Zdroj: Shutterstock
AKTUALITY DOMÁCÍ VÝZKUM

ZADAVATELÉ ZVÝŠILI REKLAMNÍ INVESTICE, TRH V PRVNÍM ČTVRTLETÍ ROSTL

29. 4. 202429. 4. 2024
Reklamní investice směřované do médií se v prvním letošním čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loni zvýšily, ukazují data monitoringu společnosti Nielsen.

Největší tuzemští reklamní zadavatelé zvýšili v prvním čtvrtletí 2024 investice do nákupu reklamního prostoru v médiích. Vyplývá to z dat společnosti Nielsen, která úroveň reklamních investic monitoruje. Údaje z monitoringu také ukazují, že růst se netýká jen největších zadavatelů, ale i zadavatelů středních a menších.

Největším inzerentem byla v prvním čtvrtletí 2024 společnost Lidl před Simply You Pharmaceuticals a řetězcem Kaufland. Mezi prvními pěti nejsilnějšími zadavateli jsou čtyři z řad obchodních řetězců.

„Celkově zaznamenáváme meziroční nárůst investic do reklamy napříč všemi typy médií. U jednotlivých TOP zadavatelů vidíme nárůst v porovnání se stejným obdobím loňského roku, a nejedná se jen o největší zadavatele, ale i ostatní, kteří nejsou v žebříčku zahrnuti," komentoval pro MediaGuru.cz výsledky za první čtvrtletí Marek Zámečník, obchodní ředitel Nielsen CZ a SK.

Inzertně nejsilnějším segmentem byl v prvním čtvrtletí s velkým odstupem segment potravin a potravinových řetězců. Následovaly segment bank a pojištění a segment farmaceutických přípravků.

Zdroj: Nielsen (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen)


Zdroj: Nielsen (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen)


„Nárůst investic se dotýká většiny kategorií, pouze v kategorii Média zaznamenáváme mírný pokles, což však nemusí odrážet i vývoj do budoucna a počkáme si na nová data z druhého čtvrtletí. Řetězce, banky a farmacie mají dlouhodobě nejvyšší investice do reklamy ze všech segmentů. Malý rozdíl mezi segmenty bank a farmacie může přinést posun v pořadí mezi těmito kategoriemi," shrnuje výsledky Marek Záměčník.

Data z monitoringu tak zatím nepotvrzují obavy, které provázely vstup do nového roku ohledně možné opatrnosti zadavatelů v letošním roce, především kvůli loňskému propadu spotřeby domácností.

Česká ekonomika v roce 2023 po dvou letech růstu klesla o 0,2 % (zdroj: ČSÚ). V letošním roce by se podle prognózy ministerstva financí mohla vrátit k růstu o 1,2 %, hlavně zásluhou obnoveného růstu spotřeby domácností (odhad +2,6 %, v roce 2023 -3,2 %).

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...