Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY NÁZOR ZAHRANIČNÍ

PŘIMĚJE SAMOOBSLUŽNÝ SYSTÉM MALÉ INZERENTY, ABY ZAČALI INZEROVAT V TELEVIZI? (WOLK)

21. 1. 2024
Televizní průmysl si uvědomil, že existují miliony malých společností, které by mohly využívat televizní reklamu, ale nedělají to.

Možná si vzpomínáte na časy, kdy byla řada největších světových společností tlačena k tomu, aby přestala vkládat svůj rozpočet na reklamu do společnosti Meta (která se tehdy ještě jmenovala Facebook). Rychle se ale ukázalo, že na jejich bojkotu zas tolik nezáleží, protože většina příjmů Facebooku pochází od malých a středních firem. To bylo překvapením pro spoustu lidí, kteří se divili, jak je možné, že se Facebook mohl stát takovým globálním gigantem díky reklamě malých rodinných podniků a nepříliš významných čistírenských řetězců. Odpověď byla jednoduchá: takových provozoven je hodně a Facebook jim usnadnil inzerci prostřednictvím samoobslužného systému, který se snadno používá a pomůže inzerentům se vším od vytvoření reklamy až po analýzu.

Protože měl Facebook k dispozici obrovské množství údajů o uživatelích, mohly tyto podniky cílit na každého ve svém okolí, na každého, kdo byl ve facebookových skupinách zaměřených na byznys oblečení, na každého, kdo nedávno nastoupil do nového zaměstnání a tak dále.

(Google, mohl bych dodat, fungoval stejně.)

Nyní je řada na televizi.

Televizní odvětví – od Amazonu přes Paramount až po výrobce chytrých televizorů – si uvědomilo, že existují miliony firem, které by mohly využívat televizní reklamu, ale nedělají to. Buď proto, že nechápou, jakou hodnotu má televize, nebo proto, že netuší, jak televizní reklamu vytvořit, nebo dokonce jak ji umístit.

Odvětví se snaží vyřešit tento problém zavedením reklamních platforem se samoobslužným systémem. Zní to v podstatě neškodně, ale pokud vše půjde podle plánu, může se to brzy změnit v hlavní zdroj příjmů společností, které potřebují nahradit příjmy, o něž přišly kvůli klesajícím poplatkům za přenos a vysílání, a zároveň to může přispět k obohacení společností, jako je Amazon, které tuto pomoc ani nepotřebují.

Existuje několik základních problémů, kterým budou muset reklamní platformy se samoobslužným systémem čelit, aby uspěly.

Proč TV? Může to znít jako samozřejmost, ale pokud jste zvyklí úspěšně spouštět reklamy na Facebooku, YouTube a Instagramu, pak se TikTok může jevit jako podstatně logičtější další krok než služba Freevee, zejména proto, že televize na rozdíl od sociálních sítí nenabízí přesné individuální cílení. Je tedy třeba provádět osvětu a vysvětlovat inzerentům hodnotu vizuálního zážitku, zvuku a pohybu na velké obrazovce, informovat je o emocionálním propojení diváků s pořady, které sledují, a o tom, že zejména starším divákům dává zhlédnutí reklamy v televizi pocit „reálnosti“ nebo „vrcholné kvality“ či jiného slova, které označuje pocit důvěryhodnosti.

Jak vytvořit televizní reklamu: Velké značky, jako jsou například Nike a Pepsi, mohou klidně utratit desítky milionů dolarů jen za výrobu jediné 30sekundové televizní reklamy. Mohou létat po celém světě a natáčet tisíce lidí. Inzerenti ze sektoru malých a středně velkých firem ale mají díky umělé inteligenci mnohem jednodušší možnosti. Společnosti jako Waymark a další poskytují malým a středním podnikům nástroje, které jim umožní vytvořit vlastní televizní reklamu během několika minut. Tyto reklamy nejspíš nedosahují kvality spotů, jako je „Prostě to udělej“ od Nike nebo „Flo“ od Progressive Insurance, ale obvykle jsou o krok lepší než CTVreklamy automobilových dealerů. A navíc se jim daří předat reklamní sdělení způsobem, který image značky spíše vylepšuje, než aby ho snižoval. To znamená, že pro každého, kdo spouští samoobslužnou platformu, je zajištění takovéto produkční schopnosti nezbytným předpokladem.

Jak zjistíte, zda vaše televizní reklama funguje? Jednou z největších předností Facebooku a Googlu je, že svým zákazníkům poskytují nejrůznější statistiky. Vzpomínám si, že když jsem na Facebooku spustil reklamu na svou knihu, dostával jsem neuvěřitelně podrobné statistiky o tom, kdo reklamu viděl, kde se nacházel, když ji viděl, zda byl na počítači, nebo mobilu, zda používal operační systém Android, nebo iOS. Poskytovatelé televizního vysílání se samoobslužným reklamním systémem budou muset poskytnout podobnou úroveň granularity a rovněž podobný samoobslužný návod, jak tyto statistiky interpretovat a jak provádět úpravy reklam za chodu. Pro inzerenta s reklamním rozpočtem ve výši 500 dolarů budou mít tyto drobné úpravy nejspíš poměrně významný dopad. Takže sítě a streamovací služby, jež inzerentům poskytnou nástroje, které jim pomohou pochopit, jak lépe využívat televizi, budou mít náskok. Zejména s tím, jak bude původní pětisetdolarový rozpočet postupně růst.

Přesun rozpočtů malých a středních podniků do CTV bude mít na odvětví velký dopad. Inzerenti s velkým rozpočtem momentálně kalkulují své sázky na CTV a čekají, až se uvolní reklamní sloty na původní pořady s proslulými názvy, které považují za vhodné prostředí pro své reklamy.

Malé a střední podniky nebudou tak náročné. A jak jsme uvedli v naší nedávné zprávě o lokální televizi a streamování, pravděpodobně přispějí ke vzkříšení místních televizních stanic, které budou schopny využít finančních prostředků vložených do lokální reklamy. Klíčem k úspěchu bude dostat se po bok společností, jako je Amazon, a nabídnout domácí alternativu. A vzhledem k tomu, že Amazon už je na trhu, je nejvyšší čas.

Zdroj: nexttv.com

Načítání dalších...