Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY NÁZOR TRENDY ZAHRANIČNÍ

VŠECHNO JE TO TELEVIZE ANEB NETŘEBA JI DĚLIT DLE METODY DORUČENÍ OBSAHU

22. 2. 202422. 2. 2024
Dave Morgan se zamýšlí nad tím, jak v současné době pohlížet na svět televize a total videa.

Dva důležité titulky z MediaPostu z tohoto týdne říkají "Celková televizní sledovanost dosáhla v lednu čtyřletého maxima" a "Lineární televize "klesá, streamování "stagnuje až mírně roste".

Podívejme se na ně postupně. První zpráva informovala o nejnovějších číslech společnosti Nielsen pro kombinovanou lineární a streamovanou televizi, která ukázala, že "celková sledovanost televize v USA se v lednu 2024 vyšplhala na čtyřleté maximum, přičemž se číslo oproti prosinci zvýšilo o 3,7 % v celkové denní sledovanosti u osob od dvou let věku". Celková sledovanost televize v USA dosáhla rekordní úrovně! Druhá uváděná analýza společnosti Bernstein Research předpovídá, že mediální výdaje v USA na lineární televizi budou klesat spolu s poklesem sledovanosti, že výdaje na streamovanou televizi budou stabilní až rostoucí - přičemž hodně záleží na ceně za tisíc, kterou si Amazon může vyžádat za reklamu v Prime Video, které je historicky bez reklam.

Výdaje na reklamu v lineární televizi v podstatě klesají a výdaje na streamování do značné míry rostou, což v tuto chvíli není omezeno sledovaností obsahu, ale dostupností reklamy, protože velká část z ní byla v minulosti bez reklam nebo s reklamou.

Čistě, čistě, celkové výdaje na televizní reklamu v USA rostou v návaznosti na sledovanost, reklamní zatížení a ceny!

V jakém okamžiku přestaneme mluvit o streamingu versus lineární televizi, jako by šlo o zápasníky v mistrovském zápase těžké váhy?

Divákům je to jedno. Pro ně je to prostě televize. Zadavatelům reklamy je to z velké části jedno (nebo by jim to mělo být jedno). Jde jen o sledovanost, obsah, možnosti reklamy a výsledky.

Neobviňujte autory titulků. Příběhy a titulky jsou takto psány, protože tak mediální  odvětví funguje. Naše odvětví žije v silech. Milujeme sila. Tolik našich televizních společností - kupujících, prodejců, zprostředkovatelů - je stále v zásadě organizováno kolem způsobu doručování televizního signálu: digitálního, lineárního (širokopásmového, kabelového, satelitního). A toto rozdělení se týká i jazyka, terminologie a zkratek. Většina našich lidí, kteří se zabývají streamovanou televizí, neumí mluvit lineárně (Fringe, CPP, P2+ atd.). A většina lidí, kteří se zabývají lineárním vysíláním, neumí mluvit digitálně (Outstream, PMP, RTB atd.).

Musíme se posunout dál. Většina inzerentů, kteří hledají v televizi efektivní a předvídatelný růst spotřebitelů, potřebuje publikum, které je přítomné a dostupné jak ve streamingu, tak v lineárním vysílání. A ti, kteří dnes nakupují v obou, by rádi měli mnohem méně promarněných frekvencí.

Naši diváci by velmi ocenili lepší integraci reklamních zážitků mezi streamováním a lineárním vysíláním a mezi různými poskytovateli streamování. Chtěli by mít mnohem menší frekvenci otravných reklam.

A ano, brzy bude třeba řešit odlišné zacházení s jinými než televizními zařízeními (PC, mobil, herní zařízení). Ne všechny jsou zážitky s vysokou mírou zapojení na primární obrazovce. Ale zatím přistupujme ke streamování a lineárnímu vysílání společně. Prosím. Co si o tom myslíte? Není na čase se posunout dál a přistupovat ke všemu v televizi jako k televizi?

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...