TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

Měření TV sledovanosti v letošním roce slaví už 25. výročí.

Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie.

Ve ScreenVoice magazínu se ohlédneme za tím, jak se za poslední dekády praxe měření změnila a co v tomto ohledu přinese blízká budoucnost. A ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty, které se měření na českém trhu i trendů v této oblasti z celého světa, týkají.

Přečtěte si k tématu

TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO

14. 4. 2024

Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.

TRENDY KOMPLEXNÍHO EKOSYSTÉMU TELEVIZNÍ REKLAMY V USA A EVROPĚ NA ZÁKLADĚ STUDIE ALTMAN SOLON

12. 4. 2024

Závěry analýzy realizované společností Altman Solon v roce 2023 ukazují, že 69 % distributorů v Evropě (placené TV, tradiční vysílací společnosti, streamovací platformy) dává přednost investicím do nástrojů pro měření napříč platformami, marketéři se stále více spoléhají na interní kreativní vývoj a nákup médií a reklamní agentury považují imprese a zobrazení za nejdůležitější metriku úspěchu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATO ZAČÍNÁ S MĚŘENÍM APLIKACÍ NA CHYTRÝCH TELEVIZORECH

20. 2. 2024

Měření sledovanosti televize a videoobsahu přidalo od nového roku několik novinek a pracuje na dalším rozšíření. Od začátku nového roku Asociace televizních organizací (ATO), zadavatel jednotného měření sledovanosti televize a videoobsahu na českém trhu, které je realizováno společností Nielsen, zařadila několik nových funkcionalit. Nově se od ledna 2024 sleduje například to, jaké placené videoslužby si… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

OBJEM REKLAMNÍCH TELEVIZNÍCH GRP SE V ROCE 2023 NEZMĚNIL

18. 1. 2024

Objem doručených reklamních GRP na televizním trhu zůstal také v roce 2023 na obdobné úrovni jako o rok dříve, ukazují data z monitoringu. Tuzemské televizní stanice doručily v roce 2023 na reklamním televizním trhu srovnatelný počet GRP jako v roce 2022 (-0,73 %). Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

V ROCE 2023 ROSTLY KOMERČNÍ TV, STANICE ČT ZŮSTALY NEJSILNĚJŠÍ

2. 1. 2024

V obecné divácké skupině starší 15 let se i v loňském roce podařilo stanicím České televize udržet si nejvyšší podíl na televizním trhu. Růst ale vykázaly především komerční stanice. Stanice České televize dosáhly v roce 2023 nejvyššího podílu na televizním trhu v obecné divácké skupině starší 15 let. V celodenní sledovanosti představoval jejich podíl 29,88… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NESPRÁVNÉ REKLAMY SE ZOBRAZUJÍ NESPRÁVNÝM SPOTŘEBITELŮM V 1 ZE 3 PŘÍPADŮ

22. 12. 2023

Agentury uvádějí, že podle nového průzkumu se téměř v jednom ze tří případů zobrazí nesprávnému spotřebiteli nesprávná reklamní kreativa. Studie ze srpna, kterou společně realizovaly společnosti Advertiser Perceptions a Claravine, analyzovala dopady absence datových standardů a strategie. Ukázala, jak inzerenti a agentury bojují s bezpečností značky, a přitom našla pojítko mezi datovými standardy, bezpečností značky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PRIMA V ŘÍJNU ZŮSTALA PRVNÍ V 15+, ČT ROSTLA U MLADŠÍCH DIVÁKŮ

7. 11. 2023

Televizní skupina Prima udržela i v říjnu nejvyšší sledovanost v širší divácké skupině starší 15 let v celodenním sledování. Televizní skupina Prima dosáhla v říjnu souhrnného podílu 28,89 % a zůstala nejsilnější skupinou v širší divácké skupině 15+ v celodenní sledovanosti. V meziročním srovnání si polepšila o 0,79 procentního bodu. Následovaly s těsným odstupem Česká… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ZA VIDEO SLUŽBY PLATÍ TŘETINA DOMÁCNOSTÍ, TÁHNE ČESKÁ TVORBA

3. 11. 2023

Sledování videoobsahu je jednou z nejvýraznějších volnočasových činností, ukazují data, která byla zveřejněna na Czech Internet Forum. Necelá třetina českých domácností (31 %) využívá pravidelně nějakou placenou službu typu Netflix, HBO, Voyo nebo Prima+ pro sledování filmů a seriálů podle vlastního výběru. Vyplývá to z čerstvých dat kontinuálního výzkumu ATO-Nielsen za třetí kvartál 2023, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ČTVRTINA ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ PRAVIDELNĚ VYUŽÍVÁ HBBTV

1. 11. 2023

Prostředí HbbTV se postupně šíří do povědomí české televizní populace. Jak ukazují data z kontinuálního výzkumu ATO-Nielsen jedna čtvrtina českých televizních domácností se s červeným tlačítkem setkává. Společnost atmedia ve svém pravidelném čísle týdne ukázala trend rostoucího počtu uživatelů červeného tlačítka. Zdroj: atmedia.cz

ZÁŘIJOVOU JEDNIČKOU SE STALA PRIMA, PODÍL NEJVÍC NAVÝŠILA NOVA

2. 10. 2023

Novou televizní jedničkou podle podílu na sledovanosti se v letošním září stala skupina Prima. Dosáhla nejvyššího podílu v univerzální skupině 15+. Ve skupinách 15-54 a 15-69 je nejsilnější Nova. Novou televizní jedničkou v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání se stala v letošním září skupina Prima. Podle dat oficiálního měření ATO-Nielsen dosáhla podílu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MICHAL JORDAN: ADCROSS, RPD I MĚŘENÍ MIMO DOMOV JSOU VÝZKUMNÉ PRIORITY ATO

21. 9. 2023

Projekt měření televizní sledovanosti a videoobsahu se nesmí zakonzervovat, už teď musíme hledat cesty jeho dalšího rozvoje, říká nový jednatel ATO Michal Jordan. Novým jednatelem profesní Asociace televizních organizací (ATO), která sdružuje tuzemské televizní hráče za účelem jednotného elektronického měření sledovanosti (PCEM), je od letošního června Michal Jordan, který po 12 letech vystřídal Vlastu Roškotovou.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PREDIKCE: ADRESOVATELNOU TELEVIZNÍ REKLAMU ČEKÁ RYCHLÝ RŮST

14. 7. 2023

Trh adresovatelné televizní reklamy čeká podle nové zprávy rychlý růst. Její objem se má zvýšit ze současných 56 mld. USD na 87 mld. USD v roce 2027. Objem adresovatelné televizní reklamy se má do roku 2027 celosvětově zvýšit o víc než 50 procent a na celkových TV investicích se podílet ze 40 procent. Vyplývá to… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

V POLOLETÍ ROSTLY KOMERČNÍ STANICE, NEJVYŠŠÍ PODÍL MĚLA ČT

13. 7. 2023

Stanice České televize měly v prvním letošním pololetí nejvyšší podíl v celodenní sledovanosti ve skupině starší 15 let. Ve srovnání se stejným obdobím loni si ale polepšily především komerční televize. Stanice České televize zaznamenaly v letošním prvním pololetí souhrnný podíl ve výši 30,10 % v celodenním vysílání v divácké skupině starší 15 let a staly… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATMEDIA: ČEŠI FANDÍ DOKUMENTÁRNÍM POŘADŮM

28. 6. 2023

Z celkového času, který Češi ve věku 15–69 let tráví sledováním televize, připadají čtyři procenta na dokumentární pořady. Čeští televizní diváci mají na výběr z přibližně dvaceti dokumentárních kanálů, přičemž většinu z nich najdou v nabídce operátorů placené televize. Jde například o televizní stanice Animal Planet, Discovery Channel, History Channel, National Geographic nebo Viasat Nature. Pouze šest z dvacítky dokumentárních stanic je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZE V KVĚTNU: ČT STÁLE VEDE, ROSTLY NOVA, SEZNAM A ATMEDIA

5. 6. 2023

Stanice České televize zaznamenaly i v letošním květnu podíl přesahující 30 % a v univerzální skupině starší 15 let dosáhly nejvyššího podílu na trhu. Nejvyšší podíl na televizním trhu měly i v květnu stanice České televize. Souhrnně dosáhly 30,47 % v celodenním vysílání ve skupině starší 15 let. Skupina Nova zaznamenala v květnu nejvyšší podíl… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATO: SLEDOVÁNÍ TV PŘEVYŠUJE V DENNÍ AKTIVITĚ ČECHŮ SOCIÁLNÍ SÍTĚ

2. 6. 2023

Sledování lineárního televizního vysílání je stále nejčastější denní mediální aktivitou Čechů, ukazuje výzkum životního stylu z projektu oficiálního měření televize a videoobsahu. Živému televiznímu sledování se v rámci denních mediálních aktivit stále věnuje více Čechů než návštěvnosti sociálních sítí. Jak ukazuje LifeStyle Survey (LSS), který do oficiálního měření sledovanosti TV a videoobsahu (PCEM) dodává data… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

