Zdroj: T-mobile
KRÁTKÁ ZPRÁVA

NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ REKLAMY NA SUPER BOWLU 2023

13. 2. 202313. 2. 2023
Kansas City Chiefs nebyli jedinými vítězi letošního Super Bowlu. Několik inzerentů dosáhlo během nedělního zápasu nejvyšší sledovanosti svých reklam.

Mezi nejlépe hodnocené reklamy patřily reklamy Google Pixel, T-Mobile, Kia a PopCorners, uvádí Kellogg School of Management při Northwestern University, která každoročně hodnotí reklamy ve svém přehledu Super Bowl Advertising Review.

„Značky hrály na jistotu“


Během zápasu se objevila také hrstka poražených, kteří svou šanci si získat diváky promarnili, uvedla Kellogg School . Zadavatelé reklamy, kteří letos zaplatili 7 milionů dolarů za 30sekundovou reklamu během Super Bowlu LVII (a kteří mohli za spot utratit celkem 10 až 15 milionů dolarů společně s výrobními náklady), si hodně zakládali na tom, že se jim to vyplatilo, poznamenal Derek Rucker, profesor Kellogg School a spoluvedoucí hodnocení reklamy.

Skvělá reklama může pomoci katapultovat image značky a dokonce zvýšit prodeje, jako například ikonická reklama s názvem “1984” od společnosti Apple, která běžela během Super Bowlu XVII v roce 1984. Stejně tak ale může neúspěšná reklama značku poškodit, jako například nechvalně známá reklama Just for Feet z roku 1999, která byla odsouzena jako rasistická. Letošní úroda reklam na Super Bowlu neobsahovala žádné velké hity ani propadáky a byla obecně spíše odlehčená a optimistická, řekl Rucker.

„Očekával jsem, že to bude relativně bezpečný ročník: většinou pozitivní a optimistické tóny, a to jsme i z velké části viděli,“ řekl Rucker. „Značky hrály na jistotu.“

Hodnocení společnosti Kellogg, které se pohybuje v rozmezí od A do F, vychází z akademického rámce, který měří reklamy na základě marketingových kvalit, jako je odlišnost a positioning, přičemž panel studentů ekonomie aplikuje na reklamy metriky. Mezi letošními reklamami není žádná, která by od tohoto panelu obdržela hodnocení “F”, tedy nejhorší.

Vítězové: T-Mobile, Kia a Google


Mnohé reklamy hrály na nostalgii a využívaly kulturní odkazy ze 70., 80. a 90. let. Jednou z letošních vítězných reklam byl spot společnosti T-Mobile, v němž John Travolta, který před více než 40 lety hrál ve filmu Pomáda, zpívá hit z tohoto muzikálu “Summer Nights” s novým textem zdůrazňujícím nabídku značky.



Video: Nový rok. Nový soused. | 2023 reklama na Super Bowlu | T-Mobile Home Internet od T-Mobilu na YouTube

Další vítěz: Google Pixel 7, který ukázal schopnost telefonu vylepšit fotografie vymazáním nežádoucích prvků a zlepšením zaostření, a to i po pořízení snímku. Tato reklama získala dobré hodnocení, protože jasně zobrazovala, co všechno je tato technologie schopna pro spotřebitele udělat, poznamenal Rucker.



Video: Oficiální reklama Google #FixedOnPixel SB 2023 s Amy Schumerovou, Giannisem Antetokounmpo & Dojou Cat od Made by Google na YouTube

Další špičková reklama: reklama společnosti Kia zobrazující otce, který se vydává se svým vozem Kia Telluride na drsnou projížďku, když se vrací domů, aby získal zpět dudlík pro své dítě, který tam omylem zapomněl.

„Je to zábavná reklama, je poutavá. Ukazují, čeho je značka schopna,“ řekl Rucker. „Někteří lidé si mohou myslet, že Kia není příliš robustní auto, ale ukazuje, že umí jezdit i v terénu.“



Video: Binky Dad | 2023 Kia Telluride X-Pro All-Terrain AWD SUV od Kia America na YouTube

Někteří z vítězů Kelloggovy školy získali také nejvyšší hodnocení v reklamním žebříčku deníku USA Today, který reklamu T-Mobile s Johnem Travoltou zařadil na 7. místo. Nejlépe hodnocenou reklamou podle USA Today byla reklama společnosti The Farmer's Dog, která vyrábí krmivo pro psy. Deník poznamenal, že se jedná o „první “sentimentální” reklamu od roku 2015, která se umístila na prvním místě.“



Video: Navždy (Super Bowl) :60 | The Farmer's Dog od The Farmer's Dog na YouTube

Vtipná reklama na Netflix/GM s Willem Ferrellem dostala od Kelloggovy školy jedničku, stejně jako reklama PopCorners, v níž si hvězdy seriálu Perníkový táta zopakovaly své role Waltera Whitea a Jesseho Pinkmana - tentokrát však místo drog vyrábějí návykové pochutiny.

„PopCorners byl super zaměřený na značku„“ poznamenal Rucker. „Přivedli známé postavy, ale ústředním bodem rozhovoru je produkt.“


Poražení: M&Ms, Rémy Martin


Mezi letošní úrodu špatně hodnocených reklam patřily spoty na M&Ms, které se letos zapletly do jisté kontroverze kvůli svým “mluvčím”, a koňak Rémy Martin.

Ve spotu na M&M, který přišel poté, co značka oznámila, že na dobu neurčitou pozastavuje prodej svých bonbónů, vystupovala komička Maya Rudolphová v reklamě na “škeblové kousky v cukrové polevě ma&ya”. V samostatné reklamě, která byla odvysílána na konci hry, však mluvící bonbony říkají, že jsou zpět.„V podstatě řekli, že ty postavičky odstraní a nahradí je Mayou Rudolph,“ řekl Rucker. „Nepodařilo se jim správně vykomunikovat záměr své značky. A teď říkájí: Děláme si vlastně legraci.“

V reklamě společnosti Rémy Martin vystupovala Serena Williamsová, která mluvila o tom, co je potřeba k vítězství, ale až do samého konce ji jasně nespojovala se značkou koňaku.„Máte tam Serenu, ale ta reklama mohla být o čemkoli,“ řekl Rucker. „Rémy Martin je téměř vedlejší.“

Nejhůře hodnocenou reklamou v žebříčku USA Today byla reklama na živé vystoupení skupiny U2, v níž se nad Zemí vznášely koule. Reklama připadala mnoha divákům podivně načasovaná vzhledem k údajným čínským špionážním balónům, které byly sestřeleny nad USA.

Zde najdete celý žebříček, kde jsou oznámkované reklamy od A po F.

Zdroj: cbsnews.com