Láska diváků k televizi trvá již několik dekád. Televize je jedním z nejoblíbenějších médií a nejvyužívanějším mediatypem. Oblibu televize dokládají i fakta a výzkumy:
- Čtvrtina lidí dává přednost sledování televize před surfováním po internetu.
- 60% lidí sleduje televizi více jak 2 hodiny denně.Tj. více jak rádio i internet (deklarovaně).
- A 55% lidí sleduje TV každý den. (deklarovaně).
Pořady a seriály, které vypráví příběh velké lovestory patří k filmovým trhákům. A ani televizní reklama nezůstává pozadu. Přečtěte si v magazínu o tom, jak televizní reklamy využívají tématiku Valentýna.
Výběr článků k tématu láska a emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.
TŘI OTÁZKY PRO…
Odpovídá Jan Vlček, generální ředitel TV Nova.
Televizní obrazovka už po řadu dekád neodmyslitelně patří k téměř každé domácnosti. Čemu podle vás televize vděčí za toto své výsadní postavení? Čím si stále získává oblibu?
Těch faktorů je určitě několik. Televize už není atraktivní jenom proto, že tu zkrátka je, že je to novinka. V současné době musí bojovat se širokou konkurencí, a to nejen mezi dalšími televizními stanicemi, ale vlastně s čímkoliv, co vám pomáhá nějak trávit volný čas. Pro mnoho lidí znamená čas strávený u televize zábavu, zastavení v hektickém pracovním dni, pravidelnou chvíli s rodinou, pro jiné možnost nasát informace z uplynulého dne, inspirovat se, někdo se rád podívá na své oblíbené hrdiny a žije s nimi jejich příběhy, z nichž třeba načerpá sílu i sám pro sebe, nebo zkrátka jen uteče od reality do jiného světa.
Televize má také výjimečnou schopnost vzbuzovat silné emoce, ať prostřednictvím filmů či seriálů, tak i v reklamě. Jaký je váš oblíbený silný příběh?
Mám rád příběhy s dobrým koncem, asi jako každý. Rád se dívám na to, když člověk nepoleví a bojuje třeba i s nepřízní osudu, překonává překážky a dojde k vysněnému cíli.
Má vaše společnost na kontě nějakou vlastní televizní aktivitu s tématem lásky?
Můžeme říct, že láska se propisuje do několika našich formátů – rád bych připomněl například reality show Love Island, která slavila velký úspěch na podzim loňského roku, nebo reality show Malé lásky, kterou máme na obrazovkách nyní. Na Valentýna chystáme nálož lásky třeba v oblíbeném seriálu Ulice. A během roku najdete spoustu zamilovaného obsahu na Nova Lady.
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
MARKETING ZALOŽENÝ NA NOSTALGII: SILNÝ ZDROJ EMOCÍ
25. 9. 2023Nostalgie je v kurzu. Možná je to v určité míře reakce na neustále se vyvíjející technocentrické prostředí, ve kterém žijeme. Pocit něčeho známého na nás může mít uklidňující vliv a může být zdrojem pozitivních vzpomínek na minulost. Proto asi není žádným překvapením, že značky využívají nostalgii k vyvolání pocitu radosti a vnitřního spojení s oblíbenými… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
CO ODHALUJE NOVÝ VÝZKUM O SLOGANECH
18. 9. 2023Podle slovníku dictionary.com je pojem slogan definován jako „charakteristický pokřik, fráze nebo motto nějaké strany, skupiny, výrobce nebo osoby; chytlavé heslo nebo fráze“. V marketingové a reklamní mluvě není o definice vůbec nouze: „Krátká fráze používaná v reklamních kampaních ke generování publicity a sjednocení marketingové strategie společnosti.“ „Krátká, chytlavá fráze, jejímž cílem je posílit image… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
FINÁLE CESTY KOLEM SVĚTA ZA TELEVIZNÍ REKLAMOU: SVĚTOVÉ REKORDY A KURIOZITY
14. 9. 2023Naše letní cesta kolem světa za televizní reklamou končí. Pojďme se podívat na reklamy, které si vysloužily zápis do Guinessových světových rekordů, nebo jsou natolik kuriózní, že překonaly hranice nejen zemí, ale i Země. A ano, je to tak, podíváme se i do vesmíru. První televizní reklama na světě s českou stopou O celosvětově prvním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
POZITIVNÍ KREATIVA LIDI AKTIVUJE K AKCI