SPOLEČNÉ SLEDOVÁNÍ POMÁHÁ ZVÝŠIT DOSAH STREAMOVÁNÍ

12. 4. 2023

Nová zpráva společností TVision Insights a Tegna ukazuje, jak velký vliv má společné sledování na sledovanost streamingu. Studie, která byla provedena na základě údajů z vlastního softwaru společnosti TVision pro měření sledovanosti podle osob, ukázala, že společnost Premion byla schopna dosáhnout 19% nárůstu oproti normám na základě metriky zvané VPVH (views per viewable household), která… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVA A PRIMA MĚLY V PRVNÍM ČTVRTLETÍ NEJVYŠŠÍ PODÍLY NA GRP

11. 4. 2023

Tuzemské televizní stanice doručily v prvním čtvrtletí 2023 na reklamním televizním trhu jen velmi mírně nižší počet GRP než ve stejném období o rok dříve (-1,5 %). Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova Group.

PROČ JE TEĎ NEJLEPŠÍ CHVÍLE PRO DOHODU O MĚŘENÍ NAPŘÍČ MEDII

20. 3. 2023

Tlak na lepší crossmediální měření sílí a nyní je klíčový okamžik dohodnout se na pěti společných zásadách, aby se vyhovělo potřebám obchodníků a zlepšila se zkušenost spotřebitelů s reklamou. Zamyslete se chvíli nad tím, co a jak sledujete. Stejně jako já jste pravděpodobně v posledních letech dost změnili své návyky při sledování, a přestože sledujeme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZNÍ REKLAMA NENÍ MRTVÁ; VSAĎTE NA EFEKTIVNÍ STRATEGIE

18. 2. 2023

Sjednocení těch nejlepších, pro značku bezpečných lineárních a digitálních strategií je nová reklamní realita, tvrdí  technologický ředitel společnosti Ampersand Gerrit Niemeijer. V dnešním reklamním světě se značky čím dál častěji snaží zavádět přesné cílení u nákupů médií, aby maximalizovaly hodnotu investic do dat a zlepšily výkonnost. Marketéři se proto od svých digitálních týmů učí kupovat inventory… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PREZIDENTSKÉ VYSÍLÁNÍ OSLOVILO NA ČESKÝCH TELEVIZÍCH MILIONY LIDÍ

15. 1. 2023

Televizní vysílání k výsledkům prvního kola prezidentských voleb vyhledaly v sobotu miliony lidí. ČT24 byla v sobotu nejsledovanější tuzemskou televizní stanicí. Vysílání k výsledkům prvního kola prezidentských voleb zasáhlo na všech televizích, které ho v průběhu soboty 14. ledna 2023 přinesly, necelé 4 miliony diváků starších 15 let (ukazatel reach: 3,7 mil. diváků). Do výsledku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PEOPLEMETRY OD NOVÉHO ROKU: ROZŠÍŘENÉ FUNKCE A DŮKLADNĚJŠÍ I RYCHLEJŠÍ ŘEŠENÍ

4. 1. 2023

Od ledna 2023 běží další pětileté období Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR, jehož zadavatelem je Asociace televizních organizací (ATO) a realizátorem česká výzkumná agentura Nielsen. Ta v ČR realizuje měření již 20 let (od roku 2002 jako Mediaresearch a později jako Nielsen Admosphere). Dle smlouvy, kterou ATO uzavřela s Nielsen… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZE JAKO VÝHODNÝ OBCHOD S POZORNOSTÍ

21. 12. 2022

Je těžké číst o televizní reklamě neuvěřitelná pozitiva, a přece být nucen s nimi polemizovat. Ale někdy je to třeba, říká Matt Hill ze Thinkboxu. Poslední článek Mika Folletta ze společnosti Lumen nazvaný Proč televize vypadá jako „výhodný obchod s pozorností“ byl nabitý pozitivy o televizní reklamě. Proč tedy neslavím? Trochu ano, ale ne tak docela.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

V LISTOPADU V 15+ VEDE SLEDOVANOST ČT, POZICE DRŽÍ NOVA I PRIMA

5. 12. 2022

Stanice České televize jsou v listopadu v univerzální divácké skupině starší 15 let nejsilnější televizní skupinou v celodenní sledovanosti. Pozice komerčních skupin Prima a Nova je v této divácké kategorii vyrovnaná. Stanice České televize zůstaly i v listopadu nejsilnější televizní skupinou v celodenní sledovanosti v divácké skupině starší 15 let. Souhrnný podíl dosáhl téměř 30… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PROČ MUSÍ MARKETÉŘI OPTIMALIZOVAT INVESTICE DO MÉDIÍ V DOBĚ KRIZE?

