MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

Televizní reklama se pro online značky často stává klíčovou součástí další fáze marketingově řízeného růstu. Mnoho online firem totiž získalo díky úspěšným prodejům v pandemii kapitál i ambice na inzerování svých služeb prostřednictvím televizní reklamy. Reklama v televizi ale znamená něco trochu jiného než online kanály, na kterých tyto digitální firmy vyrostly (jako je vyhledávání a placené sociální sítě). Více informací načerpejte z přednášky Dr. Grace Kite, která k tomuto tématu promluvila na konferenci ScreenVoice TALKS v listopadu 2022.  Inspirujte se od ní, jak vypadá dobře provedená TV pro online firmy, Grace nastíní i to, jaké výsledky mohou očekávat.

Televizní reklama v průměru o

69

zvyšuje návštěvnost e – shopů.

Televizní reklama podporuje efekt
ostatních reklamních kanálů až o

54

Jedním z aspektů televizní reklamy je také její vliv na ostatní média. Televize podporuje aktivity v jiných částech mediálního ekosystému a posiluje ostatní prvky reklamních kampaní.

Tento efekt vzniká proto, že televize jako audiovizuální médium, funguje jako páteř příběhu kampaně, a proto TV reklama nejvíce zůstává v paměti lidí.

O tom, jaký vliv má televizí reklama na online značky hovoří doktorka Grace Kite, ve své přednášce pro ScreenVoice TALKS.

Televizní reklama si ve srovnání s jinými reklamními formáty udrží pozornost diváků déle. Délka sledování spotu je přitom jedním z klíčových faktorů, které mají vliv na jeho úspěšnost a zapamatování

Zdroj: Magic Numbers

O tom, jaký vliv má televizí reklama na online značky hovoří doktorka Grace Kite, ve své přednášce pro ScreenVoice TALKS.

Televizní reklama si ve srovnání s jinými reklamními formáty udrží pozornost diváků déle. Délka sledování spotu je přitom jedním z klíčových faktorů, které mají vliv na jeho úspěšnost a zapamatování

Zdroj: Magic Numbers

Televize má na návštěvnost webových stránek obrovský vliv. Na obou sledovaných trzích (Británie a Kanada) byla televize jednoznačně hlavním zdrojem návštěvnosti, celkem přivedla 42 %, (Kanada 31 %), ostatní zdroje pak 58 %, resp. 69 % návštěvníků.

Zdroj: Magic Numbers

Podle výsledků studie v regionu Velké Británie vykazuje návštěvnost stránek generovaná televizí oproti jiným kanálům lepší poměr ceny a kvality doručení (počítáno v CPV). Níže uvedený graf zobrazuje výsledky 10 britských značek v případě využití televize v porovnání s venkovní reklamou a rozhlasem.

Zdroj: Magic Numbers

Televizní reklama má na rozdíl od reklam v jiných mediálních kanálech dlouhodobější efekt s dopadem na značku. Svědčí o tom graf zachycující situaci ve Velké Británii, kde byl srovnáván účinek televizní reklamy s reklamami v jiných mediálních kanálech. Podle studie má 1 000 liber vynaložených na reklamu v televizi určitý efekt pro značku i více než 2 roky po odvysílání.

Zdroj: Magic Numbers

Video z přednášky a konkrétní příklady efektu televizní reklamy na online značky a jejich růst najdete zde

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



PŘESTOŽE JE PŘIPOJENÁ TELEVIZE NA VZESTUPU, MÁ CO DĚLAT, ABY PŘESVĚDČILA MARKETÉRY O SVÉ EFEKTIVITĚ

18. 5. 2023

Zjištění z páté výroční marketingové zprávy společnosti Nielsen ukazuje, že marketéři si na zvětšující se roli CTV v mediálním prostředí ještě nezvykli. Průzkum mezi více než 1 500 globálními marketingovými profesionály zjistil, že pouze 19 % značek vnímá OTT/CTV jako „extrémně efektivní“. Ve vnímání účinnosti reklamy ze strany marketérů zaostává CTV za sociálními médii, online… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

CONNECTED TV HAS WORK TO DO TO PERSUADE MARKETERS OF ITS EFFECTIVENESS

18. 5. 2023

Findings from Nielsen’s fifth annual marketing report show that marketers have not yet become accustomed to CTV’s growing role in the media landscape. The survey of more than 1,500 global marketing professionals found that only 19% of brands view OTT/CTV as „extremely effective.“ In marketers‘ perception of advertising effectiveness, CTV lags behind social media, online… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

REVOLUCE JMÉNEM TELEVIZE: Z HISTORIE NEJVLIVNĚJŠÍHO MÉDIA 20. STOLETÍ

5. 8. 2022

Vraťme se do první poloviny 20. století a budeme se věnovat dobrodružství jménem televize. Tak trochu jiný obraz První myšlenky televizního vysílání spojovaly dva fenomény své doby – rozhlas, tedy vysílání a příjem signálu na delší vzdálenosti, a kinematografii, tedy pohyblivé obrázky. Nešlo však o pouhé spojení těchto dvou fenoménů. Nutná byla revoluce ve vnímání, respektive podstatě obrazu. Kina… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

DIVÁCI VĚNUJÍ VĚTŠÍ POZORNOST REKLAMĚ V TELEVIZI NEŽ NA SOCIÁLNÍCH PLATFORMÁCH

27. 1. 2022

Výzkum Track the Success se zaměřil na to, jak diváci vnímají a reagují na mediální obsah na nejvýznamnějších video platformách – v lineární televizi, BVOD (televizní obsah na vyžádání), YouTube a Facebooku, a jaký to má dopad při konzumaci audiovizuální reklamy. Lineární televize i BVOD dosahují mnohem lepších výsledků ve znalosti reklamy i jejím vlivu na nákupní chování.

THINKTV: CO JSME SE DOZVĚDĚLI O VIDEOREKLAMĚ V ROCE 2021

8. 12. 2021

V ThinkTV se ohlédli za uplynulým rokem a sepsali praktický souhrn nejzajímavějších věcí, které byste měli vědět o videoreklamě v roce 2021.

VÝZKUM: VIDEOREKLAMA NA TV FUNGUJE LÉPE NEŽ NA SÍTÍCH

22. 11. 2021

Podle studie Track the Success má reklama sledovaná na televizní obrazovce ve srovnání s jinými typy platforem, určených pro sledování videoobsahu, nejlepší výsledky ve spontánní a podpořené znalosti.

ORLANDO WOOD: LOOK OUT

4. 11. 2021

Jak vytvoříte efektivní a zapamatovatelnou reklamu ve světě, který se zdánlivě obrací do sebe? To je základní otázka nové knihy Orlando Wooda: Look out, reklamního průvodce dnešním světem. Kniha je studií pozornosti. Toho, co popisuji jako úzce a široce zaměřenou pozornost. Čerpá z díla psychiatra Iaina McGilchrista, které je také základem mé knihy Lemon, a z dalších kulturních a historických… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

TELEVIZE PODPORUJE OBCHODNÍ VÝSLEDKY

30. 4. 2021

Global TV Group inzerentům přináší nejnovější důkazy z celého světa o účinnosti televize. Výsledky výzkumu ukazují, jak se televize na jednotlivých trzích osvědčuje pro všechny cíle zákazníků. The Global TV Group, neformální uskupení televizních asociací a mediazastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Latinské Americe, jejichž společným cílem je propagace televize, zveřejnila první ze tří aktualizovaných vydání přehledu Global TV… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

SVĚT REKLAMY TEĎ POTŘEBUJE LÁSKYPLNÉ SPOJENÍ ONLINE PLATFOREM A TELEVIZE, TVRDÍ EFFECTV

23. 9. 2020

Effectv, divize pro prodej reklamy společnosti Comcast, představuje tento týden novou výzvu reklamní komunitě. Pokud některá z vašich kampaní využívá jen reklamy na YouTube, Facebooku nebo jiných sociálních médiích, budou mít větší dopad, pokud je budete distribuovat i přes televizní služby. To je hlavní myšlenka studie spotřebitelského chování od Effectv a nezávislé výzkumné laboratoře MediaScience, nazvaná „Digital Loves… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

POŠETILOST A OTÁZKA ZA MILIARDU: STAČÍ 1,7 SEKUNDY, ABY REKLAMA ZAFUNGOVALA? NE, ALE JDE O VÍC NEŽ O FACEBOOK

12. 8. 2020

Profesorka Karen Nelson-Field provedla řadu studií na Facebooku, YouTube, Instagramu a v televizi v Austrálii i na mezinárodních trzích, kde zkoumala, jaká pozornost je věnována reklamě. Získala údaje, které odpovídají na zásadní otázku, kterou si mnoho marketérů a mediálních specialistů dosud nepokládá nebo se o ni nezajímá: Kolik času před zraky uživatelů nebo diváků reklama potřebuje, aby byla efektivní? V průměru… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

REPORT: POKUD JDE O OVLIVŇOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH, STÁLE KRALUJE TELEVIZNÍ REKLAMA

22. 7. 2020

Efektivita televizní reklamy – to je oborová debata, která jednoduše nezmizí. Digitální tábor protestuje, že televize má nejlepší roky za sebou, zatímco ostatní (pravděpodobně v čele s profesorem Markem Ritsonem) namítají, že ještě nepatří do starého železa. A jak se zdá, nová zpráva by vaše marketingové investice do televize posvětila. Studii provedla britská digitální marketingová platforma Adzooma,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

STUDIE DOPADU VIDEOREKLAMY – ZÁKLADNÍ ZJIŠTĚNÍ

1. 7. 2020

Studie dopadu videorekklamy přináší základná zjištění a mechanismy, jak reklama funguje i jak je reklama vnímána, viděna a jak prodává. Základní mechanismy televizní a video reklamy Jak video(reklama) funguje Studie rovnocennosti médií dokládá sílu videa napříč všemi kanály, a to zejména pokud jde o ukazatele zpětného vybavení reklamy (ad recall). Video reklama má silnější dopad v televizi než… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

PĚT ODBORNÍKŮ NA BRANDING: ANO, JE ZÁSADNÍ A TELEVIZE JE KLÍČOVÁ

13. 2. 2020

Pokud jste jako já, pak se v poslední době váš feed na LinkedInu točí kolem oživení brandingu a tradičních médií. Společnosti jako Amazon, Facebook a Google začaly rok 2020 reklamami v rámci Superpoháru. Manažeři Adidasu připouštějí, že upřednostnili aktivaci před brandingem, a tvrdí, že se kvůli odpovědnosti vůči akcionářům zaměřili na špatná měřítka. V poslední době přiznávají i odborníci,  kteří významu reklamy… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

LINDSEY CLAY: 6 MÝTŮ O TELEVIZI, KTERÉ JE TŘEBA VYVRÁTIT

20. 1. 2020

Nastalo nové desetiletí. Nebo ne? Záleží na tom, jak se vám chce desetiletí počítat. Už to staré skončilo, nebo je to tak, že skončí až na konci roku 2020? Možná se ptáte: „Clayová, ty jedna puntičkářko, co je nám po tom?“ No dobře, ale rok 2020 je určitě vhodná chvíle k zamyšlení. A proč se nezamyslet nad… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

THINK TV REPORT: ÚČINEK VIDEO REKLAMY TRVÁ MĚSÍC

31. 7. 2019

Nový výzkum akademické profesorky marketingu Karen Nelson-Field odhaluje, do jaké míry video reklama ovlivňuje rozhodování spotřebitelů při výběru produktu až jeden měsíc po zhlédnutí reklamy. Tzv. ‘Decay Edition’ (Odeznívání účinnosti reklamy) srovnávací série profesorky Nelson-Field, zadané společností ThinkTV, obsahuje množství poznatků, které mají pomoci zadavatelům reklamy a jejich agenturám vytěžit z video reklamy to nejlepší. Profesorka Nelson-Field… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

TWEETOVÁNÍ BĚHEM SLEDOVÁNÍ TV NEZMENŠUJE ZÁSAH REKLAMY A ČASTO VEDE K NÁKUPU

4. 4. 2019

Podle nového průzkumu Kelley School of Business z Indiana University je u diváků, kteří v TV sledují „sociální pořady” jako „Star Dance” nebo „The Bachelor“ a zároveň sdílí své postřehy na Twitteru, větší pravděpodobnost zaujetí pořadem a nákupu online.  Marketéři mají obavy, že  sociální média rozptylují diváky od reklam a minimalizují tím jejich účinek. Ale tento průzkum zjistil pravý opak. „Sociální… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

DTC ZNAČKY DÁVAJÍ VZNIKNOUT NOVÉ DOBĚ NAKUPOVÁNÍ INTELIGENTNÍ TV REKLAMY

15. 1. 2019

Tzv. direct-to-consumer (DTC) značky, které vyrostly na Facebooku investují až 75% svých mediálních rozpočtů do platforem sociálních médií – strategie mladých a ambiciózních pro získávání zákazníků, kdy se vše sází na jedinou kartu. Možnost zacílit na přesně vymezenou část spotřebitelů, které tvoří převážně mileniálové by zdánlivě optimalizovala omezené rozpočty DTC firem a zároveň by jim poskytla pozornost… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

AKTV konference 2018

MARK RITSON: MEDIÁLNÍ SOUBOJ DESETILETÍ SE SVEDE O TV OBRAZOVKU

3. 10. 2018

Australský univerzitní profesor a marketingový expert Mark Ritson zahájil v pondělí v Praze své evropské „turné“. Zástupcům klientů, mediálních agentur a představitelům televizního trhu přednesl prezentaci, kterou lze zařadit na tuzemské marketingové scéně k těm vůbec nejzajímavějším za několik posledních let. Ritson přijel do Prahy na pozvání Asociace komerčních televizí (AKTV), která pokračuje ve svých aktivitách, kdy do Prahy zve významné představitele současné marketingové scény, především… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

ZLATÁ ÉRA TELEVIZNÍ REKLAMY

25. 9. 2018

Těch, co předpovídají zánik TV, si nevšímejte, píše dr. Nick Pugh z Ebiquity – zde je pět původů, proč je televize ve skvělé formě. Na začátku a během prvních let digitální revoluce se opakovaně psaly televizi nekrology. „Je příliš pomalá“, „Není dost interaktivní“, „Je to médium monologu, nikoli dialogu, proto ji digitální generace opustila.“ Tzv. „op eds“… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU