BACK-TO-SCHOOL KAMPANĚ JSOU TU, ZNAČKY CÍLÍ NA RODIČE I ŽÁKY

22. 8. 202522. 8. 2025
S blížícím se začátkem školního roku odstartovaly i hlavní marketingové kampaně značek zaměřené na studenty a rodiče.

S blížícím se začátkem nového školního roku se rozbíhají i hlavní back-to-school marketingové kampaně, které cílí na rodiče i studenty. V reklamním prostoru se tak objevují nabídky školních batohů, sešitů, výtvarných potřeb i dalších pomůcek. Podle analýzy České distribuční, jež se zaměřila na dvacet vybraných školních potřeb, přijde letos základní školní výbava pro prvňáka na bezmála 3400 korun.

Polovina této částky padne na kvalitní ergonomickou aktovku, která meziročně zdražila o pětinu. Její průměrná akční cena se vyšplhala na 1 632 korun, což je o 275 korun (20 %) více než loni. Z výrobců aktovek nasadila silnou kampaň značka Topgal, jež letos komunikuje s claimem: „Tvůj svět schovaný ze zipem“. Kreativa v televizi přitom pracuje se světy volnočasových kroužků ukrytými v samotném batohu, ať už se jedná například o tancování, hudební kapelu nebo plavání.



Ze sledovaných školních potřeb meziročně zdražila více než polovina. Zhruba o dvacet korun je vyšší cena kufříku na výtvarné potřeby, nevybaveného penálu, boxu na sešity velikosti A5 nebo vaku na přezuvky. Rekordmanem v procentuálním navýšení ceny je poté ořezávátko (+40 %), které se dá letos pořídit zhruba za 36 korun. Psací pero stojí v průměru 57 korun, což je o čtvrtinu více než loni. Naopak sešity lze oproti loňsku pořídit až o polovinu levněji. Nižší cenu než loni, v řádech nižších jednotek korun, mají také tužky, nůžky nebo tuhé lepidlo. Cena základní sady dvanácti pastelek zůstala stejná jako loni (56 korun), prakticky totéž lze tvrdit o láhvi na pití či ubrusu na výtvarnou výchovu. Z výrobců školních potřeb do reklamy investuje například značka sešitů Oxford, jež se letos objevuje i v televizi.

Na zvýšení cen reagují obchodní řetězce svými akčními nabídkami, v nichž lze školní sortiment pořídit s průměrnou slevou 25 %. Albert svou back to school kampaň propojil se CSR aktivitou, kdy mohou lidé darovat nasbírané kredity v aplikaci Můj Albert Nadačnímu fondu Albert a podpořit tak organizace pomáhající sociálně znevýhodněným dětem a dětem z dětských domovů.

Lidl letos vsadil na limitovanou edici s Bobem a Bobkem, kteří provázejí věrnostní kampaní. Od 18. srpna do 12. října mohou zákazníci získat za nákup nad 200 korun bod v aplikaci Lidl Plus, za pět bodů si v ní mohou aktivovat slevový kupon a vybrat si některý z tematických produktů, například nádobí české značky Thun, lahev na pití, svačinový box nebo vak na záda zdobený postavičkami Rumcajse, Manky a Cipíska. K dispozici budou také plyšáci Bob a Bobek. „Naším cílem je zpříjemnit dětem návrat do školních lavic. Víme, že dětský svět je hravý, chtěli jsme jim proto nabídnout kvalitní a zároveň pohádkovou školní výbavu, která bude nejen praktická, ale také potěší,“ dodává mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

Zdroj: Lidl


Kromě toho nabízí Lidl po celý srpen v rámci akce „Zpátky do lavic“ široký výběr školních potřeb od batohů, přes psací a výtvarné potřeby až po oblečení pro děti, vše za výhodné ceny.

Již tradičně na školní návrat reagují svou nabídkou rovněž u diskontní řetězce, jako je KiK nebo Pepco, které nabízejí nejen školní pomůcky, ale i oblečení, obuv či krabičky na svačiny. Pepco například uvedlo i licencovanou řadu s Tlapkovou patrolou nebo Spongebobem. Na základní školní potřeby pro návrat do školy láká v aktuální kampani také Lego.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...