12. 9. 2023Pokud chcete spotřebitele motivovat k akci vzhledem k nějakému aktuálnímu problému životního prostředí, je lepší použít pozitivní obrázek (například usmívající se strom nebo usmívající se Zemi), než sdílet obrazy zkázy. Vyplývá to ze studie zveřejněné v časopise Journal of Academic Research, která zkoumala využití antropomorfismu při motivaci lidí v otázkách životního prostředí. Proč jsou environmentální… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
TV REKLAMA NA FILIPÍNÁCH: ODRHOVAČKY, HUMOR A PŘÍBĚHY ZRCADLÍCÍ ŽIVOT OSTROVANŮ
6. 9. 2023Filipínská reklamní scéna je stejně rozmanitá jako 7 641 ostrovů, které tvoří toto souostroví. Existuje zde více než 80 nejrůznějších – dosud živých – jazyků a dialektů. Trh je směsicí rozmanitých kultur ovlivněných tradičními i západními postupy, takže reklama na Filipínách je skutečně jedinečným dobrodružstvím. Vítejte v pestré říši televizní reklamy na Filipínách. Špetka historie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
NEUROVĚDA POTVRZUJE SÍLU ADRESOVATELNÉ TELEVIZE PRO ZNAČKY
24. 8. 2023Adresovatelné reklamy vedou k větší aktivaci mozkových sítí, které souvisejí s pozorností, emocemi, odměnou a pamětí. Komerční šum je všude kolem nás. Ještě nikdy nebyl tlak na pozornost lidí tak intenzivní. A debata o účinnosti reklamy nabývá vzhledem ke skutečnosti, že jednotlivci mohou být denně vystaveni tisícům impresí v celé řadě médií, zcela nových rozměrů.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
TELEVIZNÍ REKLAMA V MALAJSII: JEDNODUCHÉ PODÁNÍ, ALE SILNÝ, EMOTIVNÍ PŘÍBĚH
15. 8. 2023Malajsie, s jejím multikulturním prostředím a etnickou rozmanitostí, je jedinečnou kosmopolitní zemí, která dokáže spojovat odlišné komunity pomocí společných forem umění a kultury. To se projevuje i v pojetí malajských reklam.
VAB INSPIRE: JAK TV REKLAMA POMÁHÁ ZNAČKÁM RŮST
1. 8. 2023Zajímá vás, jak můžete prostřednictvím televize vybudovat či posílit svoji značku, zvýšit návštěvnost webových stránek, úspěšně uvést na trh nové produkty nebo navýšit podíl na trhu? Jason Wiese, SVP, ředitel oddělení Strategic Insight poradenské firmy Video Advertising Bureau (VAB), a Amit Sharan, šéf marketingu datové a analytické společnosti Tatari, se ve svém webináři podělili o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
30TI VTEŘINOVÉ REKLAMY MAJÍ NEJVĚTŠÍ DOPAD
31. 7. 2023Nejnovější studie společnosti Thinkbox „Creative Drivers of Effectiveness“ zkoumá faktory, které jsou nejsilněji spojené s kódováním dlouhodobé paměti (LTME), což je osvědčená metrika při rozhodování a budoucím chování. V rámci studie výzkumná agentura Neuro-Insight zkoumala, zda délka televizních reklam v jejich databance ovlivnila jak LTME, tak dosažený emocionální dopad. Graf měsíce ukazuje, že 30 sekund je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
STUDIE „MAPPING THE IMPACT“ ODHALILA VÝZNAMNOU SOUVISLOST MEZI KONTEXTEM, KREATIVNÍMI PRVKY A ÚČINKEM TV REKLAMY
14. 7. 2023Studie „Mapping the Impact“ německého Screenforce odhalila významnou souvislost mezi kontextem, kreativními prvky a účinkem TV reklamy.
PROČ JE PRO ZNAČKY VÝHODNÉ SKLOUBIT HUMOR A SVŮJ ÚČEL
11. 7. 2023Testování System1 vítězů Cannes Film Lions naznačuje, že humor se čím dál více stává důležitým prvkem reklamy, částečně je to ale na úkor účelu. Více než polovina vítězů (52 %) Cannes Film Lions 2023 byla záměrně vtipná, což je nárůst oproti 43 % v loňském roce. Stejný průzkum však také zjistil, že vítězové cen ale… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI
JAK STORYTELLING DOKÁŽE MĚNIT POSITIONING ZNAČKY
9. 7. 2023Každá značka vypráví svůj příběh – příběh, který vdechuje život jejímu účelu, hodnotám i aspiracím. V oblasti positioningu značky se příběh stává hnací silou směřující značku k úspěchu. Je klíčem k propojení se se spotřebiteli, ukotvení jedinečné pozice na trhu a zanechání nesmazatelné stopy v srdcích publika. V centru vyprávění stojí vrozená lidská potřeba spojení.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI