Láska diváků k televizi trvá již několik dekád. Televize je jedním z nejoblíbenějších médií a nejvyužívanějším mediatypem. Oblibu televize dokládají i fakta a výzkumy:
- Čtvrtina lidí dává přednost sledování televize před surfováním po internetu.
- 60% lidí sleduje televizi více jak 2 hodiny denně.Tj. více jak rádio i internet (deklarovaně).
- A 55% lidí sleduje TV každý den. (deklarovaně).
Pořady a seriály, které vypráví příběh velké lovestory patří k filmovým trhákům. A ani televizní reklama nezůstává pozadu. Přečtěte si v magazínu o tom, jak televizní reklamy využívají tématiku Valentýna.
Výběr článků k tématu láska a emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.
TŘI OTÁZKY PRO…
Odpovídá Jan Vlček, generální ředitel TV Nova.
Televizní obrazovka už po řadu dekád neodmyslitelně patří k téměř každé domácnosti. Čemu podle vás televize vděčí za toto své výsadní postavení? Čím si stále získává oblibu?
Těch faktorů je určitě několik. Televize už není atraktivní jenom proto, že tu zkrátka je, že je to novinka. V současné době musí bojovat se širokou konkurencí, a to nejen mezi dalšími televizními stanicemi, ale vlastně s čímkoliv, co vám pomáhá nějak trávit volný čas. Pro mnoho lidí znamená čas strávený u televize zábavu, zastavení v hektickém pracovním dni, pravidelnou chvíli s rodinou, pro jiné možnost nasát informace z uplynulého dne, inspirovat se, někdo se rád podívá na své oblíbené hrdiny a žije s nimi jejich příběhy, z nichž třeba načerpá sílu i sám pro sebe, nebo zkrátka jen uteče od reality do jiného světa.
Televize má také výjimečnou schopnost vzbuzovat silné emoce, ať prostřednictvím filmů či seriálů, tak i v reklamě. Jaký je váš oblíbený silný příběh?
Mám rád příběhy s dobrým koncem, asi jako každý. Rád se dívám na to, když člověk nepoleví a bojuje třeba i s nepřízní osudu, překonává překážky a dojde k vysněnému cíli.
Má vaše společnost na kontě nějakou vlastní televizní aktivitu s tématem lásky?
Můžeme říct, že láska se propisuje do několika našich formátů – rád bych připomněl například reality show Love Island, která slavila velký úspěch na podzim loňského roku, nebo reality show Malé lásky, kterou máme na obrazovkách nyní. Na Valentýna chystáme nálož lásky třeba v oblíbeném seriálu Ulice. A během roku najdete spoustu zamilovaného obsahu na Nova Lady.
Přečtěte si k tématu
JAK SPRÁVNĚ DĚLAT EMOCIONÁLNÍ REKLAMU A JEJÍ PŘÍKLADY
16. 6. 2022Emocionální reklama spojuje značky s publikem osobním a lidským způsobem. Jedná se o techniku, která vznikla už před lety, ale v posledních několika letech, zejména během pandemie, její využívání vzrostlo. Co to tedy je, emocionální reklama, jak funguje a jaké jsou příklady účinné emocionální reklamy? EMOCE jako most k zapamatovatelnosti Emocionální marketing označuje reklamní snahu, která hraje na emoce, aby si… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
CO JE TO „DOBRÁ KREATIVA“ A JAKÝ MÁ VLIV NA EFEKTIVITU REKLAMY?
8. 6. 2022Umíme testovat kreativu, měřit efektivitu, ale co vlastně víme o tvorbě kreativní a účinné reklamy? ptá se Faris Yakob. Kulturní kyvadlo se kývá tam a zpět, a co jsme přehlíželi, to se dostává do popředí zájmu. Klienti a agentury se snaží získat náskok před dramatickými změnami danými digitální reklamou. Cookies třetích stran se vyřazují ze… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
EFEKTIVNÍ REKLAMA VYŽADUJE MYŠLENÍ PRAVOU HEMISFÉROU
2. 5. 2022V posledních letech jsme svědky dramatické změny podoby byznysu, za kterým stojí prudký rozmach technologií. "Došlo k posunu pozornosti a změně stylu myšlení, což ovlivnilo nejen reklamu, ale i populární kulturu,“ říká Orlando Wood, který se zaměřuje na změny ve stylu reklamy, k nimž v posledních letech došlo, a dává tyto poznatky do souvislosti s její klesající efektivitou.