26. 11. 2022

Krize rostoucích životních nákladů představuje pro marketéry možná ještě větší výzvu než pandemie. Budou muset optimalizovat investice do médií, píše Paul Lowrey ze společnosti Azerion. Marketéři měli jistě co dělat, aby zvládli vzestupy a pády v posledních dvou letech, ale nyní pravděpodobně vstupujeme do největší výzvy, které toto odvětví čelilo. Během covidové pandemie mnoho zaměstnanců,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATO: LOKÁLNÍ TV POŘADY TVOŘÍ VĚTŠINU PODÍLU NA SLEDOVANOSTI

21. 11. 2022

Podíl lokálních televizních pořadů na sledovanosti převyšuje jejich podíl na vysílacím čase. Vyplývá to z dat ATO, které zveřejnila při příležitosti Světového dne televize. Podíl lokální tvorby, tj. česká či československá tvorba, ve vysílání televizních skupin Česká televize, Prima a Nova představuje v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

Vladimír Pořízek

OMEZENÍ PRO PŘESKAKOVÁNÍ REKLAMY VRÁTILO DVĚ TŘETINY GRPS

13. 9. 2022

Media Club je podle výsledků za první měsíc spokojený se zavedením omezení pro přeskakování reklamy ve zpětném zhlédnutí u IPTV operátorů. Podle komerčního ředitele skupiny Prima Vladimíra Pořízka se vrátily asi dvě třetiny reklamních GRPs. Od června omezila televizní skupina Prima možnosti pro přeskakování reklamy ve zpětném zhlédnutí u IPTV operátorů. Zavedení zdůvodňovala nutností ochránit… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE ANEB VŠECHNY OČI NA VELKÉ OBRAZOVCE

1. 8. 2022

V posledních letech se vlivem okolností výrazně změnil způsob, jak, kdy a kde lidé sledují videoobsah, což samozřejmě ovlivňuje i způsob, jakým konzumují reklamu. Jak ji uchopit, aby byla relevantní? A jaké nové příležitosti pak přináší inzerentům?

COVIDOVÁ PANDEMIE ZMĚNILA NÁVYKY ČESKÝCH TELEVIZNÍCH DIVÁKŮ A NAUČILA JE POUŽÍVAT NOVÉ TECHNOLOGIE

10. 7. 2022

Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO- Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie. Jak pandemie covid-19 ovlivnila návyky českých televizních diváků bylo tématem prezentace Terezy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TENDR ATO NA MĚŘENÍ TV A VIDEA ZNOVU VYHRÁLA NIELSEN ADMOSPHERE

28. 6. 2022

Nielsen Admosphere bude i v dalších pěti letech realizátorem crossplatformního měření sledovanosti TV a videoobsahu. Smlouva s ATO byla v úterý podepsána. Měření televizní sledovanosti a videoobsahu bude i v letech 2023-2027 pro Asociaci televizních organizací (ATO) zajišťovat výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Obě společnosti v úterý oznámily, že 28. června podepsaly smlouvu na realizaci crossplatformního měření sledovanosti televizního vysílání v Česku v dalším pětiletém… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PROČ SE ČEŠI VÍC DÍVAJÍ NA TELEVIZI? LONI TO BYLY ČTYŘI HODINY DENNĚ

15. 6. 2022

Ani mohutný nástup sociálních sítí a streamovacích služeb neodradil české diváky od sledování klasických lineárních televizních kanálů. Ba co víc, jejich sledovanost kontinuálně roste až na loňské rekordní čtyři hodiny denně. To je mimochodem o 48 minut denně více než v roce 2007, upozornila agentura Nielsen Admosphere.

NOVA ZMĚNAMI POSUNULA PROFILACI SVÝCH TEMATICKÝCH STANIC

19. 4. 2022

Změnami, které skupina Nova provedla na podzim loňského roku, upravila profilaci svých tematických stanic a jejich zaměření na ženské či mužské publikum. Změnami, které skupina Nova provedla na podzim loňského roku, upravila profilaci svých tematických stanic. Skupina to uvedla s odkazem na data za první čtvrtletí 2022. Změny se měly projevit ve větší vyhraněnosti jednotlivých… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

JEDNOTNÉ MĚŘENÍ PRO TV A ONLINE VIDEO ADCROSS SE ROZŠÍŘÍ

13. 4. 2022

Media Club a Nielsen Admosphere pracují na dalším vývoji crossplatformního měření TV a video reklamy AdCross. Mediální zastupitelství Media Club představilo společně s výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere měření pro televizní a onlinovou reklamu (včetně HbbTV) a upoutávek AdCross. Ten mají mediální agentury k dispozici už od začátku letošního roku. Jeho vznik reaguje podle zástupců obou společností na rostoucí míru konzumace online… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TRENDY: LINEÁRNÍ TV SE BUDE SNIŽOVAT, POROSTE VIDEO NA VYŽÁDÁNÍ

13. 4. 2022

Přestože lineární televize je stále silným zdrojem sledování videoobsahu, pro další roky se předpokládá, že dále poroste sledovanost online videí na vyžádání. Televizní skupina Prima předpokládá, že dosah lineární televize se v české populaci bude snižovat a naopak poroste konzumace online videa. Na setkání s partnery při příležitosti prezentace nástroje pro společné měření TV a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

KRITICI CNN PRIMA NEWS BY MĚLI OBČAS VYSTOUPIT ZE SOCIÁLNÍ BUBLINY, ŘÍKÁ ŠÉF SKUPINY MAREK SINGER

12. 4. 2022

Marek Singer sedí v čele televizní skupiny FTV Prima od roku 2008. Až po dlouhých čtrnácti letech si ale konečně může radovat, že „primácké“ kanály z pohledu sledovanosti těsně dohánějí jejich největšího rivala – skupinu Nova. V některých diváckých cílových skupinách ji v březnu dokonce předehnaly. „To, co se zdálo před lety nemožné, je nyní realitou,“ říká očividně spokojený… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH SE V ROCE 2021 ZVÝŠILY O 8 %

24. 3. 2022

Reklamní trh se v roce 2021 zotavil z dopadů pandemie covid-19 a ve srovnání s rokem 2020 zaznamenal podle monitoringu AdIntel 8% růst investic do nadlinkových médií. Data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere Ad Intel za rok 2021 ukazují, že nejsilnějším mediatypem byla v loňském roce opět televize. Celý trh s nadlinkovou reklamou loni dosáhl v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

CROSSMEDIÁL V NOVÉM TV MĚŘENÍ ATO ZATÍM NEBUDE

23. 2. 2022

Výběrové řízení na nového realizátora elektronického měření videoobsahu pro roky 2023-2027 se pomalu uzavírá. Na podobě crossmediální části ale nepanuje shoda. Crossmediální měření videoobsahu, které by přinášelo jednotná data o sledovanosti videopořadů a videoreklamy na různých platformách a zařízeních, v novém elektronickém měření pro roky 2023-2027 prozatím nebude. Televize nenašly shodu, v jaké podobě by… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NOVÁ INICIATIVA MÁ PODPOŘIT ROZVOJ ADRESOVATELNÝCH MEDIÍ NA EVROPSKÝCH TRZÍCH

25. 1. 2022

Roky po roce 2020 budou desetiletím adresovatelných médií, protože se konzumace médií stále přesouvá na propojené platformy, což otevírá nové možnosti cílení na publikum, měření, atribuce a optimalizace – nejen v digitální oblasti, ale i v televizi, audiu, out-of-home (OOH), hrách a novějších mediálních formátech a platformách. Pro mnoho lidí z branže je adresovatelnost – stejně jako využívání ověřených datových sad… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PRIMA, ČT A NIELSEN SPOUŠTÍ SPOJENÉ MĚŘENÍ TV A ONLINE VIDEOREKLAMY

17. 1. 2022

Skupina Prima a Nielsen Admosphere uvedly spojené měření televizní a online videoreklamy. Souhrnná data o sledovanosti televize Prima nejen na TV obrazovkách, ale i na dalších platformách, na kterých Prima obsah poskytuje, jsou k dispozici v softwaru Adwind Kite. Mediální skupina Prima spustila od začátku roku ve spolupráci s výzkumnou společností Nielsen Admosphere v ostrém režimu projekt měření souhrnné sledovanosti videoreklamy napříč televizí a digitálem. Projekt, označovaný jako AdCross, umožňuje… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ROK 2022 BUDE ROKEM POZORNOSTI. ALE POJĎME VÍC DO HLOUBKY

12. 1. 2022

Profesorka Karen Nelson-Field nabízí pro rok 2022 tři prognózy. Tvrdí ale, že bez ohledu na to, jestli se splní, bude tenhle rok pro měření sledovanosti ďábelská jízda.   V životě jsou jisté jen čtyři věci: narození, úmrtí, daně a odborné prognózy proroků ve hře na reklamu. Každý rok v našem oboru vznikají prognózy, které se pohybují od… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

GENERÁLNÍ ŘEDITELÉ Z CELÉHO SVĚTA PŘEDPOVÍDAJÍ MEDIÁLNÍ TRENDY ROKU 2022

16. 12. 2021

Rok 2021 byl dalším nepředvídatelným rokem, protože pandemie covidu-19 a neustále se měnící opatření nadále působily chaos ve světové ekonomice. I v reklamním průmyslu došlo k různým zvratům, od sílící chytré televize až po odklad zrušení cookies třetích stran ze strany společnosti Google. Rok 2022 se zdá být stejně nepředvídatelný. Sever VideoWeek tak požádal osm generálních ředitelů, aby nám… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATO: TELEVIZI DENNĚ SLEDUJE TÉMĚŘ 7 MILIONŮ ČECHŮ

20. 11. 2021

Křivka sledovanosti televize za posledních deset let vykazuje nárůst v posledních dvou tzv. covidových letech, kdy televize byla nejvyhledávanějším zdrojem informací i zábavy. Průměrný Čech či Češka, starší 15 let, sleduje televizi téměř 4 hodiny denně.

