Didier Stoessel; Zdroj: CME
AKTUALITY DOMÁCÍ ROZHOVOR

JAK DOMA PORAZIT NETFLIX? NOVÝ ŠÉF PPF SE ROZPOVÍDAL O INVESTICÍCH DO MÉDIÍ

26. 5. 202526. 5. 2025
Diváci chtějí hlavně lokální obsah, říká ke svým plánům v televizním byznysu Didier Stoessel z PPF. Za měsíc se stane jedním ze dvou šéfů celé skupiny. V rozhovoru pro CNBC popsal, co má dál za úmysly s Novou a dalšími stanicemi.

Klasická televize je možná už roky na ústupu, ale to ještě neznamená, že se na ní nedá dobře vydělávat. Stačí jen dostat televizní program k lidem různou formou, věří jeden ze dvou nově nastupujících ředitelů investiční skupiny PPF Francouz Didier Stoessel.

„My všichni v mediálním byznysu jsme nakonec výrobci obsahu. A teď jen potřebujeme najít ty nejlepší způsoby, jak ho k lidem dostat,“ shrnuje svou vizi pro další roky Stoessel, dosud investiční ředitel a šéf mediální větve PPF.

PPF v Česku ovládá mimo jiné televizi Nova a nově sloučenou platformu Oneplay s 1,4 milionu předplatitelů značek Voyo a O2 TV. Velké komerční stanice má i v dalších východoevropských a balkánských zemích. Na všech těchto trzích zároveň působí v telekomunikacích, což chce pro mediální expanzi využít.

Své představy Stoessel vyložil v rozhovoru pro placený americký byznysový kanál CNBC Exclusive. Šlo o jeho první veřejné vystoupení od začátku května, kdy ho majitelka PPF Renáta Kellnerová vybrala jako jednoho ze dvou výkonných hlav celé skupiny.

V netradičním dvoukolejném řídicím modelu bude Stoessel od července řídit PPF spolu s finanční ředitelkou Kateřinou Jiráskovou. Oba patří k dlouholetým zaměstnancům PPF už z dob Petra Kellnera, do šéfovských pozic povýší kvůli odchodu dosavadního výkonného ředitele PPF Jiřího Šmejce.

Stoessel jako jeden z největších televizních hráčů v Česku nevidí velký problém v tom, že klasická obrazovka v obýváku má oproti minulosti mnoho konkurentů – od mobilních displejů po globální sítě typu Netflix a HBO. Hlavní podle něj je proniknout i do těchto světů a jednou vyrobený program odvysílat nejen v klasické „lineární“ televizi, ale i přes vlastní videotéku nebo streaming.

„Když sečteme všechny tyto kanály dohromady, tak nám celková sledovanost na našich trzích roste,“ uvedl Stoessel. V Česku má sloučené Oneplay podle něj o polovinu víc předplatitelů než Netflix a násobně víc než HBO nebo Disney+, což Stoessel považuje za důkaz, že z klasické televize se dá digitalizací vystavět perspektivní podnik.

Podobně o televizním byznysu mluvil začátkem května při svém posledním veřejném vystoupení za PPF Šmejc. Televizní zkušenost z Česka vykreslil při prezentaci finančních výsledků jako „know-how“, které by mělo jít zopakovat i jinde.

„Je to o tom, že jsme se snažili vyvinout platformu, kde v obýváku nebo – jak my říkáme – na big screenu, na televizní obrazovce, najdete všechno na jednom místě. Jak dostatek kanálů, tak dostatek streamingu, máme ambice dostat tam dost sportovního obsahu a vlastního obsahu vůbec,“ uvedl Šmejc.

Do pěti let by podle něj Oneplay v Česku mělo vyrůst z nynějších 1,4 na 2,5 milionu předplatitelů. „Naším záměrem je, abychom byli nejpoužívanější službou v Česku. To je náš cíl,“ dodal Šmejc.

Stoessel i Šmejc vykreslují jako hlavní klíč k divákům „lokální obsah“. Podle Stoessela je v Evropě včetně Německa, Francie, ale i menších východních trhů s účastí PPF běžné, že domácí výroba tvoří 60 až 70 procent programu.

Z hlediska tvorby obsahu však žádné velké úspory podle Stoessela neexistují.

Díky domácí výrobě si PPF věří vůči globálním televizním konkurentům. „Jsme na menších trzích, kde je pro firmy jako Netflix složité vytvářet tolik lokálního obsahu, jako umíme my. A to je naše konkurenční výhoda,“ míní Šmejc.

Stoessel by rád zopakoval televizní „know-how“ z Česka a dalších zemí také v Německu, kde PPF skoupila minoritní podíl ve stanici ProSieben a nabídla odkup i dalším akcionářům. Větší vliv PPF má podle něj vést k tomu, že se podaří ProSieben dovést k tomu, aby digitalizace probíhala i v jejím případě rychleji.

Zdroj: seznamzpravy.cz

Načítání dalších...