SUPER BOWL SE BLÍŽÍ: JAK SE STÁT VÍTĚZEM REKLAMNÍ PŘEHLÍDKY ROKU

5. 2. 20245. 2. 2024
Značky už spustily kampaně na své spoty pro finálový zápas NFL. Čím reklamy během Super Bowlu nejlépe oslovují diváky, komentují experti v tématu aktuálního vydání MAM 6/2024.

Jen 30sekundový reklamní slot během letošního finálového zápasu NFL vyjde na zhruba sedm milionů dolarů. A značky do něj neváhají investovat. Podle průzkumů bude totiž sledovat 58. Super Bowl rekordní počet diváků.

„Super Bowl je prakticky jediné období v roce, kdy se reklamy stávají skutečnou součástí kultury. Lidé sledují nejen hru, ale čekají i na reklamy. A také se na ně dívají přísnějším pohledem,“ říká Leonard Savage, kreativní šéf McCann Prague a zakladatel pražské Planetary. Sám se během kariéry podílel na přípravě čtyř takových spotů.

Kulturní status reklam Super Bowlu potvrzují i výzkumy, jako třeba loňský od společnosti Veylinx. Podle něj Američané k přenosu usedají kvůli zápasu samotnému ze 64 procent. Právě reklamy jsou podle 39 procent respondentů hned druhým nejpopulárnějším důvodem pro jeho sledování. Až za nimi následuje s 35 procenty hudební show během poločasu.

Podle expertů je Super Bowl nejlepší příležitostí pro budování povědomí o brandu a slávy značky. „Úspěch mají pravidelně kampaně, které dokážou vytvořit ‚ad fame‘ ještě před samotným velkým večerem a poutají na zajímavou zápletku nebo známé tváře v netradiční podobě,“ říká Roman Biath, lídr kreativy a strategie v agentuře Zaraguza.

Co dalšího v reklamách při Super Bowlu funguje? A co si z toho může podle expertů vzít česká reklama? Více si přečtěte zde.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...