Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ VYUŽITÍ PŘI SLEDOVÁNÍ AVOD

25. 7. 2023
Modely AVOD nabývají na popularitě, kombinace automatizace a lidské intuice jim může pomoct zajistit správnou rovnováhu mezi reklamou a zábavním obsahem pro diváky i inzerenty.

Ve stále se vyvíjejícím prostředí streamování obsahu musí poskytovatelé VOD inovovat, aby přežili. Neplatí to však jen o mediálním portfoliu s původní produkcí, nostalgickém archivním obsahu nebo vzrušujících nových akvizicích. Inovace jsou ve skutečnosti neodmyslitelnou součástí toho, jak se platforma VOD může kulturně prosadit a komerčně udržet.

Provozovatelé těchto platforem si uvědomují, že je třeba zkoumat možnosti monetizace obsahu, a zároveň si uvědomují, jak důležité je najít mezi obsahem a reklamou rovnováhu. Přirozeně se objevují určité problémy, když se vedle komerčních sdělení postaví pořady, ke kterým mají diváci emocionální vztah. To je obzvláště zřejmé při oslovování generace Z. Nedávná zpráva společnosti Vionlabs zjistila, že „62 % respondentů ve věku 18-24 let opustilo službu podporovanou reklamou kvůli špatnému zážitku z reklamy.“ Jak tedy mohou platformy VOD tyto dvě věci správně kombinovat?

Udržování mediální rovnováhy


Poskytovatelé zábavy musí udržet rovnováhu mezi dvěma velmi odlišnými skupinami, a to nákladově efektivně. Diváci chtějí získat přístup k prémiovým pořadům a filmům za nižší cenu (nebo zdarma), aniž by je dráždilo přerušování jejich sledování. Aby však bylo možné tuto obsahovou rovnováhu zajistit, je třeba, aby se za to zaplatilo - a tady přicházejí na řadu inzerenti.

Pokud se to povede, diváci budou spokojení a inzerenti uvidí návratnost svých investic. Pokud se to ale nepovede, může platforma narazit hned na několik problémů, jako jsou negativní recenze a rušení předplatného uživateli. Zpráva společnosti Vionlabs také upozorňuje na některé z nejčastějších problémů, které diváci vznesli ohledně sledování AVOD. Hlavní stížnost diváků napříč všemi věkovými skupinami směřovala k reklamám, které narušují příběh nebo přerušují tok vyprávění.

Poskytování služeb angažovanému publiku


Je zřejmé, že současný model VOD je neudržitelný a čím více se trh s M&E plní, tím více platformám hrozí odliv uživatelů. Diváci si nemohou dovolit tolik měsíčních předplatných, proto má smysl zavádět alternativní způsoby, jak sledovat obsah nákladově efektivně. Uživatelé budou reklamy akceptovat, pokud budou sloužit jejich primárnímu cíli, kterým je sledování obsahu, ale pokud reklama začne do tohoto sledování zasahovat, pak divák službu pravděpodobně přestane používat.

Inzerenti potřebují angažované publikum. Nestačí, aby spotřebitelé tolerovali komerční sdělení, musí ho i aktivně vnímat. Aby diváci zůstali vnímaví i během reklamních přestávek, hraje důležitou roli umístění, konzistence a tok reklam. Platformy VOD musí proniknout do složité dynamiky vnímání i interakce spotřebitelů s těmito reklamními sděleními.

Kontextové umístění reklamy se opírá o několik faktorů, jako je délka obsahu, změny scén, nálada a emocionální rozsah. Aby reklamní sdělení účinně zapůsobilo, je kontext klíčový. Jeho správné dosažení při snaze o dynamické zpracování tisíců hodin mediálních prostředků však není snadné.

Zajištění bezproblémového uživatelského zážitku


Inovace v oblasti umělé inteligence a ML se vyvíjejí rychlým tempem. Pracovní postupy zpracování obsahu dokáží analyzovat náladu spotřebitelů a proniknout do hloubky dlouhých video a audio souborů. Díky tomu mohou streamovací služby a zábavní společnosti vytvářet pohlcující zážitky ze sledování, které zahrnují dobře umístěné reklamy.

Kontextová reklama využívá nedávný vývoj v oblasti počítačového vidění a strojového učení k přesnému a efektivnímu rozpoznávání přirozených reklamních přestávek. Díky tomu jsou reklamy plynule vkládány do videí v nejvhodnějších okamžicích příběhu.

Pokud se reklamní přestávky sladí s přirozenými záchytnými body a nepřerušují napínavé scény nebo kritické dialogy, je mnohem pravděpodobnější, že se na ně diváci podívají. Díky inteligentní integraci kontextové reklamy a pracovních postupů videa s přesností na snímky jsou uživatelé ušetřeni náhodných přerušení nebo rušivých momentů. Řešení založená na umělé inteligenci tak pomáhají usnadnit symbiotičtější vztah mezi generováním příjmů a spokojeností uživatelů.

Vyvážení automatizace a lidské intuice


Vytvořením poutavějšího a příjemnějšího zážitku se nově definuje dynamika konzumace reklamy a obsahu. Aby však mediální společnosti mohly spravovat rostoucí objem obsahu, musí se odpoutat od složitých tabulek pro správu reklamních přestávek a ručního odkazování na časové pauzy. Nové pracovní postupy poháněné umělou inteligencí nyní umožní uživatelům vizualizovat body přerušení přímo v rámci časové osy, což zvýší efektivitu a přesnost.

V kombinaci pracovních postupů pro video s přesností snímků a analýzy obsahu pomocí AI mohou operátoři identifikovat a vytvářet vyhrazené přestávky, rozsahy a střihy, aby bylo umístění reklamy co nejméně rušivé. Pomocí značek rozpětí obsahu mohou operátoři také nastavit počáteční a koncové body programu, automaticky vypočítat dobu trvání a určit optimální místa pro dosažení co nejlepších výsledků.

Zkušení operátoři obsahu nakonec musí učinit konečná rozhodnutí, aby zajistili, že umístění reklamy bude dobře plynout. Technologie nové generace, navržená speciálně pro umisťování reklamních přestávek, však může provozovatelům obsahu pomoci generovat časová metadata, která lze formátovat a integrovat do navazujících systémů pro vkládání reklam.

Správa obsahu v měřítku


Rozmach modelů AVOD ve více regionech znamená, že poskytovatelé zábavního obsahu mohou čelit různým problémům. Týmy připravující obsah už teď pracují na zpracování a výstupu obrovského množství mediálních prostředků. Nové požadavky mohou způsobit komplikace, protože se zavádějí platformy s podporou reklamy s různými požadavky. Pro tyto kvalifikované provozovatele je důležité, abychom technologii AI považovali za užitečného pomocníka, který může proces urychlit, ale ne zcela převzít přípravu obsahu.

V dnešním mediálním a zábavním prostředí je potenciál růstu a ziskovosti nepopiratelný a jedná se o oblast, kde reklama hraje klíčovou roli. Vzestup platforem AVOD spojuje dostupnost prémiového obsahu se strategickou integrací reklamy.

Automatizace je důležitou součástí zpracování nového obsahu pro vložení reklamy a změny využití stávajících prostředků, což splňuje požadavky na přesnost i rychlost. Jak však modely AVOD nabírají na popularitě, kombinace automatizace a lidské intuice nakonec pomůže zajistit správnou rovnováhu pro diváky i inzerenty.

Zdroj: tvtechnology.com


Načítání dalších...