TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

Udržitelnost a ekologie jsou pojmy, které jsou v poslední době skloňované čím dál častěji. Vzrůstající zájem o téma udržitelnosti potvrzují i mnohé výzkumy. Podle respondentů výzkumu agentury Ipsos by se firmy měly nejčastěji soustředit na udržitelné nakládání s přírodními zdroji (30 %), podporu projektů zaměřených na ochranu životního prostředí (18 %) nebo rozvoj moderních technologií pro snížení dopadu na životní prostředí (18 %).

Jak se posouvá myšlení zákazníků směrem k šetrnému nakládání se zdroji, mění se i přístup značek, firem i celého mediálního odvětví. Svůj pohled na udržitelnost pak značka často sděluje i ve své televizní reklamě.

Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky patří k příkladům dobré praxe, týkající se tématiky udržitelnosti.

Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ pak naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.

Přečtěte si k tématu

ESG ČEŠI TÉMĚŘ NEZNAJÍ, OD FIREM ALE ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ OČEKÁVAJÍ

17. 4. 2024

Jen 4 % Čechů ví, co znamená zkratka ESG. Dvě třetiny se ale považují za udržitelné nebo etické spotřebitele. Zkratku ESG, písmena označující anglická slova Environment, Social a Governance, tedy životní prostředí, společenskou odpovědnost a řízení, česká veřejnost většinou nezná. V oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti má ale od firem vysoká očekávání. Vyplývá to z… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

GREEN CLAIMS ZMĚNÍ ZPŮSOB, JAKÝM ZNAČKY PROPAGUJÍ, ŽE JSOU „ZELENÉ“

10. 4. 2024

Evropská směrnice Green Claims má zamezit klamavým tvrzením o „zelených“ produktech. Co bude pro komunikaci firem a jejich produktů znamenat, shrnuje Markéta Pavlíková. Jasnější pravidla, transparentnost komunikace a přesnější definování toho, co je greenwashing, včetně způsobu, jak jej dokazovat. To má přinést navrhovaná směrnice Evropské komise o takzvaných zelených tvrzeních (Green Claims), která s největší… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

TV NOVA NABÍDNE OBCHODNÍM PARTNERŮM REKLAMNÍ PROSTOR V MEZINÁRODNĚ CERTIFIKOVANÝCH POŘADECH

3. 4. 2024

TV Nova začne od května tohoto roku nabízet svým obchodním partnerům reklamní prostor v pořadech, které získaly mezinárodní certifikaci BAFTA albert. Ta je udělována britskou platformou se zaměřením na udržitelnost v oblasti filmu a televize a symbolizuje závazek k environmentální udržitelnosti. Tento krok je součástí snahy podporovat udržitelné produkční postupy v televizním průmyslu a snižovat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

STUDIE USA: ČÍSLA HOVOŘÍ JASNĚ: VĚTŠINA AMERIČANŮ CHCE, ABY ZNAČKY PODPOROVALY DIVERZITU. JE TU ALE JEDNA VÝHRADA

15. 3. 2024

Nový průzkum společnosti Morning Consult ukázal, že dospělí Američané všech věkových kategorií jsou přesvědčeni, že firmy mají přinejmenším nějakou odpovědnost za realizaci diverzního a inkluzivního marketingu. Tato data přišla v době, kdy jsou snahy o diverzitu a inkluzi ve firmách, na univerzitách i jinde ze strany konzervativně smýšlejících zákonodárců kritizovány, nebo dokonce penalizovány. Ačkoliv je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

STUDIE EU: JE TŘEBA PŘEHODNOCENÍ NĚKTERÝCH UDRŽITELNÝCH STEREOTYPŮ

13. 3. 2024

Přestože evropské spotřebitele lze při uvažování o životním prostředí rozdělit do čtyř velkých skupin, jejich chování se v jednotlivých zemích liší, a to často nečekaným způsobem, zjistila nová studie. Studie společnosti Forrester identifikuje následující typy ekologických spotřebitelů: Aktivní zelení (21 %): ekologicky šetrné výrobky jsou vybírány před levnými nebo pohodlnými. Pohodlní zelení (24 %): upřednostňují… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

JENNA STUDT Z CRITICAL MASS: JAK MOHOU ZNAČKY EFEKTIVNĚ OSLOVIT GENERACI Z?

