STUDIE: S ROSTOUCÍM POČTEM STREAMOVACÍCH SLUŽEB SPOTŘEBITELÉ STÁLE MÉNĚ VNÍMAJÍ JEJICH NABÍDKU

31. 3. 2022
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM
Každoroční studie Evolution of Video Branding společnosti Hub odhalila velké rozdíly mezi znalostí názvů jednotlivých televizních služeb a skutečným pochopením hodnotové nabídky jednotlivých služeb, uvedla firma.

Studie společnosti Hub "Evolution of Video Branding" byla provedena mezi 1 601 americkými širokopásmovými spotřebiteli ve věku 16-74 let, kteří sledují televizi alespoň jednu hodinu týdně. Údaje byly shromážděny v únoru 2022.

Společnost Hub v posledních čtyřech letech sledovala povědomí, znalost a porozumění nejlepších značek na televizním trhu ze strany spotřebitelů.

Mezi nejnovější zjištění patří ta následující:

  • Ačkoli spotřebitelé nemají velké znalosti o jednotlivých značkách televizního vysílání, mají tendenci s větší jistotou popisovat značky, které se podle nich silně zaměřují na určitý soubor žánrů.

  • Televizní streamovací službou, která je považována za žánrově nejsilněji zaměřenou, je Disney+, která předstihla i ESPN+, jež se umístila na druhém místě.

  • Zbylých pět služeb, které jsou považovány za služby s nejsilnějším žánrovým zaměřením, jsou: HBO Max, Discovery+ a AMC+.


Společnost Hub uvedla, že když byli spotřebitelé dotázáni, jaké žánry si spojují s jednotlivými službami, vynikla služba Disney+ jako služba s jedinečným obrazem obsahu. Mezi těmi, kteří mají pocit, že Disney+ má silné žánrové zaměření, byly nejčastěji uváděny dětské žánry, divadelní filmy a fantasy/nadpřirozené žánry. Hub upozornil, že tato zjištění se objevila „právě v době, kdy se generální ředitel společnosti Disney Bob Chapek během únorového hovoru k výsledkům společnosti zavázal rozšířit nabídku Disney+ o jiné než dětské, superhrdinské a obecně zábavné pořady.“

Hulu bylo naopak považováno za silné v dramatech (která jsou rovněž uváděna jako hlavní žánr pro Netflix, Amazon a HBO Max), ale také v animovaných filmech pro dospělé a anime.

Hub uvedl, že pěti největším televizním platformám SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD) se podařilo vytvořit ze svých služeb prakticky pojmy. Přibližně 96 % a více televizních spotřebitelů uvedlo, že slyšeli o službách Netflix, Hulu, Disney+, Amazon Prime Video a HBO Max. Studie však zjistila, že tyto služby byly méně úspěšné v komunikaci svých odlišných hodnotových nabídek, včetně toho, co přesně nabízejí a čím se liší od konkurenčních služeb.

Spotřebitelé televizorů nejčastěji uvádějí, že by se cítili „sebejistě“, kdyby někomu jinému popisovali, co Netflix nabízí (80 %), uvedl Hub. Nicméně ne více než dvě třetiny z nich mají pocit, že by dokázali popsat každou z dalších čtyř „Velké pětky“ SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD), uvedl Hub.

Povědomí o názvech bylo vysoké i u novějších, více specializovaných SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD), ale ne více než polovina spotřebitelů chápe, čím se jednotlivé SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD) odlišují.

Více než 85 % respondentů uvedlo, že slyšeli o Peacock, Paramount+, Discovery+, Apple TV+, ESPN+ a AMC+. Peacock je však jedinou službou v této skupině, u které naprostá většina respondentů uvedla, že o ní ví dost na to, aby ji někomu popsala. Spotřebitelé v podstatě vnímají bezplatné televizní streamovací služby podporované reklamou (FAST) jako jednu velkou, nerozlišitelnou kategorii. U většiny služeb FAST nepředstavuje znalost jména velký problém: u všech kromě XUMO 7 z 10 nebo více respondentů uvedlo, že o službě slyšeli.

Ale jakkoli se FAST staly populárními, s výjimkou Roku Channel nechápe více než třetina televizních spotřebitelů, co každá z nich nabízí.
„Televizní služby v posledních letech zvyšují své výdaje na reklamu; ve skutečnosti se počet zobrazení reklamy na streamovacích službách mezi lety 2019 a 2020 více než zdvojnásobil,“

uvedl Peter Fondulas, ředitel společnosti Hub a spoluautor studie. „Výsledkem je, že o většině televizních streamovacích služeb na současném trhu slyšel prakticky každý. Tyto reklamní iniciativy však nebyly zdaleka tak úspěšné, aby potenciálním uživatelům pomohly pochopit, proč by se měli k dané službě přihlásit.“

Více informací o studii naleznete na stránkách Hub.

Zdroj: hdguru.com

Načítání dalších...