Zdroj: Freepik.com
KRÁTKÁ ZPRÁVA

STUDIE UK: CO BRITOVÉ CHTĚJÍ OD ZNAČEK? VÝHODNÉ NABÍDKY A ODMĚNY!

9. 4. 20249. 4. 2024
Výrazně vzrostl podíl spotřebitelů, kteří se domnívají, že odměna za věrnost je pro značky důležitým způsobem, jak podpořit spotřebitele v těžkých ekonomických časech. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Hall & Partners, podle něhož si to myslí 52 % Britů, zatímco při posledním průzkumu před třemi lety to bylo jen 17 % spotřebitelů na celém světě.

Klíčová zjištění studie:



  • Pro britské spotřebitele (60 %) jsou z reklamních aktivit značek nejdůležitější výhodné nabídky a pobídky, následuje odměna za věrnost (52 %) a podpora zaměstnanců či udržení zaměstnanosti (45 %).

  • Mladí Britové (18-24 let) výrazně častěji (51 %) než jejich američtí kolegové (39 %) považují odměny za věrnost za důležité prvky, které značka do svých aktivit zahrnuje.

  • Zatímco 73 % spotřebitelů dává přednost důvěryhodným značkám, produktům nebo zkušenostem, podobné procento (75 %) se také poohlíží po nejlepší ceně.

  • Ačkoli obvyklí uživatelé značky mohou tvořit loajální zákaznickou základnu, ne všichni z nich mají se značkou pozitivní asociace, zejména mezi spotřebiteli, kteří rádi zkoušejí nové věci (58 %), a mladšími věkovými skupinami mezi 18 a 44 lety (69 %).


Proč je sentiment spotřebitelů důležitý? Z průzkumu vyplývá, že spotřebitelé si nepřejí, aby jejich odměny byly získávány na úkor nespravedlivého zacházení se zaměstnanci značky, nebo ještě hůře, aby přišli o práci. A jsou stále častěji připraveni změnit značku, pokud se k nim nechová férově.

"Vyhazování příležitostných nabídek nebude stačit k tomu, abyste zákazníkům dokázali, že jste na jejich straně," říká Kurt Stuhllemmer, partner ve společnosti Hall & Partners.
"Místo toho s nimi značky musí prohlubovat vztah smysluplnými způsoby, které vytvářejí hodnotu, včetně férového zacházení se zaměstnanci... To je v době, kdy je tlak na 'mentální zátěž' a 'fyzické peněženky' intenzivní, rozhodující."



O VÝZKUMU: V rámci svého nejnovějšího výzkumu Value Shift se společnost Hall & Partners dotazovala 4 000 spotřebitelů ve Velké Británii i v USA na to, co je pro ně při nákupu spotřebního zboží a služeb nejdůležitější.

Zdroj: warc.com