Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY DLOUHÉ ČTENÍ INSPIRACE

JAK SPRÁVNĚ DĚLAT EMOCIONÁLNÍ REKLAMU A JEJÍ PŘÍKLADY

16. 9. 2021
Emocionální reklama spojuje značky s publikem osobním a lidským způsobem. Jedná se o techniku, která vznikla už před lety, ale v posledních několika letech, zejména během pandemie, její využívání vzrostlo. Co to tedy je, emocionální reklama, jak funguje a jaké jsou příklady účinné emocionální reklamy?

EMOCE jako most k zapamatovatelnosti


Emocionální marketing označuje reklamní snahu, která hraje na emoce, aby si jí publikum všimlo, zapamatovalo si ji, sdílelo ji a podniklo angažovanější akci, jako je dar nebo nákup. Emocionální marketing může využívat emoce, jako je štěstí, humor, smutek, hněv nebo strach, aby vyvolal reakci spotřebitele. Myšlenka emocionálního marketingu spočívá v tom, že pomáhá lidem rozhodovat se srdcem, které má údajně na rozhodování větší vliv než rozum. A nejen to, emoce a paměť jsou propojené, takže vaše publikum má větší tendenci zapamatovat si vaši značku a obsah.

EMOCIONÁLNÍ STRATEGIE V REKLAMĚ


V reklamě se emocionální strategie používají ke stimulaci emocionálních spouštěčů, které ovlivňují způsob našeho rozhodování.
U obsahu, který vyvolává silnou emocionální reakci, je dvakrát větší pravděpodobnost, že ho lidé budou sdílet nebo s ním nějakým způsobem interagovat.

Tradičně se emocionální reklama snažila lidi rozplakat - v době pandemie se to hodně projevovalo tím, že téměř každá druhá značka mluvila o komunitě nebo sounáležitosti samozřejmě za zvuku smutné klavírní hudby. Toto video to dobře demonstruje.



Zkuste převrátit tradiční model „myslet-cítit-dělat“ tak, aby obsah vyvolal emocionální reakci, ať už jde o humor, pocit křivdy, šok a podobně. Nejdříve musíte v lidech vyvolat pocit, než je přimějete přemýšlet o vašem produktu, firmě nebo službě, případně podniknout nějakou akci. Typ emocí použitých v obsahu bude záviset na tónu hlasu vaší značky a sdělení a existují různé strategie, které můžete použít k vybudování emocionálního spojení.

POZNEJTE SVÉ PUBLIKUM


Reklama s emocionálním apelem klade na první místo spotřebitele a snaží se navázat kontakt s publikem na hlubší úrovni a vytvořit emocionální spojení se značkou.

Pokud neznáte své publikum, jak poznáte, na jaký obsah bude nejlépe reagovat? Jak poznáte, na jakou emoci se zaměřit, abyste vyvolali nejlepší a nejhodnotnější reakci pro ně i pro vás? Chcete vyvolat emoci, která rezonuje s jejich bolestivými body nebo obecnými přáními. Je důležité pochopit, kde se vaše publikum nachází; jaké kulturní styčné body jsou pro ně relevantní a s čím budou rezonovat. Průzkum vašeho publika vám poskytne lepší informace pro vaše marketingová rozhodnutí a eliminuje jakýkoli důvod, proč by spotřebitelé měli jít jinam.

VYPRÁVĚJTE PŘÍBĚH


Vyprávění a příběhy zapojují podvědomí spotřebitelů a vytvářejí emocionální spojení se značkou a příběhem. Vyprávění příběhů má jedinečnou moc vytvořit na nás trvalý dojem. Když slyšíme příběh, který s námi rezonuje, zvyšuje to pocity důvěry, soucitu a empatie. Z tohoto důvodu mají příběhy jedinečnou schopnost budovat vazby, díky čemuž je pravděpodobnější, že spotřebitelé u obsahu zůstanou a budou se jím zabývat na hlubší úrovni a sdílet ho.

Vánoční reklamy John Lewis sou každoroční virální senzací, ale společnost John Lewis je spojila s konkrétním ročním obdobím, kdy jsou lidé nejvíce obdarovávaní. Využíváním emotivního vyprávění příběhů v tomto období k propagaci svých produktů účinně využívá vánoční nálady spotřebitelů.


VYUŽIJTE HUMOR


Humor hraje v účinné reklamě důležitou roli, zejména v době, kdy převládají smutné reklamy apelující na „sounáležitost“. V těžkých časech jsou vtipné reklamy úlevou od všech traumat a publikum je tak pravděpodobně dobře přijme. Je to závan čerstvého vzduchu, který pobaví. Smích je účinný způsob, jak si vybudovat vztah ke značce, a dobrý humor stimuluje ty části mozku, které jsou zodpovědné za zapamatování informací, díky čemuž je vaše reklama lépe zapamatovatelná.

Pokud vás zajímá více informací o humoru v reklamě, zakladatel agentury Dont´t Panic London, Joe Wade, napsal několik slov do časopisu The Drum zde.

To jsou tedy hlavní tipy pro realizaci emocionální reklamy. Používání emocionálního přístupu v reklamě má potenciál zlepšit způsob, jakým spotřebitelé přemýšlejí a komunikují s vaší značkou, ale abyste toho dosáhli, musíte svou strategii pečlivě naplánovat.

  • Malé kroky k polidštění kampaně mohou vést k obrovským přínosům pro vaši značku.

  • Znalost vašeho publika je klíčová pro pochopení toho, jak zachytit jeho emoce - musíte ho povzbudit, aby něco cítilo, než po něm budete chtít, aby se o vaši značku zajímalo a podniklo nějakou akci.

  • Humor je mocný způsob, jak vybudovat vztah. V moři hodnotných reklam se prosadíte s trochou více humoru.


Zdroj: dontpaniclondon.com


Načítání dalších...