Zdroj GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA NÁZOR

NOVÁ ÉRA NADŘAZENÉ TELEVIZE

2. 5. 20232. 5. 2023
Svět televize je v dnešní době dynamickým místem. Streamování pořadů, filmů, sportovních přenosů a videoher přes internet je na vzestupu. Samotné televize jsou stále lepší a lepší, mají větší obrazovky a vyšší rozlišení. A to nejlepší na tom je, že jsou také stále levnější.

Jak nazvat tento rychle se rozvíjející svět sledování dlouhých i krátkých videí s vysokou mírou zapojení na primární obrazovce, který se odehrává na dnešních televizních obrazovkách? Budeme mu říkat připojená televize (CTV)? Konvergovaná televize? Chytrá televize? Internetová televize? Pokročilá televize?

Co kdybychom na tuto otázku odpověděli tak, jak to nedávno udělal nový šéf globálního prodeje reklamy společnosti Netflix, můj dobrý přítel Peter Naylor: „Teď je to všechno televize.“

Přesně tak. Pro diváky je způsob poskytování televizního obsahu - ať už jde o kabel, satelit, vysílání, streamovací přihlášení, set-top box nebo aplikaci v televizoru - stále méně viditelný, natož důležitý. Pro spotřebitele je důležitější obsah, zážitek a cena.

Televizní diváci už nejsou omezováni požadavkem být v určitou dobu doma, aby mohli sledovat své pořady, nemusí se orientovat v tištěných programech ani nemusí programovat své digitální videorekordéry pro případ, že budou v tu dobu mimo domov, už spát nebo zrovna sledovat něco jiného.

Doby, kdy bylo možné sledovat pouze to, „co dávají dnes večer v televizi“ - éra “Must-See TV” televize NBC z 90. let - jsou zcela pryč. Dnes může divák sledovat prakticky cokoli, co kdy bylo vyrobeno, na vyžádání, kdykoli a kdekoli - a na zařízení podle svého výběru.

Není divu, že se nyní více lidí dívá na televizi po delší dobu než kdykoli předtím. Jak také Naylor uvedl, televize, která se dnes objevuje, je vlastně nadřazená televize.

Nejde o to, že by televize vstupovala do své zlaté éry, jak mnozí tvrdí a naznačují tím jakýsi soumrak jejího života.

Ne, teď se nacházíme v éře nadřazené televize a bude to jen lepší a lepší. Pravděpodobně se tak stane rychleji, než si dokážeme představit - a často způsobem, který si nyní představit nedokážeme.

Co to bude znamenat pro inzerenty? Hodně. Znamená to konec 30sekundových a 60sekundových reklamních spotů? Samozřejmě že ne. Fungují opravdu dobře. Na jejich efektivní tvorbu, doručování a měření existuje rozsáhlý průmysl a dodavatelský řetězec. A mnoho diváků je na dnešní reklamní formáty natolik zvyklých, že by jim chybělo, kdyby reklamy zmizely.

Pokud se však náš průmysl vzpamatuje (což se nám ne vždy daří), budou televizní reklamy stále relevantnější a pro diváky méně obtěžující. Pokud budeme mít opravdu štěstí, reklamy nás možná budou těšit častěji než jindy. A určitě se dočkáme těsnější integrace mezi sledováním televizní reklamy, interaktivitou a online nakupováním.

Opravdu k tomu všemu dojde? No, nechybí nám znalost spotřebitelských nálad, abychom věděli, že je to potřeba. Rozhodně nám nechybí kreativita a technologie, abychom to dokázali.

A nyní, když se ze skutečných technologických hráčů, jako jsou Amazon, Google a Netflix, stávají silné televizní společnosti s touhou oddělit se - a co je opravdu důležité, s maniakálním zaměřením na spotřebitelský zážitek - uvidíme, jak se pojem nadřazená televize promění ve skutečně vynikající zážitek pro televizního diváka zítřka.

Proč jsem tak optimistický? Z několika důvodů.

  • Zaprvé, televize je obrovský trh a jeho celkové celosvětové tržby (předplatné, reklama, videohry, nákupní hardware atd.) za několik let určitě překročí půl bilionu dolarů ročních tržeb a za deset let se pravděpodobně zdvojnásobí.

  • Za druhé, noví účastníci dnešního streamovaného vysílání mají sladěné zájmy s konečnými spotřebiteli, na rozdíl od dnešních programátorů, kteří své produkty dodávají převážně prostřednictvím telekomunikačních distributorů, nebo dnešních telekomunikačních distributorů, kteří mají obvykle jen malou kontrolu nad obsahovými produkty a jsou v podstatě zprostředkovateli.

  • A za třetí, protože diváci to budou vyžadovat. Budoucnost přináší televizním divákům skutečnou možnost volby, kterou dosud měli jen málokdy.


Poptávka spotřebitelů je nejsilnějším hybatelem změny, který může odvětví mít.

Dávejte si pozor. Budoucnost tohoto nadřazeného televizního vysílání bude raketová jízda, která teprve začíná. A co myslíte vy?

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...