1. 3. 2024

Jenna Studt, „social strategy director“ z Critical Mass říká v rozhovoru pro AdForum, že se zaměstnavatelé a značky k oslovení generace Z musí aktivně podílet na kultuře, udržitelnosti a společenské odpovědnosti. Generace Z nově definuje svět obsahu a komunikace, jak ho známe, prostřednictvím aktivismu, autenticity a sociálních médií. Jenna Studt, „social strategy director“ ve společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

MARKETINGOVÉ TRENDY 2024: AI, HYPERPERSONALIZACE A UDRŽITELNOST

2. 1. 2024

Umělá inteligence, hyperpersonalizace, premiumizace i potřeba inovací v oblasti udržitelnosti, to jsou marketingové trendy pro příští rok. S přicházejícím novým rokem sílí i potřeba tak trochu předvídat, co nás bude čekat v marketingu. Přinášíme výběr trendů, které budou v roce 2024 ovlivňovat marketingové aktivity. Zapojení umělé inteligence bude sílit, s tím porostou i obavy V… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

PŘEHLED UDÁLOSTÍ V MARKETINGU V ROCE 2023 DLE SERVERU MEDIAGURU

29. 12. 2023

Rok 2023 se nesl v přetrvávající ekonomické krizi. Cenotvorba se stala klíčová, nicméně od udržitelnosti se i přesto neustoupilo. Na konci roku přichází čas se ohlédnout za tím, co nejvíce poznamenalo marketingové aktivity na tuzemském trhu. V době přetrvávající ekonomické krize, způsobené inflací, vysokými cenami i pokračující válkou na Ukrajině, se firmy musely více věnovat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

ZELENÉ TELEVIZNÍ REKLAMY NEJSOU JIŽ PRO SPOTŘEBITELE O NIC POUTAVĚJŠÍ NEŽ PRŮMĚRNÉ

27. 12. 2023

Podle analýzy společnosti System1 nejsou televizní reklamy s ekologickým poselstvím emocionálně poutavější než průměrné reklamy. Společnost System1 analyzovala 1 000 náhodně vybraných reklam z posledních tří let s cílem posoudit, zda obsahují environmentální sdělení a jakým způsobem jsou sdělována. Společnost System1 provedla studii pro příručku The Greenprint, kterou vytvořila společně s ITV a behaviorálním vědcem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

KREATIVNÍ PRŮMYSL MŮŽE NASMĚROVAT POZORNOST K UDRŽITELNOSTI

8. 12. 2023

Kreativní průmysl může pomoct s osvětou principů udržitelnosti a změnu v přístupu si už tuzemské agentury začínají uvědomovat. Vyplynulo to z konference pořádané Vysokou školou kreativní komunikace. Kreativní průmysl může přispět ke zvýšení povědomí o důležitosti principů udržitelnosti a tento úkol by si měl vzít za svůj. Tak lze shrnout vystoupení zástupců reklamní a marketingové… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

REKLAMNÍ PRŮMYSL V DOSAŽENÍ „NET ZERO“ ZATÍM SELHÁVÁ

27. 11. 2023

Zatímco zadavatelé si mohou přičíst plusové body za své kroky k dosažení čisté uhlíkové nuly, agentury i média proti znečištění nedělají téměř nic. Organizace Ad Net Zero provozující stejnojmenný celosvětový program na podporu ochrany klimatu, zveřejnila roční zprávu. Závěry jsou rozporuplné. Celkové výsledky roční zprávy, získané na základě veřejně dostupných informací ukazují, že zadavatelé reklamy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