BUDOUCNOST MĚŘENÍ FRAGMENTOVANÉHO MEDIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ

14. 11. 2021

Měření médií nebylo nikdy tak přesné, jak by si všichni přáli. Do poměrně spletitého mixu se začlenila ještě CTV (televize připojená k internetu) a ATV (pokročilá televize). A všechno je rázem ještě složitější. Nedávno jsem požádal Scotta McDonalda, prezidenta a generálního ředitele Advertising Research Foundation, aby nám poskytl aktuální informace o tom, jak to vypadá se zdokonalováním celého procesu. Paul… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH ZŮSTALY I V SRPNU NAD ÚROVNÍ Z LOŇSKA

21. 9. 2021

Objem monitorovaných reklamních investic v médiích za prvních osm měsíců letošního roku zůstává stále nad úrovní loňského srovnatelného období, ukazují data Nielsen Admosphere. Objem monitorovaných reklamních investic v médiích za prvních osm měsíců letošního roku zůstává stále nad úrovní loňského srovnatelného období. Podle monitoringu Nielsen Admosphere je v průměru ve sledovaných nadlinkových médiích vyšší o šest procent. Nejvyšší meziroční… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NABÍDKY DO TENDRU ATO ZASLALY NIELSEN ADMOSPHERE A KANTAR

9. 8. 2021

Asociace televizních agentur plánuje posunout měření sledovanosti televize a videa na vyšší úroveň. Novinkou pro období 2023-2027 by mělo být crossmediální měření. Nabídky do tendru zaslaly dvě výzkumné agentury. Nabídky na účast ve výběrovém řízení Asociace televizních organizací (ATO) na realizátora crossplatformního elektronického měření sledovanosti pro období let 2023-2027 zaslaly v červenci agentury Kantar Media a Nielsen Admosphere.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PROČ NENÍ CONNECTED TV TAK SLOŽITÁ, JAK SI INZERENTI MYSLÍ

5. 4. 2021

Inzerenti si nyní uvědomují důležitost CTV pro dosažení mimořádně velkého publika – dramatická akcelerace v roce 2020 vedla k tomu, že počet uživatelů mezi spotřebiteli překročil 200 milionů. Inzerenti však stále mají obavy, že to celé vypadá moc složitě, a stále se snaží přijít na to, kde začít. Mnoho inzerentů je zavaleno už pouhým počtem aplikací pro streamování… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZNÍ INZERENTI MUSÍ PŘESTAT IGNOROVAT MĚŘENÍ UPROSTŘED TRYCHTÝŘE: TAM JE AKCE

25. 2. 2021

Když se digitální svět střetnul s televizí, objevila se příležitost změnit pravidla hry: schopnost měřit skutečné chování spotřebitelů v reakci na televizní reklamy v reálném čase. Podle zprávy společnosti Nielsen Total Audience Report mají téměř všichni diváci při sledování televize v ruce další obrazovku. Kdybyste chtěli vidět ten kouzelný okamžik, kdy váš marketing změní srdce a mysl, museli byste být… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

BEZPEČNOST ZNAČKY PRO CTV NA PRVNÍM MÍSTĚ, HNED ZA NÍ VÝKONNOST

19. 2. 2021

Ačkoli neustále chybí jednoduché odvětvové standardy pro metriky napříč médii a/nebo CTV (a stejně tak případy podvodů, které by nám otevřely oči), peníze investované do reklamy v CTV dosáhnou podle odhadů 11 miliard USD.  Jaká oblast je nejdůležitější? Jako vodítko by nám mohlo posloužit, kam jdou skutečné peníze. Mnoho investic do CTV přineslo užitek hráčům na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZNÍ SLEDOVANOST BYLA LONI NEJVYŠŠÍ ZA 24 LET MĚŘENÍ

7. 2. 2021

Průměrná délka denního času věnovaného sledování televize se loni zvýšila na téměř čtyři hodiny. Za rok dvojnásobně narostla i tzv. odložená sledovanost. V roce 2020 strávili diváci sledováním televize rekordní dobu za 24let existence peoplemetrového měření. V divácké skupině 15+ věnovali diváci televizi téměř 4 hodiny denně (3 hodiny 59 minut). Od ledna do prosince narostl průměrný čas strávený u televize… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

