Speciální reklamní bloky do zpětného zhlédnutí svých televizních kanálů u služby Oneplay začne od příštího roku vkládat skupina Prima. V rozhovoru pro Médiář.cz to řekl komerční ředitel Primy Jan Čadek.
Reklamní bloky vkládané do Oneplay nahradí původní reklamu zařazenou v rámci lineárního vysílání, a to jen při zpětném přehrání čtyři dny od živého vysílání. Do té doby bude v tomto vysílání klasická reklama odvysílaná v televizi. „Půjde o vkládání reklamních spotů k pořadům, které jsou starší než tři dny. Jinými slovy: pokud si zpětně pustíte pořad, který jakýkoli kanál Primy odvysílal lineárně před víc než třemi dny, uvidíte námi vkládanou reklamu, tedy jinou než v lineárním vysíláním,“ přiblížil Jan Čadek. Elektronické měření sledovanosti totiž dodává data za zpětné zhlédnutí až sedm dní od živého odvysílání. Reklama se ale prodává reálně jen za první tři dny zpětného zhlédnutí.
„Dnes se klasická televizní sledovanost měří jako součet takzvané živé sledovanosti, což znamená v čase, kdy se skutečně vysílá, a odložené, kterou vymezují právě následující tři dny po odvysílání,“ potvrzuje Čadek. Od čtvrtého dne zpětného zhlédnutí tak televize už za odsledovanou reklamu nic neutrží, a to chce Prima vkládáním jiných reklamních spotů změnit. „Přičemž to takto fungovat bude nejenom na Oneplay, ale u každého dalšího operátora, který kanály Primy nabízí nebo bude nabízet. Pro vás jako pro diváka se prakticky nic nezmění, jiný bude pouze obsah reklamních breaků, v nich jen po třech dnech poběží jiné spoty,“ dodal komerční ředitel Primy.
Vedle Oneplay by tento princip chtěla Prima uplatnit i u zpětného zhlédnutí u služeb Sledování TV, Canal+, Lepší TV a Sweet TV. Čadek ale nechtěl přiblížit, jak se skupina bude s těmito operátory dělit o výnos z takových reklam. V případě Oneplay by se totiž měla o zisk paradoxně dělit se svým největším konkurentem, televizí Nova, která je provozovatelem této služby. „Na to vám neodpovím. O smluvních ujednáních nemohu mluvit,“ odmítl to komentovat Jan Čadek.
Zdroj: televizniweb.mediar.cz
