Vodafone Comedy; Zdroj: Vodafone TV
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

VODAFONE TV SPOUŠTÍ V ČESKU VLASTNÍ KANÁLY I NOVOU PLATFORMU

15. 5. 202515. 5. 2025
Televizní programy pod vlastním brandem bude mít v Česku i operátor Vodafone. Spolupracuje na nich s partnery Starmax a Tivio. Služba chystá představit i nové prostředí od partnera z Německa.

Významné novinky ve své televizní službě uvedla na konci loňského roku společnost T-Mobile, následovaná o pár měsíců později skupinou PPF (O2 a Nova) s její Oneplay, nyní přichází na řadu také operátor Vodafone. Ten se podobně jako Oneplay nebo francouzský Canal+ rozhodl uvést vlastní značku tematických kanálů.

Podle informací MediaGuru.cz má Vodafone uvést prozatím tři programy pod vlastním brandem. První z dva tzv. FAST kanálů už byly právě spuštěny - jde o kanál Vodafone Comedy na pozici 42 a na pozici 43 o kanál Vodafone CZ SK. Třetí kanál přijde v následujících dnech Obsahovou stránku má na starosti Starmax, technické řešení pak Tivio. Jde tak o pokračování spolupráce s dlouholetými partnery. Tivio například pro Vodafone nedávno nabídlo i technické řešení speciálního programu StarHouse ke stejnojmenné reality show televize Prima. Exkluzivní produkt umístil tehdy operátor v EPG na programovou pozici 0.

Vodafone se pouští do FAST kanálů


Průkopníkem FAST kanálů mezi operátory byla internetová služba Sweet.tv, která do Česka expandovala několik let zpět z Ukrajiny. Výhodou stanic je v případě tohoto operátora skutečnost, že sledovat je může kdokoliv, tedy i divák, který není přímo zákazníkem. Sweet.tv už překročila počtem bezplatných stanic čtyři desítky, ne všechny jsou ale z kategorie FAST. Jsou mezi nimi například i všechny stanice České televize nebo některé programy bez lokalizace.

FAST kanály jsou fenoménem dnešní doby, který se ovšem našemu trhu doposud spíše vyhýbal, byť si ho může každý otestovat ve svém chytrém televizoru, například ve službách jako Rakuten TV nebo Plex. FAST kanály jsou čistě doménou internetových služeb, protože je do nich vkládaná onlinová reklama. Taková stanice je pak výhodná pro obě strany – zákazník ji získá zdarma za odsledovanou reklamu, operátor může díky tomu generovat dodatečné zisky nebo vytěžit například vlastní videotéku.

Obsah z videotéky „prodává“ i Magenta TV


„Osvědčilo se nám něco, čemu říkáme syntetické kanály. Není to televizní stanice v pravém slova smyslu, protože se nejedná o převzaté vysílání, ale je to playlist videotéky, který je zobrazený v programovém průvodci. Stanice vypadá jako televizní program, ale je to naše skladba pořadů na vyžádání, kterou zákazníkům ukážeme. Když divák na pořad klikne, vidí, že už je v prostředí VOD, a že obsah přehrává z videotéky,“ popsala nedávno v rozhovoru pro Digitalk Daniela Zahradníková, šéfka televizního obsahu operátora T-Mobile, jak funguje programová pozice Kino v Magenta TV.

Obsah nabízený touto formou může diváky naučit videotéku využívat a ulehčit jim vstup do světa placené televize. To uvítá pochopitelně zejména starší publikum, které doposud bylo zvyklé používat například pouze základní nabídku bezplatného pozemního vysílání. Exkluzivní kanály nabízí již řadu let svým zákazníkům operátor O2 Czech Republic, respektive nyní skupina PPF, která ustoupila od letité značky O2 TV Sport a v letošním roce představila nový brand Oneplay Sport. Oneplay je spjatý nyní také se samotnou službou a tituly Oneplay Originál.

Nové prostředí Vodafone TV


Vodafone TV by měla dostat také facelift, jak vyplývá z tiskové zprávy společnosti 3 Screen Solutions (3SS). Vodafone Group si vybrala právě 3SS a její platformu 3Ready pro vytvoření nové generace uživatelského prostředí napříč všemi trhy, kde Vodafone TV působí – tedy i v České republice. Nová platforma přinese lepší personalizaci, jednodušší přidávání obsahu z různých zdrojů včetně aplikací třetích stran, jako je například Netflix. Díky 3Ready bude možné rychleji inovovat a nabídnout uživatelům jednotný zážitek napříč zařízeními a operačními systémy. Přechod na tuto platformu se dotkne milionů zákazníků v sedmi evropských zemích.

Výhodou nové platformy je nejen její škálovatelnost, ale také možnost spravovat obsah, funkce a branding v reálném čase z jednoho místa prostřednictvím 3Ready Control Center. Uživatelé si budou moci prostředí Vodafone TV na všech zařízeních lépe přizpůsobit svým potřebám a preferencím. Superagregátoři, jako je Vodafone, tak získají konkurenční výhodu díky schopnosti nabídnout personalizovaný zážitek pro různé uživatelské segmenty na všech obrazovkách. Změna je vnímána jako zásadní krok směrem k budoucnosti zábavy, kde si uživatel sám sestaví obsahovou nabídku přesně podle svých představ.

Zdroj: mediaguru.cz

 

Načítání dalších...