TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

Klasická televizní reklama patří k nejdůvěryhodnějším reklamním kanálům. V globální studii Nielsen Trust in Advertising z roku 2022 celkem 44 % respondentů uvedlo, že jí zcela důvěřují. Mileniálové (25-40) a Gen X (41-56) jsou pak věkové skupiny, které reklamě věří nejvíce ze všech věkových kategorií. Podobné informace přinesl i výzkum společnosti MNTN research, který odhalil, že první místo v důvěře respondentů z řad dospělé populace mezi sebou sdílí televizní a tištěná reklama (bezmála 50 %). Na druhé straně žebříčku se s pouhými 19 % umístily pop-up reklamy, se kterými se nejčastěji setkáme na sociálních sítích.

Čím víc jsme dnes reklamou obklopeni, tím víc některé reklamní kanály na důvěryhodnosti ztrácejí. Ale tradiční média (a mezi nimi i televize), která mají pevně daná pravidla, etické kodexy i regulaci zákony, se přesto i nadále těší vysokému stupni spotřebitelské důvěry a pomáhají značkám upevnit postavení na trhu. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se zaměříme na to, kterým značkám TV reklamy pomáhají budovat nejen dobré jméno a image.

Přečtěte si k tématu

STUDIE UK: REGULACE PODPORUJE DŮVĚRU V REKLAMU

29. 3. 2024

Nejnovější výzkum z Velké Británie ukazuje, že pokud si lidé uvědomují to, že reklama je regulována, je pravděpodobnější, že budou odvětví obecně více důvěřovat a budou na něj mít kladný názor. Budou také projevovat vyšší míru důvěry v jednotlivé mediální kanály. To je hlavní závěr výzkumu britského Úřadu pro reklamní standardy (ASA), který zkoumal účinnost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

TŘI FAKTORY, DÍKY NIMŽ JE TELEVIZE ROZHODUJÍCÍ PRO EFEKTIVITU

27. 3. 2024

Pozornost, vliv na emoce a důvěryhodnost – to jsou rozhodujícími prvky toho, co dělá televizi efektivní, říká Peter Field v nové zprávě, která zkoumá dlouhodobý obchodní dopad televizní reklamy. Na televizi (stále) záleží! Neustále a opakovaně se potvrzuje, že televize zůstává konstantou účinné reklamy a stále častěji i ziskových společností. „Tvrdím, že každý obchodník, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

CNN PRIMA NEWS VYRAZILA DO BOJE PROTI DEEPFAKE VIDEÍM

21. 3. 2024

Multiplatforma CNN Prima News bojuje s takzvanými deepfake videi. Moderátorka Pavlína Wolfová varuje v novém spotu veřejnost. Podobně jako další tváře CNN Prima News se totiž stala nechtěným nástrojem podvodníků využívajících umělou inteligenci k oklamání lidí. S pomocí ukradených a upravených záběrů se podvodníci snaží přesvědčit internetové uživatele, že známé osobnosti doporučují pochybné investice či… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

TELEVIZE MÁ NEJVYŠŠÍ DŮVĚRU A POZORNOST. DÍKY TĚMTO FAKTORŮM JE VÝKONNĚJŠÍ NEŽ JINÁ MÉDIA

14. 3. 2024

Za stojí pevnou pozicí televize jako reklamního média stojí důvěryhodnost a schopnost televizní reklamy získat a udržet pozornost publika.

STUDIE USA: DŮVĚŘUJÍ JEŠTĚ SPOTŘEBITELÉ DOPORUČENÍM CELEBRIT?

9. 3. 2024

Slavné osobnosti a propagace výrobku jejich prostřednictvím jsou spojeny už od dávných dob marketingu. Tehdy se příliš nehledělo na autenticitu a přesto často se skvělými výsledky. Velká část reklamního průmyslu je stále postavena na tomto spojení, i když s diskutabilním dopadem na výsledek. Když se na scéně objevili influenceři, přinesli vítaný svěží vzduch do tradičního… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

STUDIE: JAKÝ INFLUENCER MÁ NEJVĚTŠÍ VLIV NA NÁKUPY? TELEVIZE

8. 3. 2024

Americká organizace TVB zveřejnila výsledky studie Nákupní trychtýř 2024, která zjišťovala význam mediálních platforem při ovlivňování spotřebitelů během nákupního rozhodovacího procesu. TVB pověřila společnost GfK provedením této studie, která zkoumala spotřebitele vystavené reklamě v osmi kategoriích prostřednictvím KAŽDÉ z více než 20 mediálních platforem. Vzhledem k tomu, že se nové mediální platformy rozšiřují a spotřebitelé… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

TELEVIZNÍ REKLAMA A PROPAGACE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH JSOU DVA RŮZNÉ SVĚTY, KTERÉ LZE SNADNO PROPOJIT

7. 3. 2024

Někdejší mýtus, že si inzerenti vystačí se sociálními sítěmi, byl dávno vyvrácen. Televizní reklama má totiž své nesporné výhody, které žádné jiné médium nenabízí. A proto je nad slunce zřejmé, že ideálním způsobem, jak z reklamy vytěžit maximum, je zařadit do plánu reklamy oba kanály.

NEJNOVĚJŠÍ VÝZVY PRO MEDIÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ VE SVĚTĚ ŘÍZENÉM UMĚLOU INTELIGENCÍ

21. 2. 2024

Globální výdaje na reklamu by měly v roce 2024 poprvé přesáhnout 1 bilion dolarů, ale vzestup možností umělé inteligence a její zavádění do mediálních procesů posiluje obavy týkající se AI řízených médií i všech aspektů procesu plánování a nákupu médií, uvádí nová zpráva společnosti WARC. Zpráva Budoucnost médií 2024 se zabývá výkonem platforem v éře… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

ZPÁTKY NA STROMY: PROČ BUDE ROK 2024 ROKEM LINEARITY

16. 2. 2024

Letos se ručička vah přikloní od technologií zpět k talentům. Odvětví znovu objevuje to, co ho dříve dělalo výjimečným, píše šéfredaktor. Šťastný nový rok. Můžeme si my – lidé z komunity médií a reklamy – dát společné předsevzetí pro rok 2024? Mám nápad. Zakažme v slovo „digitální“ v souvislosti s médii. Nijak nepopírám existenci analogových médií… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

THINKBOX: GRAF MĚSÍCE UKAZUJE, ŽE TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÝM MÉDIEM

15. 1. 2024

V posledních letech se ukazuje, že roste souvislost mezi důvěrou v reklamu a ziskem z reklamy. Porovnáme-li údaje z průzkumu IPA z let 2014-2022 s údaji z let 2000-2012, zjistíme, že důvěra poskočila ze sedmé nejvyšší metriky značky spojené se ziskem na druhou nejvyšší, řadí se hned za kvalitu. Důvěra často koreluje s kvalitou a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

NESPRÁVNÉ REKLAMY SE ZOBRAZUJÍ NESPRÁVNÝM SPOTŘEBITELŮM V 1 ZE 3 PŘÍPADŮ

22. 12. 2023

Agentury uvádějí, že podle nového průzkumu se téměř v jednom ze tří případů zobrazí nesprávnému spotřebiteli nesprávná reklamní kreativa. Studie ze srpna, kterou společně realizovaly společnosti Advertiser Perceptions a Claravine, analyzovala dopady absence datových standardů a strategie. Ukázala, jak inzerenti a agentury bojují s bezpečností značky, a přitom našla pojítko mezi datovými standardy, bezpečností značky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

STUDIE IPSOS: DŮVĚRA V TRADIČNÍ MÉDIA TRVÁ – TELEVIZE JE STÁLE HLAVNÍM ZDROJEM INFORMACÍ

7. 10. 2023

Organizace UNESCO ve spolupráci s agenturou Ipsos nedávno zveřejnila průlomovou studii, která se zabývá zdroji dezinformací v zemích, kde se příští rok budou konat volby. Výsledky studie nabízejí fascinující pohled na mediální scénu, zejména v Rakousku. Aktuální studie, kterou realizovala společnost Ipsos z pověření organizace UNESCO ukazuje, že televize a rozhlas hrají v Rakousku klíčovou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

VŠECHNY CASE STUDIES