Zdroj: Shutterstock.com
AKTUALITY NÁZOR TRENDY ZAHRANIČNÍ

BUDOUCNOST TELEVIZE: TRANSFORMOVANÁ, NOVĚ DEFINOVANÁ A STÁLE RELEVANTNÍ

30. 12. 2023
Podívejte se na souhrn názorů, ve kterých řeší vedoucí představitelé mediálního odvětví otázku budoucnosti televize.

„Televizní zážitek“ se proměnil v obecněji definovaný „divácký zážitek“, který se rozšířil na mobilní a připojená zařízení, nové streamovací služby a více obrazovek. Mezi hlavní faktory, které urychlují tento trend, patří obchodní prostředí, IP workflow a cloudy, umělá inteligence a analytika založená na datech, neboť mění podobu tvorby obsahu. Ať už je však kvalitní obsah definován, vytvářen nebo konzumován jakýmkoliv způsobem, vždy bude mít vliv na společnost a bude přitahovat publikum, které touží po jedinečných, přizpůsobených a působivých zážitcích ze sledování.
„Živé televizní události, které vykazují vysokou sledovanost, mají stále schopnost přilákat velké množství diváků,“

uvedl Mike Ward, marketingový ředitel ve společnosti Singular.live. „Zároveň se však to, co dnes známe jako televizi, markantně změnilo ve smyslu platforem, jejichž prostřednictvím se obsah šíří a je sledován, takže diváci mají nepoměrně více možností.“

„Posun od lineárního, plánovaného formátu k modelu streamování na vyžádání umožnil divákům získat přístup k obsahu, kdykoli se jim zlíbí,“ řekl Dan Brooks, ředitel marketingu a PR ve společnosti Mark Roberts Motion Control (MRMC). „Diváci nyní mohou sledovat obsah na svých chytrých telefonech nebo na sociálních sítích, čímž se konzumace obsahu rozšiřuje i mimo tradiční televizní obrazovky.“

„Zatímco se odvětví snaží přijít na vhodné modely streamování, diváci se stále chtějí bavit,“ řekl John Wastcoat, senior viceprezident divize pro rozvoj značky a marketing ve společnosti Zixi. „Živé události a živé lineární programy nyní najdeme na rozmanitém a nepřehledném výběru OTT platforem. A platformy samotné, které nikdy nespoléhaly na satelitní doručování, nasazují IP workflow v cloudu.“

Wastcoat dodal, že starší vysílací společnosti přecházejí na IP a cloud s cílem snížit provozní náklady, což jim umožní vytvářet a získávat více obsahu a monetizovat jej různými způsoby.

Podle Paula Calleji, generálního ředitele a technického ředitele ve společnosti GlobalM, začnou diváci s tím, jak bude odvětví postupně dál akceptovat IP distribuci a cloudové alternativy a zároveň dosahovat úspor ve výši 50–90 %, průběžně zaznamenávat méně závad a lepší kvalitu vysílání.

„Cloudy mění způsob výroby i distribuce televizního vysílání, usnadňují vzdálenou produkci, poskytují provozovatelům vysílání a streamovacích služeb flexibilitu nezbytnou pro překonávání špiček ve sledovanosti, a navíc umožňují poskytovatelům obsahu přejít přímo ke spotřebitelům,“ sdělil Sassan Pejhan, viceprezident pro rozvoj obchodní činnosti ve společnosti Ateme.

Paul Calleja ze společnosti GlobalM dodal, že „společnosti budou vnímat větší flexibilitu – od různých cloudů až po otevřené protokoly – která jim umožní uzavírat dohody s držiteli práv na poslední chvíli. Budoucnost televize spočívá v rukou organizací, které pochopí, že distribuce obsahu se musí změnit na softwarově definované videosítě, aby byly splněny požadavky na vysoce kvalitní video s nízkou latencí nebo na doručování videa přes internet na základě souborů.“

K vyvážení podmínek v oblasti tvorby obsahu přispěl i pokrok v technologiích televizní produkce.

„Největší proměnou prošla technologie, která umožňuje vytvářet obsah,“ řekl Neil Maycock, obchodní ředitel společnosti Pebble. „To, co bylo dříve výhradní doménou velkých společností, je nyní demokraticky k dispozici i pro jednotlivce.“

Podle Dana Brookse ze společnosti MMRC vedl technologický pokrok k demokratizaci výroby a umožnil menším nezávislým producentům vytvářet špičkový 4K materiál. Brooks dodal, že portfolio řešení společnosti pro vysílání a řízení pohybu je hnací silou pokroku v zachycování obsahu – od vytváření pohybu pro aktivaci PTZ kamer až po automatizované pozice kamer pro živé sportovní a zpravodajské přenosy, řízení pohybu v plném rozsahu pro dosažení speciálních kamerových efektů a integraci virtuálních kulis.

Podle Richarda Wormwella, vedoucího oddělení inovací ve společnosti dock10, otevřely technologie virtuálních studií nové, velmi vzrušující možnosti pro zvýšení kvality sledování všech televizních žánrů. „Virtuální studia vnesla do sportovních televizí revoluci,“ řekl, „povýšila komentáře a statistiky na novou úroveň pohlcujícího zážitku a umožnila úžasně realistické scény, které byly dříve pro televizi nemožné.“

Podle Pejhana ze společnosti Ateme se diváci díky novým technologiím mění z pasivních diváků na aktivní účastníky s nekonečnými možnostmi přizpůsobení a personalizace. „Sbližování videa se sociálními médii, hrami, nakupovatelnou televizí, sázením a pohlcujícími diváckými zážitky povede k tomu, že diváci budou s obsahem pracovat zcela novými způsoby,“ řekl Pejhan.

Vinayak Shrivastav, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti VideoVerse, řekl: „Vznik OTT streamovacích aplikací transformoval spotřebu médií, nabízí efektivní doručování obsahu a různé cenové modely. Bezproblémová integrace televizních přijímačů připojených k internetu a streamovacích zařízení poskytuje uživatelům bezkonkurenční kontrolu nad jejich volbami sledování. Ačkoli živé televizní vysílání zůstává v některých případech stále relevantní, diváci nyní požadují nepřerušované streamování, rychlý přenos a přizpůsobený zážitek ze sledování.“

Andy Shenkler, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti TMT Insights, uvedl: „Jsme svědky opětovného zaměření na řízení nákladů, efektivitu a stabilizaci, což je předpoklad, abychom mohli snížit ekologickou stopu, a přitom dokázali zajistit škálovatelnost a přizpůsobení nových nabídek pro spotřebitele, a mohli se tak odlišit od ostatních služeb na přeplněném trhu. Brzy uvidíme, že spousta společností přesune větší investice od externích dodavatelů k insourcingu všech služeb (s výjimkou těch nejvíce komoditizovaných), aby byla zajištěna kontinuita služeb.“

Shenkler předpovídá, že se investice zaměří na technologie, které ještě více podpoří nákladovou efektivitu služeb s vysokou mírou kontaktu, jako jsou aplikace AI a ML.

Podle Aluna Fryera, technického ředitele marketingu hyperkonvergovaných řešení ve společnosti Ross Video, mají výrobci příležitost a také odpovědnost zajistit, aby televize pozitivně ovlivnila budoucí generace. „Jsme si velmi dobře vědomi naší povinnosti jít příkladem a využívat technologie k tomu, aby nás nasměrovaly k udržitelnější budoucnosti. Náš závazek zahrnuje vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí a podporu udržitelných postupů ve výrobě, vysílání a produkci videa.“

Podle Kennyho Millera, národního ředitele prodeje ve společnosti SuiteLife Systems, se televize čím dál víc řídí technologiemi využívajícími data.

„Z hlediska monitorování a řízení je agregace a správa dat rozhodující pro integritu podnikání,“ uvedl Miller. „Technologie pro monitorování a řízení chrání příjmové toky, neboť zlepšují provozní efektivitu, snižují provozní náklady a zároveň identifikují výkonnostní trendy a předcházejí technickým problémům tím, že upozorňují techniky na potenciální problémy, jež by mohly vést k výpadkům ve vysílání.“

Dodal, že monitorování a kontrola ekosystémů může vysílatelům pomoci získat cenné informace o jejich provozu.

Wormwell ze společnosti dock10 se domnívá, že
„technologický pokrok v produkci umožňuje oživit televizní obsah způsobem, díky kterému se lidé stále chtějí dívat. Obsah vyrobený pro televizi je stále středem zájmu většiny domácností a je v dnešní době stejně relevantní, jako byl před 50 lety.“

Maycock ze společnosti Pebble pokračoval: „V našem závodě o umožnění většího množství obsahu na více zařízeních je důležité, abychom zajistili, že televize zůstane silou ve službách dobra: musí informovat, vzdělávat a bavit.“

Ward ze Singular.live shrnul: „Pro modernizaci diváckého zážitku lze udělat ještě více, zejména díky tomu, že se čím dál víc živé produkce digitalizuje pomocí cloudových nebo webových nástrojů, které umožňují lokalizaci, personalizaci a interaktivitu v kombinaci s daty. Nemůžeme se dočkat, co přijde příště.“

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...