SLEDOVANOST TV BYLA V ŘÍJNU REKORDNÍ, PŘEVLÁDÁ POZEMNÍ PŘÍJEM

22. 11. 2020

Říjen 2020 se z pohledu sledovanosti stal nejsilnějším ze všech říjnových měsíců od začátku peoplemetrového měření v roce 1997. Denní sledovanost v cílové skupině diváků starších 15 let představovala v letošním říjnu 4 hodiny a 18 minut, což je ve srovnání s průměrnými hodnotami stejného měsíce za poslední tři roky o 35 minut více.Pandemie covid-19 tak potvrdila roli televize jako významného zdroje… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PEOPLEMETRY SLAVÍ. KRABIČKY UŽ SKORO 25 LET MĚŘÍ, NA CO ČEŠI DÍVAJÍ!

23. 6. 2020

Měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů slaví v Česku 23 let. Díky malému zařízení připojenému k televizi mají diváci možnost dát televizím najevo, na jaké pořady se chtějí dívat. Nejsledovanějším českým pořadem jsou Televizní noviny na Nově. K tomuto a dalším výsledkům dospělo nezávislé měření sledovanosti pomocí peoplemetrů. „Peoplemetr je elektronické zařízení, které je přihlášené ke… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

CO ŘÍKAJÍ PEOPLEMETRY

2. 6. 2020

Měření sledovanosti televize, které v České republice probíhá elektronicky pomocí tzv. peoplemetrů, slaví právě dnes své 23. narozeniny. Touto metodou se u nás začalo měřit už v roce 1997. Od té doby doznalo měření řady změn a dnes patří mezi nejvyspělejší na světě. Realizátorem výzkumu pro zadavatele a majitele projektu, Asociaci televizních organizací (ATO), je výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Co… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PĚT ZPŮSOBŮ, JAK KORONAVIRUS MĚNÍ NAŠE ZVYKY PŘI SLEDOVÁNÍ MÉDIÍ

25. 3. 2020

Co se změnilo na tom, jak lidé konzumují média, a co to znamená pro zadavatele reklamy? Řada zemí se zcela nebo částečně uzavírá a miliony z nás tráví více času doma, aby zpomalili šíření koronaviru. S použitím údajů z projektu měření sledovanosti a reklamního monitoringu společnosti Kantar jsme zaznamenali některé krátkodobé změny v chování diváků při sledování médií napříč několika trhy a stanovili… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

POSKYTOVATELÉ VIDEA ZINTENZIVŇUJÍ PODCASTINGOVOU HRU

12. 2. 2020

Stále více poskytovatelů tradičních a online videoslužeb si uvědomuje, že podcasty jsou mocným společníkem videa, a vytváří takové podcasty, které vyhovují vkusu jejich diváků. V podcastech se objevuje všechno od skutečných televizních hvězd přes lekce z historie až po ikonické sci-fi pořady, jako je Battlestar Galactica. V moři 800 000 podcastů je nabídka hodnoty pro značky a fanoušky výrazem odborných… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

DIVÁCI ZABÍJEJÍ TELEVIZNÍ MĚŘENÍ A NĚCO SE MUSÍ ZMĚNIT

11. 2. 2020

V éře connected TV, streamování přímo spotřebitelům a zarážejících spotřebitelských zvyklostí generace Z prochází televizní měření dramatickou změnou. Žádná dostupná měna dnes nemůže nezávisle pokrýt stále různorodější a fragmentovanější ekosystém multiplatformní distribuce videa. Pokusy o posouzení hodnoty, hloubky a zásahu sledování vůči společnému jmenovateli budou vykazovat větší nepřesnosti kvůli špatné integraci nových platforem a modelů.  Vinou rostoucí fragmentace se model jednotné… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TV MĚŘENÍ V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ

1. 11. 2019

Ve vysoce fragmentovaném mediálním světě, kde je konzument vystaven nejnovějším médiím, mohou být mediální měření a atribuce pohyblivými terči. Jak se průmyslu daří držet krok? Několik mediálních expertů rozebíralo toto dilema na datové konferenci, jež byla součástí akce New York City Television Week.  Jaké je řešení? Při hledání řešení crossplatformního mediálního měření popsal panel problémy spojené… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MEDIÁLNÍ PRŮMYSL PŘEDSTAVUJE TV STANOVY PRO „ZODPOVĚDNÉ A TRANSPARENTNÍ“ MĚŘENÍ REKLAMY