JAK BY MĚLI STRATÉGOVÉ VYUŽÍVAT EMOČNÍ INTELIGENCI
21. 4. 2022Stratégové jsou sice známí svými intelektuálními schopnostmi, ale ti nejlepší využívají empatii několika různými způsoby, aby vybudovali hlubší a lepší komunikaci, říká Harvey Cossell, CSO společnosti We Are Social. Od nepaměti byli stratégové považováni za ty chytré, bystré a inteligentní. A jak jsem před pár lety slyšel na jednom obchodním setkání, také za ty, kteří… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
NECHTE ZÁŘIT BARVY!
23. 3. 2022V oskarovém snímku Belfast Kennetha Branagha je scéna, kdy jde mladý filmový hrdina Buddy do kina na muzikálovou fantazii z roku 1968 Chitty Chitty Bang Bang. Branaghův film je krásně surově černobílý, ale ukázka z filmu Chitty Chitty Bang Bang se objevuje v původních velkolepých barvách. Zaplavuje plátno vřelostí a přenáší diváky ve filmu Belfast (i diváky,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
HUMOR JE NA ÚSTUPU, POUŽÍVÁ HO JEN TŘETINA REKLAM
15. 3. 2022Jen jedna třetina reklam používá nějakou formu humoru. Ty, které ji používají, jsou účinnější, ale podle výzkumu AdReaction společnosti Kantar od globální recese v roce 2009 tento trend klesá. Humor v reklamě má tedy pozitivní vliv na účinnost reklamy. Humor se častěji používá v televizi (37 %) a reklamě na YouTube (30 %), ale je méně populární v tištěných/outdoorových (15 %)… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
PSYCHOLOGIE REKLAMY A MARKETINGU V HYPERSTRESOVÉM PROSTŘEDÍ
15. 3. 2022Se změnou vnějšího prostředí se mění i schopnosti spotřebitelů, ovlivňující jejich chování a rozhodování. Mnoho spotřebitelů již nemá stejné kognitivní schopnosti pro rozhodování. Už dva roky se spotřebitelé ve Spojených státech snaží přizpůsobit novému normálu, ať už to znamená cokoli. Výsledkem je obrovský stres. Průzkum Americké psychologické asociace z března 2021 ukázal, že Američané jsou vystresovanější než kdykoli předtím.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
KREATIVNÍ REKLAMA JE V KRIZI
11. 3. 2022Následující text je shrnutím knihy Lemon od Orlando Wooda, která vyvolala pozitivní reakci a zdá se, že brnkla na strunu inzerentům, agenturám (plánovačům i kreativcům), majitelům médií a provozovatelům vysílání. Zdá se, že je to začátek něčeho nového. Možná dokonce vzniká kreativní renesance. V prosinci 2018 jsem si přečetl knihu, která mi pomohla pochopit mnoho věcí v mém životě,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
CO BYCH SI PŘÁL VĚDĚT O STRATEGII ZNAČKY PŘED 10 LETY
8. 3. 2022Marcelo Ferrarini Carneiro, Senior Manager, Global Insights ve společnosti LEGO Group, se zamýšlí nad tím, co by si přál vědět, když před 10 lety začínal se strategií značky. Když jsem před deseti lety nastoupil do poradenské firmy v oblasti značek a přišel jsem čerstvě z vysokoškolského studia zaměřeného na finance, byly mi opravdu rychle jasné… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
DIVÁCI VĚNUJÍ VĚTŠÍ POZORNOST REKLAMĚ V TELEVIZI NEŽ NA SOCIÁLNÍCH PLATFORMÁCH
27. 1. 2022Výzkum Track the Success se zaměřil na to, jak diváci vnímají a reagují na mediální obsah na nejvýznamnějších video platformách – v lineární televizi, BVOD (televizní obsah na vyžádání), YouTube a Facebooku, a jaký to má dopad při konzumaci audiovizuální reklamy. Lineární televize i BVOD dosahují mnohem lepších výsledků ve znalosti reklamy i jejím vlivu na nákupní chování.
JAK VYUŽÍT SÍLU STŘEDNÍ ČÁSTI MARKETINGOVÉHO TRYCHTÝŘE K UDRŽITELNÉMU RŮSTU
21. 1. 2022Christian Polman, generální ředitel společnosti Looping Group ve Velké Británii, se zabývá rostoucím významem střední části marketingového trychtýře. Právě ta umožňuje zapojit komunity a sblížit budování značky s výkonnostním marketingem. Když přišel Facebook s novým názvem Meta, způsobil velký rozruch. Začalo se mluvit o budoucnosti metaverza a jeho potenciálu pro marketingové příležitosti. Panuje přesvědčení, že metavrzum… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
JAK NA NOVÝ ROK, TAK PO CELÝ ROK? REKLAMNÍ FORMÁTY, KTERÉ DOKÁŽOU KREATIVNĚ VYPLNIT (PONĚKUD) POZAPOMENUTÉ OBDOBÍ
10. 1. 2022Dá se vůbec nový rok v reklamě efektivně diferenciovat? Určitě dá. Reklama na Nový rok ale může nabídnout ještě mnohem víc…
TV SI BĚHEM VÁNOC PUSTÍ AŽ 9 MIL. ČECHŮ, VÍTĚZÍ POHÁDKY
22. 12. 2021Doba strávená před televizní obrazovkou na Štědrý den se zvyšuje až na více než šest hodin denně. Minimálně jednou si televizi během vánočních svátků zapne 8,7 milionů Čechů a jejím sledováním tráví v průměru přes 5,5 hodiny denně. „Tento rok nebude s nejvyšší pravděpodobností výjimkou a vánoční svátky se opět zařadí k dnům s nejvyšší sledovaností v roce,“ předpokládá Pavel Müller, Head of Research & Marketing… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
VÁNOCE V REKLAMĚ – OD ČOKOLÁDOVÝCH ROLNIČEK AŽ PO BILANCUJÍCÍHO ELTONA JOHNA
10. 12. 2021Vánoční reklama je minimálně v posledním desetiletí svébytným televizním formátem a přední světové značky se během Vánoc předhánějí, kdo dokáže představit nejvíce inovátorský narativ.
VÝZKUM: VIDEOREKLAMA NA TV FUNGUJE LÉPE NEŽ NA SÍTÍCH
22. 11. 2021Podle studie Track the Success má reklama sledovaná na televizní obrazovce ve srovnání s jinými typy platforem, určených pro sledování videoobsahu, nejlepší výsledky ve spontánní a podpořené znalosti.
ORLANDO WOOD: LOOK OUT
4. 11. 2021Jak vytvoříte efektivní a zapamatovatelnou reklamu ve světě, který se zdánlivě obrací do sebe? To je základní otázka nové knihy Orlando Wooda: Look out, reklamního průvodce dnešním světem. Kniha je studií pozornosti. Toho, co popisuji jako úzce a široce zaměřenou pozornost. Čerpá z díla psychiatra Iaina McGilchrista, které je také základem mé knihy Lemon, a z dalších kulturních a historických… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
MĚNÍCÍ SE MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ PŘINÁŠÍ NOVÉ PŘÍLEŽITOSTI K POSÍLENÍ ZNAČEK
2. 8. 2021Spotřebitelé si vybírají značky z mnoha důvodů. Jedním z těch důležitých je, jak se spotřebitelé díky konkrétní značce cítí. Nejlepší způsob, jak při navazování kontaktu se spotřebiteli využít emocionální složku, je kombinovat obraz, zvuk a pohyb pomocí videa, a proto není žádné překvapení, že se páteří reklamní strategie tolika velkých značek stává televizní reklama. Radikální transformace mediální technologie a zvyky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
COMMUNICATION SUMMIT: POZITIVNÍ EMOCE V REKLAMĚ FUNGUJÍ
19. 5. 2021Emoce a kreativita vytvářejí základní předpoklad pro to, aby reklamy na sebe dokázaly v přeplněném prostředí upozornit. Silnější emoce se v reklamě podle rozsáhlého globálního výzkumu agentury Kantar daří vyvolávat, což agentura dokumentuje na rostoucí spontánní emoční reakci v průběhu posledních sedmi let. V době pandemie covid-19 se navíc podle výzkumu potvrdilo, že humorné reklamy fungovaly stejně úspěšně jako v období před pandemií, uvedla… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
PROČ VĚTŠINA REKLAM VYZNÍVÁ DO PRÁZDNA A DO PAMĚTI SE VRYJÍ JEN NĚKTERÉ
11. 1. 2021Jako potenciální spotřebitelé jsme denně vystaveni několika tisícům reklamních či inzertních sdělení. Některé z nich se snaží apelovat na náš rozum, jiné spíše na naše emoce. Každopádně snahou reklamy je prodat a zapsat do našeho povědomí značku. Který typ reklamy bývá účinnější a proč, přibližuje psycholog Jan Urban. Odpověď není jednoduchá a závisí na řadě okolností – povaze produktu,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
JAK MOHOU ROSTOUCÍ INTERNETOVÉ ZNAČKY VYUŽÍVAT TELEVIZNÍ REKLAMU
6. 11. 2020Během prvního koronavirového lockdownu se konzumace televize a online streamovaného obsahu prudce zvýšila. JOSH CLARRICOATS, VEDOUCÍ PARTNER AGENTURY HELL YEAH Podle zprávy Media Nations 2020, kterou v srpnu vydal britský úřad pro regulaci médií Ofcom, trávili lidé ve Velké Británii během měsíce dubna v průměru 40 % dne sledováním televize a online video obsahu, což představuje meziroční nárůst téměř… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
REKLAMA PO PANDEMII COVID-19
25. 5. 2020Jaké má výhody (krátkodobé a dlouhodobé) zůstat ve vysílání během pandemie Covid-19 a po ní? Co je třeba zvážit a jaké úpravy je třeba udělat při inzerci značky po pandemii Covid-19? Jaké mediální kanály omezit a jaké zachovat po pandemii Covid-19? Podrobné odpovědi najdete v prezentaci Advertising-out-of-COVID-19.pdf. Pandemie Covid-19 přinesla škrty v rozpočtech na reklamu, a proto je nejdůležitější alespoň zachovat nebo –… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
PROČ JSOU EMOCE V REKLAMĚ KLÍČEM K ÚSPĚCHU
27. 6. 2019Contagious hovořila s legendou reklamní branže Jacquesem Séguélou a s EVP Havas Paris Seven Elisabeth Billiemazovou. O „legendách reklamy“ se v toho v našem oboru namluví hodně. Avšak Jacques Séguéla do této definice naprosto zapadá. Séguéla napsal o reklamním byznysu přes dvacet knih, včetně titulu „Don’t Tell My Mother I Work in Advertising: She Thinks I Play Piano in a Brothel“. Po více… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
TELEVIZNÍ REKLAMA NENÍ PO SMRTI, VYVÍJÍ SE
26. 9. 2018Se začátkem tzv. „back to school“ sezóny začalo také tzv. „back to TV“ období pro obchodní domy. Podle společnosti iSpot utratí od 1. července do 31. srpna největší značky této kategorie 247,8 milionů dolarů. To představuje oproti stejnému období minulého roku skok o 9,3 %. Nová studie společnosti Adobe, mateřské společnosti CMO.com, provedla průzkum mezi tisícovkou zadavatelů televizní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
VÝZNAMNÉ MEDIÁLNÍ ORGANIZACE OSLAVUJÍ DŮVĚRYHODNOST TELEVIZE PŘI PŘÍLEŽITOSTI SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE
27. 11. 2017Evropská vysílací unie (EBU), Asociace komerčních televizí v Evropě (ACT) a egta, sdružení televizních a rozhlasových mediazastupitelství, oslavují důvěryhodnost televize při příležitosti Světového dne televize (21. 11.) vyhlášeného Organizací spojených národů. I letos vytvořily tyto tři organizace třicetisekundový videoklip podtrhující roli, kterou televize coby poskytovatel důvěryhodného obsahu ve světě hraje. Video se bude vysílat 21. listopadu v Evropě, Asii,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
PROČ JE TELEVIZE STÁLE NEJEFEKTIVNĚJŠÍ FORMOU REKLAMY NA SVĚTĚ
20. 11. 2017U příležitosti Světového dne televize se poprvé v historii spojili televizní vysílatelé a asociace z celého světa v rámci nedávno vytvořené skupiny Global TV Group. Jako nový jednotný hlas televize dnes zveřejňují globální data, která poukazují na odolnost a sílu televize jako reklamního media. ‘The Global TV Deck’ obsahuje data z 19 zemí, vybrané údaje jsou k uvedeny níže, a širší ukázka pak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI