Zdroj: media-club.tv
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

MEDIA CLUB LONI ZVÝŠIL TRŽBY Z TELEVIZE, RÁDIÍ I ONLINU

15. 9. 202515. 9. 2025
Celkové tržby společnosti Media Club loni atakovaly hranici 6 mld. Kč. Nejrychleji roste internetová reklama, dominantní pozici má ale stále reklama v televizním vysílání.

Celkové tržby společnosti Media Club, společnosti prodávající reklamní čas v televizi, na internetu a v rádiu, loni dosáhly k 6 mld. Kč a meziročně se zvýšily o 4 %. Společnost udržela stále vysokou ziskovost, když čistý zisk v roce 2024 představoval 586 mil. Kč. Byl ale nižší než o rok dříve. Vyplývá to z výsledků společnosti uvedených ve výroční zprávě.

Základní výsledky společnosti Media Club (tis. Kč)


Zdroj: Výroční zpráva společnosti Media Club za rok 2024


 

Prodej klasické televizní reklamy stále zůstává klíčovým zdrojem výnosů Media Clubu. Na celkových tržbách se podílí ze 70 %. V roce 2024 celkově dosáhla 4,2 mld. Kč a meziročně se zvýšila o 2,5 %. Nejrychleji rostoucí je nadále internetová reklama s téměř třetinovým meziročním růstem a s celkovým objemem výnosů v roce 2024 na úrovni 314 mil. Kč. Výnosy z prodeje rádiové reklamy pokořily hranici jedné miliardy korun a ve srovnání s předešlým rokem se zvýšily o 5 %.

Struktura tržeb společnosti Media Club (tis. Kč)


Zdroj: Výroční zpráva společnosti Media Club za rok 2024


Jednatelé společnosti Marek Singer a Lukáš Kubát ve výroční zprávě uvedli, že Media Club v roce 2024 zaznamenal řadu úspěchů. V televizi se dařilo seriálům Polda VI, Na vlnách Jadranu nebo Sedm schodů k moci. Stabilní pozici si udržel i seriál ZOO. Rádia zastupovaná Media Clubem dosáhla historicky nejvyššího podílu na trhu, a to 45,1 %. Společnost dále rozvíjela prodej online reklamy, zejména videoreklamy, bannerových ploch a programatického prodeje. Významně posílil také prodej prostřednictvím platformy HbbTV, kde bylo zavedeno nové demografické cílení.

Media Club loni spustil audiovizuální službu na vyžádání Prima Play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů obohatit jejich obsah o videa skupiny Prima a současně navýšit příjmy z reklamy. Od dubna loňského roku pak společnost rozšířila své zastupování také o streamovací platformu Canal+ Action, jež nabízí sportovní obsah včetně anglické Premier League a turnajů WTA.

Media Club zastupuje na reklamním trhu média společnosti FTV Prima (tj. všechny TV stanice skupiny Prima), dále Óčko, kanály skupiny Barrandov, Paramount Network, dětské stanice Nickelodeon, Nick Jr. a Nick Toons nebo Retro. Od roku 2024 zastupuje také streamovací službu Canal+ Action. V rádiích má Media Club největší zastoupení na trhu, když zahrnuje například Impuls, Evropu 2, Frekvenci 1, Kiss, Beat, Country, Radio 1, Signál, Bonton či Dance rádio a od roku 2025 nově i Rádio Čas, Rádio Čas Rock a instore rádio Penny. V online prostředí zastupuje weby a projekty skupiny Prima včetně platformy prima+ a dále síť Impression Media s desítkami partnerských webů.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...