Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

OSM PŘEDPOVĚDÍ ANALYTIKŮ O BUDOUCNOSTI CHATGPT A GENERATIVNÍ AI V MARKETINGU A MALOOBCHODNÍM PRODEJI

21. 4. 202321. 4. 2023
„[AI] skutečně zvyšuje laťku toho, co od vás lidé budou očekávat,“ řekl analytik Jeremy Goldman na nedávném panelu o ChatGPT a generativní AI.

Jak se AI rozvíjí, bude se více specializovat, automatizovat všední úkoly, zavádět personalizaci a měnit způsob, jakým spotřebitelé, maloobchodníci a marketéři používají internet. Tady je osm předpovědí pro tuto nepříliš vzdálenou budoucnost.

  1. Společnosti zaměřené na umělou inteligenci budou zažívat boom i krach - podle našeho analytika Yorama Wurmsera jsme vstoupili do „nové éry internetu“, ale není všechno zlato, co se třpytí.



  • Celosvětové výdaje na umělou inteligenci se letos zvýší na 154 miliard dolarů, což je meziroční skok o více než 30 miliard dolarů. Zároveň však dojde k vyřazení málo výkonných společností.

  • „V oblasti společností zabývajících se umělou inteligencí teď nastává divoký západ,“ řekl Wurmser. „Pokud dokážete ukázat, že máte aplikaci pro AI, dostanete peníze hned teď. A spousta z nich je postavena na dost mělkých základech, které může nahradit další generace AI.“



  1. Modely se budou více specializovat - právě teď se několik modelů AI může pochlubit širokým spektrem schopností, ale v blízké budoucnosti se jednotlivé systémy budou specializovat.



  • „Myslím, že se bude klást velký důraz ne na budování stále větších a větších modelů, ale na budování více modelů, které budou lépe odpovídat cílům lidí, kteří s nimi komunikují,“ řekl Wurmser. Například systém umělé inteligence pro marketéry by byl specificky kalibrován tak, aby řídil, měřil a reagoval na klíčové ukazatele výkonnosti, jako jsou prokliky nebo konverze.

  • Specializovaná AI bude znamenat posun od experimentování ke zvýšení efektivity, což by však mohlo také znamenat ztrátu pracovních míst.



  1. Umělá inteligence převezme všední úkoly - pokud je nepřevezme. AI je schopna převzít úkoly, jako je sestavování tabulek, navrhování drobných změn pro příspěvky na sociálních sítích a výpisy z obchodů a sestavování dat.



  • „Myslím, že to bude mít obrovský dopad na inovace a produktivitu,“ řekl Wurmser.

  • Společnosti se však mohou opřít o umělou inteligenci i v oblasti kreativity a ponechat na lidech hrubé práce spojené s podporou umělé inteligence.

  • Zaměření na to, aby AI pomáhala lidem, a ne naopak, by bylo ideální, ale v tuto chvíli není výsledek jistý.



  1. AI posílí personalizaci a vývoj produktů - AI je schopna vzít informace o zákaznících a proměnit je v hyper-specifická doporučení produktů, nebo dokonce vyvinout produkty speciálně pro daného spotřebitele.



Personalizace pomocí umělé inteligence by mohla spotřebitelům předložit příliš mnoho možností, což by mohlo vést k rozhodovací únavě. Nebo by mohla zákazníky vyděsit předvídáním jejich přání.

  1. Promptní inženýrství bude informovat o kvalitě obsahu AI - podle našeho analytika Dana Van Dykea je u současných modelů AI psaní promptů potřebnou dovedností.



  • Van Dyke doporučil, aby marketéři obsahu při práci s AI specifikovali rámce, volbu sloves, perspektivy a detaily, například aby požádali ChatGPT, aby psal jako marketér s dvacetiletou praxí, nebo aby specifikovali, že kopie má být vtipná a lehká.

  • „Tyto dodatečné deskriptory, které můžete použít k pobídnutí inženýra, mají zásadní vliv na kvalitu,“ řekl.



  1. Spotřebitelé budou očekávat informace o umělé inteligenci


Spotřebitelé mají už jen málo důvěry ve velké technologické společnosti. „Všechny tyto podniky mají před sebou velký úkol zajistit, aby to, co dělají v oblasti generativní umělé inteligence, bylo velmi jasně zveřejněno spotřebitelům, kteří s nimi komunikují,“ uvedla naše analytička Debra Aho Williamsonová.

Příliv umělé inteligence by mohl vést k tomu, že lidé budou očekávat, že veškerý obsah je nějakým způsobem dotčen umělou inteligencí, což by ještě více narušilo důvěru.

Nebo existuje možnost, že spotřebitelé budou nekvalitní obsah s AI zcela ignorovat. „Pokud bude obsahu více, jako spotřebitel si ho ani nutně nevšimnete, protože už nebudete mít čas mu věnovat pozornost,“ řekl Goldman.

  1. Lidé budou vyplňovat mezery za věci, které umělá inteligence nezvládne - umělá inteligence nakonec překoná mnoho svých nedostatků, ale za současného stavu lidé stále hrají nezbytnou roli při zajišťování soukromí, přesnosti a autenticity dat z umělé inteligence. Jedním z omezení ChatGPT je ochrana soukromí.



  • „ChatGPT velmi jasně říká, že [je] vlastníkem všech dat, která mu poskytnete,“ řekl Van Dyke. To znamená, že podniky musí být opatrné při sdílení informací o zákaznících.

  • „Myslím, že se to týká zejména maloobchodníků v regionech s přísnými zákony na ochranu osobních údajů, jako je EU, a tam se o to již trochu zajímají regulační orgány,“ řekl Perkins.


Umělá inteligence také riskuje plagiátorství, nebo dokonce označení za „patologického lháře.“
„Využijte svůj dohled k tomu, abyste se skutečně ujistili, že nevytváříte obsah, který není v souladu s tím, co chcete dělat, že vám obsah neposkytuje nepravdivé informace a že obsah není plagiátem něčeho jiného,“

řekl Wurmser.

Van Dyke varoval uživatele, aby si dávali pozor na „halucinace“ neboli naprosté lži a „algoritmickou zaujatost“ umělé inteligence.

Kromě toho AI nemůže poskytovat kvalitní služby zákazníkům ve všech případech. „Technika také postrádá takovou emoční inteligenci a empatii, aby se vypořádala se situacemi, kdy je spotřebitel možná trochu frustrovaný nebo se skutečně nuancovanými stížnostmi,“ řekl Perkins.

  1. Auto-GPT postaví vše na hlavu


Je těžké dělat přesné předpovědi ohledně umělé inteligence v marketingu a maloobchodě, protože tato oblast se mění velmi rychle. S ohledem na to Auto-GPT, kdy AI funguje autonomně bez lidského zásahu nebo s jeho minimálním zásahem, změní způsob, jakým lidé AI používají. Auto-GPT by mohla být schopna nejen vymyslet obchodní plán, ale i dodat průběžné úkoly, nebo by mohla vytvořit sbírku podnětů pro generování obrázků a tyto obrázky pak skutečně generovat.

„Tento vzdálený případ použití možná není tak vzdálenou budoucností,“ říká Van Dyke. Experimentujte s touto technologií již nyní, ale držte ruku na kormidle umělé inteligence.

Tento článek byl původně uveden v newsletteru eMarketer Daily.

Zdroj: insiderintelligence.com

Načítání dalších...