21. 10. 2019

Sdružení TV a rozhlasových mediazastupitelství, egta, představilo „progresivní TV stanovy týkající se závazku televizních společností k zodpovědnému a transparentnímu měření reklamy v TV/video ekosystému.“ Stanovy, které podpořila i skupina The Global TV Group, podepsala většina 155 členských mediazastupitelství  ve více než 42 zemích spolu s obchodními orgány jako jsou Screenforce, Thinkbox, ThinkTV a the VAB. Mluvčí sdružení egta informoval Digital TV Europe. že… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZNÍ SPOLEČNOSTI A STANICE SE POOHLÍŽEJÍ PO NOVÝCH ZPŮSOBECH MĚŘENÍ VŠECH DIVÁKŮ SVÉHO OBSAHU

26. 9. 2019

Vedení televizních společností již dlouho zastává názor, že každý divák se počítá. Nikdy nepodnikla takovou spoustu kroků, aby se ujistila, že dokážou započítat každého diváka. Z diváků se stávají konzumenti videa vysílaného na mnoha obrazovkách, snahy změřit je jsou nyní běžnou praxí. V posledních několika týdnech místní TV stanice prohlásily, že ke zjištění sledovanosti svých pořadů… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

DTC ZNAČKY DÁVAJÍ VZNIKNOUT NOVÉ DOBĚ NAKUPOVÁNÍ INTELIGENTNÍ TV REKLAMY

15. 1. 2019

Tzv. direct-to-consumer (DTC) značky, které vyrostly na Facebooku investují až 75% svých mediálních rozpočtů do platforem sociálních médií – strategie mladých a ambiciózních pro získávání zákazníků, kdy se vše sází na jedinou kartu. Možnost zacílit na přesně vymezenou část spotřebitelů, které tvoří převážně mileniálové by zdánlivě optimalizovala omezené rozpočty DTC firem a zároveň by jim poskytla pozornost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PROČ TVOŘÍ TELEVIZE S DIGITÁLEM PERFEKTNÍ PÁR

10. 12. 2018

Jeden bez druhého ani ránu? Když se reklamní zadavatelé a nákupčí médií houfně hnali za digitální reklamou, stalo se něco nepříjemného: Televizní reklama, tedy médium, které vždy přinášelo loajální a pozorné publikum – a vždy bylo špičkovým vypravěčem obchodních značek – začala být vytlačována mladšími, „modernějšími“ alternativami. Ale nyní marketeři zjišťují, že výzkumy v tom měly vždycky jasno: Samotný digitální… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

CO SI DOSPĚLÍ MYSLÍ O TELEVIZI

3. 12. 2018

Ještě před začátkem Fóra o budoucnosti TV reklamy v tomto týdnu, a s objemnou zprávou společnosti GroupM při ruce, nastínil Dominik Mills nejdůležitější výzvy, před kterými televizní průmysl stojí. V rámci Future TV Advertising Forum se tento týden připravuji na několik různých relací. Nemůžeme si stěžovat, že bychom měli málo statistik nebo názorů, často jde ale o zbytečně hysterické výmysly,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

TELEVIZE STÁLE VEDE. I DNEŠNÍ DĚTI INTERNETU U NÍ SEDÍ NEJČASTĚJI

9. 4. 2018

I když se z velké části přesunuly od obrazovky k monitoru či chytrému telefonu, televizní vysílání u nich stále vede. Průzkum ukázal, že i dnešní děti, co se médií týče, stále preferují televizi. Výzkum životního stylu dětí, který si nechala zpracovat Asociace televizních organizací (ATO), ukazuje, že mezi mediálními aktivitami stále vede sledování televize. Denně nebo téměř denně se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MEDIÁLNÍ TRH SPOLEČNĚ PODPORUJE POZMĚŇOVACÍ NÁVRH K ZÁKONU O LÉČIVECH, KTERÝM JE REGULOVÁNA REKLAMA

23. 1. 2018

Provozovatelé médií a reklamní agentury sdružené v profesních asociacích společně podporují pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, o kterém se bude v pátek hlasovat na plénu poslanecké sněmovny a který navrhuje zrušit poslední novelizaci zákona o regulaci reklamy. V loňském roce byl totiž přílepkem právě k zákonu o léčivech novelizován zákon o regulaci reklamy tak, že byla rozšířena odpovědnost za soulad obsahu reklamy na vybrané typy produktů –… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PROČ JE TELEVIZE STÁLE NEJEFEKTIVNĚJŠÍ FORMOU REKLAMY NA SVĚTĚ

20. 11. 2017

U příležitosti  Světového dne televize se poprvé v historii spojili televizní vysílatelé a asociace z celého světa v rámci nedávno vytvořené skupiny  Global TV Group. Jako nový jednotný hlas televize dnes zveřejňují globální data, která poukazují na odolnost a sílu televize jako reklamního media. ‘The Global TV Deck’ obsahuje data z 19 zemí, vybrané údaje jsou k uvedeny níže, a širší ukázka pak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV