že jim streamovací služby mohou poskytnout zážitek, po kterém touží. S tím, jak se do online sféry přesouvá více významných událostí (jako jsou zápasy NBA na Amazonu nebo Super Bowl na Tubi), mladí fanoušci vyrůstají se streamovacími platformami, a ty pro ně jsou ‚domovem‘ jejich oblíbených sportů.“

Ještě důležitější je, že ve srovnání s loňským rokem považuje mnohem více sportovních fanoušků streamování za svou „domovskou základnu“ pro živé sportovní přenosy. V loňském roce pouze 23 % respondentů uvedlo, že streamování je jejich první volbou pro sportovní obsah, což bylo daleko za kabelovou televizí (37 %) a vysílacími sítěmi (30 %). Jen o rok později ale 30 % fanoušků uvedlo, že streamovací platforma je jejich *první* volbou pro živé sportovní přenosy – což představuje obrovský nárůst a jde v podstatě o stejný podíl, jaký má kabelová televize (31 %) a vysílací sítě (29 %).

Mladí lidé a menšiny sledují sport častěji na streamovacích platformách. Fanoušci ve věku do 35 let se mnohem častěji (48 %) než fanoušci ve věku 35+ (29 %) zaregistrovali ke streamovací službě speciálně kvůli sledování sportu. Předplatné speciálně za účelem sledování sportovních přenosů je také častější mezi hispánskými (46 %) a černošskými fanoušky (38 %) než mezi bělošskými diváky (33 %).

Sociální sítě jsou zase na vrcholu žebříčku, pokud jde o zajímavosti, klipy a zprávy. Téměř dvě třetiny sportovních fanoušků (62 %) využívají pro získání části sportovního obsahu, který není vysílán živě, sociální média. Více než čtvrtina (27 %) získává tímto způsobem veškerý svůj obsah, který není vysílán živě.
V rámci průzkumu bylo také zjištěno, že u mladších fanoušků jsou sociální média ještě víc v kurzu: 42 % lidí ve věku 18 až 34 let získává „všechny“ nebo „většinu“ svého sportovního obsahu, které nesledují živě, na sociálních platformách. A tento trend se stále zrychluje: 41 % respondentů uvádí, že na sociálních médiích získává více sportovního obsahu než před rokem (pouze 10 % získává méně sportovního obsahu).

Tyto výsledky vycházejí ze zprávy Hub Entertainment Research nazvané „What's the Score?“, která je založena na průzkumu provedeném mezi 3 753 americkými sportovními fanoušky ve věku 13–74 let. Rozhovory byly provedeny v prosinci 2024. Bezplatný výňatek výsledků průzkumu je k dispozici na webových stránkách Hub Entertainment Research.
Zdroj: tvtechnology.com