RMB’S SLICE: INOVACE A PRŮZKUM POHÁNĚJÍ REKLAMNÍ OBSAH NA NOVÉ ÚROVNĚ

20. 11. 2023

Belgická společnost RMB, která se zabývá prodejem médií, se zaměřuje na transformaci svého podnikání, aby bylo odolnější. Pozornost proto směřuje na inovace, průzkum a udržitelnost. Přesto se cítí pod tlakem nových hráčů na trhu. V důsledku toho se RMB v roce 2022 jako doplněk k jednotce kreativních řešení spuštěné v roce 2018 pod názvem Flash… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

POZITIVNÍ KREATIVA LIDI AKTIVUJE K AKCI

12. 9. 2023

Pokud chcete spotřebitele motivovat k akci vzhledem k nějakému aktuálnímu problému životního prostředí, je lepší použít pozitivní obrázek (například usmívající se strom nebo usmívající se Zemi), než sdílet obrazy zkázy. Vyplývá to ze studie zveřejněné v časopise Journal of Academic Research, která zkoumala využití antropomorfismu při motivaci lidí v otázkách životního prostředí. Proč jsou environmentální… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

ESG INICIATIVU CME CARES POVEDOU SOŇA SCHWARZOVÁ A HANA DE GOEIJ

31. 5. 2023

ESG iniciativu mediální společnosti CME, která v Česku provozuje TV Nova a SVOD platformu Voyo, povedou od června pod značkou CME Cares Soňa Schwarzová a Hana de Goeij. Soňa Schwarzová bude zastávat pozici CME Chief People and Sustainability Officer a Hana de Goeij pozici CME Head of Production Sustainability & Responsible Content. Tato nová role… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

VÍCE NEŽ POLOVINA FIREMNÍCH TVRZENÍ O UDRŽITELNOSTI JE VÁGNÍ

25. 5. 2023

Až 53 % firemních tvrzení podává o udržitelnosti vágní, či dokonce zavádějící informace, plyne to ze zjištění Evropské komise. Až 40 % firemních tvrzení o zelených produktech není ničím podložená a 53 % podává vágní, nebo dokonce zavádějící informace. Plyne to ze zjištění Evropské komise, která zkoumala stovky zelených tvrzení na obalech výrobků v EU… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

STUDIE UK: SDĚLENÍ O UDRŽITELNOSTI V REKLAMĚ OVLIVŇUJÍ VÝBĚR ZNAČKY

29. 4. 2023

Podle průzkumu společnosti Sky Media tři z pěti lidí tvrdí, že sdělení o udržitelnosti v reklamě ovlivňují jejich výběr značky. Studie 52 kampaní v sedmi kategoriích se zaměřila na reprezentativní publikum ve Velké Británii, které tvořilo více než 5 300 účastníků průzkumu Sky, a to jak pomocí průzkumu, tak kvalitativních rozhovorů a ohniskových skupin, jakož… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

STUDIE USA: ZNAČKY DÁVAJÍ PŘEDNOST SDĚLENÍ O CENĚ PŘED UDRŽITELNOSTÍ

24. 4. 2023

Podle analýzy společnosti Creative X,  značky dávají přednost sdělení o ceně před udržitelností. Přestože se většina značek nějakým způsobem zavázala k větší udržitelnosti, pouze 4 % reklam takové sdělení obsahuje. Udržitelnost tak nestojí v popředí, reklamy ji neupřednostňují při sdělování informací o značce.  Společnost Creative X použila technologii umělé inteligence k analýze více než 2,5… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

KOMUNIKACE UDRŽITELNOSTI MUSÍ BÝT VĚROHODNÁ

8. 3. 2023

Pokud firmy komunikují téma udržitelnosti bez návaznosti na své produkty, nedosáhnou kýžených výsledků. To je jeden ze závěrů setkání Omnicom Media Group věnovaného komunikaci udržitelnosti. Mediální agentury přebírají odpovědnost za udržitelnou komunikaci svých klientů a z tohoto důvodu by měly s klienty spolupracovat na tom, aby jejich komunikace reflektovala požadavky na udržitelnost. Téma udržitelné komunikace… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

ZNAČKY JAKO HNACÍ SÍLA DOBRA

2. 3. 2023

Většina spotřebitelů věří, že podnikání může posilovat dobro, přičemž 80 % respondentů souhlasí s tím, že značky mohou vydělávat peníze a zároveň podporovat dobré věci, podle výzkumu společnosti Ipsos. Téměř dvě třetiny dotazovaných dále uvedly, že se snaží nakupovat produkty od značek, které jednají zodpovědně, i když to stojí více. Vyplývá to ze zjištění zprávy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

JAK NA „ZELENOU“ REKLAMU? U SPOTŘEBITELŮ VÍTĚZÍ AUTENTICITA A PROAKTIVNÍ PŘÍSTUP, POKRYTCE SE NAOPAK NEBOJÍ ZTRESTAT

3. 10. 2022

Žijeme v době klimatické krize a značky proto dávají v rámci svých reklamních kampaní stále více prostoru ekologii a udržitelnosti. Mějte ale na paměti jedno - v této disciplíně se stává osudným přístup „kázat vodu a pít víno“. Jak tento nelehký úkol zvládnout na jedničku napoví příklady dobré praxe ze zahraničí.

STUDIE: BUDOUCÍ RŮST ZNAČKY BUDE ZÁVISET NA UDRŽITELNOSTI A CENOVÉ DOSTUPNOSTI

14. 9. 2022

Většina lidí na celém světě chce žít tak, aby byli ohleduplnější k životnímu prostředí. Jenomže krize životních nákladů a vnímaná vyšší cena udržitelných produktů způsobují, že takový život je možný jen pro bohaté. A pro značky to znamená promarněnou příležitost. Výzkumná společnost Kantar sestavila nejnovější sektorový index udržitelnosti. Vychází z 33 000 rozhovorů po celém světě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

JAK NA EKOLOGICKY OHLEDUPLNÉ NATÁČENÍ

6. 7. 2022

Seminář na téma ekologicky ohleduplného natáčení vedla Michaela Rýgrová (Asociace producentů v audiovizi, Greenfilming.cz) a Hana de Goeij, Head of Sustainable Filming & Content, TV Nova. Seminář proběhl v rámci workshopů Karlovarského filmového festivalu a Hana de Goeij z TV Nova sdílela zkušenosti s udržitelnou filmovou produkcí přímo z praxe, stejně tak i obtíže, které je nutno v této oblasti řešit. Představuje také způsoby,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

UDRŽITELNOST BY NEMĚLA SPOTŘEBITELE ZATĚŽOVAT POCITEM VINY NEBO VYŠŠÍ CENOU

22. 5. 2022

Ve svém prvním rozhovoru od doby, kdy se stal globálním CMO společnosti Unilever pro osobní péči, popisuje, jak tento gigant v oblasti spotřebního zboží mění hygienické výrobky na wellness produkty a jak do svých značek začleňuje udržitelnost, zatímco čelí rostoucí konkurenci. S tím, jak se svět nerovnoměrně vzpamatovává z pandemie, mizí několik zvyků, které se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

PROPOJENÍ TÉMATU SE ZNAČKOU, KTERÉ NENÍ VĚROHODNÉ, SE PROTI ZNAČCE OBRÁTÍ

21. 5. 2022

Firmy, které se rozhodnou komunikovat společensky prospěšná témata, si musí pečlivě zvolit, jakou oblast si k tomu vybrat. Propojení tématu se značkou, které není věrohodné, se proti značce obrátí, zaznělo na konferenci Communication Summit. Značky, které v rámci své běžné každodenní činnosti zaměří své aktivity i na nekomerční a neziskové projekty, z nich mohou získat i kladné byznysové výsledky. Ovšem za předpokladu,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

OCHOTA PŘIPLATIT SI ZA SPOLEČENSKY ODPOVĚDNOU ZNAČKU ROSTE

4. 5. 2022

Po poklesu během pandemie ochota připlatit si za společensky odpovědnou značku opět stoupá. Pro 44 % Čechů je při nákupu společenská odpovědnost důležitá. Až 57 % je ochotno si připlatit za ekologicky šetrný výrobek nebo výrobek, z něhož jde část z prodejů na společensky odpovědný projekt. Ochota připlatit si navíc letos na jaře po poklesu během pandemie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

TV NOVA ZÍSKALA OFICIÁLNÍ CERTIFIKACE UDRŽITELNÉ PRODUKCE

2. 5. 2022

TV Nova získala oficiální certifikace udržitelné produkce od britské platformy albert, a to hned za dva projekty. Prvním z nich je nový seriál Mimořádné intelektové nadání (M.I.N.) v režii Marka Najbrta a Tomáše Pavlíčka. Dalším oceněným projektem je originální skečová show První dobrá pod taktovkou Vincenta Navrátila. TV Nova se tak stala první televizní společností ve střední a východní Evropě,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

SPOTŘEBITELE NÁM NAŠE SLIBY O UDRŽITELNOSTI NEVĚŘÍ, TADY JE NÁVOD, CO S TÍM DĚLAT

24. 2. 2022

Spotřebitelé jsou stále skeptičtější k tvrzením značek o udržitelnosti. Značky musí být upřímné, transparentní, angažované a dávat najevo naléhavost situace, aby si u spotřebitelů vybudovaly důvěryhodnost, vysvětluje Wim Vermeulen, ředitel pro strategii a udržitelnost v belgické reklamní agentuře Bubka. Víme, že snaha o větší udržitelnost ovlivní každý aspekt toho, co společnost nebo značka dělá. Víme také, že mnoho spotřebitelů pochybuje o upřímnosti snah… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

TLAK SPOTŘEBITELŮ NA ZNAČKY KVŮLI UDRŽITELNOSTI SE ZVYŠUJE

18. 2. 2022

Od značek vyžadují spotřebitelé čím dál více udržitelný rozměr i jasné hodnoty. Navzdory pandemii se směr, kterým se v posledních letech ubírá spotřebitelské chování, postoje i preference, příliš nezměnil. Trendy, které byly pozorovány ještě před propuknutím pandemie covid-19, jsou vesměs stále platné a sílí. Vyplývá to z letošní studie Global Trends Report výzkumné agentury Ipsos, jež byla realizována na 29… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

JAKÉ KROKY K UDRŽITELNOSTI PODNIKAJÍ VYSÍLACÍ STANICE

10. 1. 2022

TVBEurope zjišťovala od signatářů The Content Climate Pledge, jak zavádějí udržitelné postupy ve svém podnikání. Na listopadové konferenci COP26 se řada britských vysílacích společností přihlásila k závazku The Content Climate Pledge a zavázala se, že budou rozvíjet procesy, které jim pomohou zohlednit klimatická témata při zadávání, vývoji a produkci obsahu, a také se od sebe… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

UDRŽITELNÁ MÉDIA NEJSOU NIC PRO SPOTŘEBITELE – PROZATÍM

7. 12. 2021

Podle nového výzkumu by během příštího roku mohli tři z pěti lidí začít bojkotovat značky, které nejednají v zájmu ochrany klimatu. Vliv distribuce médií a spotřební reklamy na emise uhlíku přitom zatím většinou uniká pozornosti veřejnosti. Klíčová zjištění Celosvětová studie mediální společnosti dentsu international a společnosti Microsoft Advertising, která zahrnovala 24 000 lidí z 19 zemí, se zabývala povědomím a angažovaností… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST

MARKETINGOVÉ TRENDY 2021: ZNAČKY BY MĚLY NABÍDNOUT NOVÉ JISTOTY

4. 1. 2021

Smysl značky, důvěryhodnost, společenská pohoda, zelená strategie i e-commerce, to vše ovlivní marketing v novém roce. Každá krize vytváří prostor pro inovace, ta letošní, způsobená pandemií koronaviru, není v tomto ohledu jiná. Znejistěný svět očekává nové jistoty. A právě značky v tom mohou pomoci. Příští rok se ponese v očekávání konce pandemie, příchodu vakcíny a možnosti vrátit se k normálnímu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST