OD KOUŘOVÝCH SIGNÁLŮ A HOLUBŮ AŽ PO AI A BEZPLATNÝ STREAMING. TELEKOMUNIKACE FORMOVALY PODOBU SVĚTA I SPOLEČNOSTI OD NEPAMĚTI

17. 5. 2024 17. května je datum každoročně vyhrazené pro Světový den telekomunikací a informační společnosti pod hlavičkou Mezinárodní telekomunikační unie. Možná se ptáte, proč by se něco takového mělo vůbec slavit, odpověď je ale nasnadě. Dnešní svět je takový, jaký je, právě díky telekomunikacím, což má samozřejmě i své stinné stránky, ale ty pozitivní daleko negativa převyšují.… Pokračovat ve čtení OD KOUŘOVÝCH SIGNÁLŮ A HOLUBŮ AŽ PO AI A BEZPLATNÝ STREAMING. TELEKOMUNIKACE FORMOVALY PODOBU SVĚTA I SPOLEČNOSTI OD NEPAMĚTI



ČEŠI MAJÍ HOKEJ VE SVÉ DNA. HOKEJOVÉ ZÁPASY SLEDUJÍ MILIONY LIDÍ, INZERENTI MAJÍ ŽNĚ

16. 5. 2024 Zlatým hřebem sledovanosti sportovních přenosů je tradičně květen, kdy vrcholí většina sportovních soutěží. Týdenní doba sledování sportovního obsahu v televizi se v tomto období zvyšuje až čtyřikrát. A protože sportovní přenosy fanoušci sledují většinou živě, reklama snadno upoutá pozornost. Ani na ScreenVoice nesmí chybět výběr reklam s hokejovou tématikou.



KDYŽ SE SNOUBÍ TRADICE S INOVACÍ. MARKETING ČAJOVÝCH KULTUR DLOUHÁ LÉTA SÁZÍ JAK NA TRADIČNÍ UKOTVENÍ, TAK POPKULTURNÍ PŘESAH

6. 5. 2024 Je na čase oprášit své nejfajnovější čajové sety – Mezinárodní den čajů se nezadržitelně blíží a už 21. května 2024 celý svět oslaví kulturní odkaz jednoho z nejlepších vynálezů historie. Čajová kultura se ve světě liší region od regionu, stejně jako preferované odrůdy a lidové tradice. Ať už ale je vaše oblíbená variace jakákoliv, čajový průmysl… Pokračovat ve čtení KDYŽ SE SNOUBÍ TRADICE S INOVACÍ. MARKETING ČAJOVÝCH KULTUR DLOUHÁ LÉTA SÁZÍ JAK NA TRADIČNÍ UKOTVENÍ, TAK POPKULTURNÍ PŘESAH



AŤ INZERENTY SÍLA PROVÁZÍ ANEB HVĚZDNÉ VÁLKY V TELEVIZNÍ REKLAMĚ

4. 5. 2024 Mezinárodní den Star Wars, který se slaví 4. května, je nezvratným důkazem celosvětového nadšení, dalo by se říci až šílenství, pro kultovní sérii Hvězdné války. Proto je zcela pochopitelné, že se tématu Hvězdných válek brzy po prvním uvedení do kin chopili i marketéři, kteří neomylně vyčenichali skvělou obchodní příležitost. A jak je vidět, obliba tématu… Pokračovat ve čtení AŤ INZERENTY SÍLA PROVÁZÍ ANEB HVĚZDNÉ VÁLKY V TELEVIZNÍ REKLAMĚ



VELIKONOČNÍ HON ZA NEJLEPŠÍ REKLAMOU? V TOMTO PŘÍPADĚ SE MARKETÉRŮM NEJVÍCE VYPLÁCÍ CTĚNÍ TRADIC – IDEÁLNĚ S INOVATIVNÍM PLOT TWISTEM

1. 4. 2024 I když jsou Velikonoce primárně křesťanské svátky, nenechte se mýlit – jde zároveň o obrovskou událost i ve světě marketingu a televizní reklamy. Vybrali jsme pro vás top 10 neotřelé velikonoční reklamní inspirace posledních let.



NEJPŘÁTELŠTĚJŠÍ DEN V ROCE JE TU. PIVOVAR GUINESS NA DEN SVATÉHO PATRIKA OPAKOVANĚ DOKAZUJE, ŽE KAŽDÝ MÁ V SOBĚ ALESPOŇ KAPKU ZELENÉ KRVE.

17. 3. 2024 Den svatého Patrika je každým rokem i událostí ve světě marketingu. Typicky irské značky samozřejmě se svými kampaněmi dominují, pocit „irství“ však už dávno není definován jen národní příslušností, ale i specifickým mindsetem a důvěrou v určité společné hodnoty.



AUTOŘI VŠEDNÍHO DNE. DOSTÁVÁ SE „ANONYMNÍM“ TVŮRCŮM TELEVIZNÍCH REKLAM UZNÁNÍ, KTERÉ SI ZASLOUŽÍ?

28. 2. 2024 Televizní reklama je z hlediska řemeslného autorství disciplínou podobnou filmu nebo televizního seriálu. V dnešním článku se podíváme na to, jak to tedy s tím autorstvím a auteurstvím v televizní reklamě opravdu je a kteří slavní režiséři se pod některé reklamy podepsali.



FENOMÉN JMÉNEM SUPER BOWL. ANEB JAK SPORTOVNÍ UDÁLOST ROKU POVÝŠILA TELEVIZNÍ REKLAMU NA PRESTIŽNÍ DISCIPLÍNU

31. 1. 2024 Jak je možné, že je Super Bowl takovým fenoménem? A jak pomáhá formovat aktuální podobu toho, co považujeme za skutečně kvalitní televizní reklamy?



BUDE ROK 2024 PRO MÉDIA REVOLUČNÍ: DOMINANCE CTV, ZEMĚTŘESENÍ VE SKLADBĚ INZERENTŮ, OHROŽENÍ STREAMOVACÍCH SLUŽEB I ÚSVIT REKLAMNÍHO POTENCIÁLU AI

5. 1. 2024 Svět přivítal rok 2024, který provází velká očekávání. Právě v prostředí médií a televizního vysílání se zatím zdá, že by letošek mohl být opravdu bez nadsázky revoluční. Jaké trendy budou v roce 2024 nabírat na síle?



COCA-COLA SI SVÉHO SANTU CLAUSE HÝČKÁ. JAK SE FORMOVALO JEDNO Z HISTORICKY NEJVLIVNĚJŠÍCH MARKETINGOVÝCH „SPOJENECTVÍ“?

11. 12. 2023 I když máme v České republice Vánoce spojeny hlavně s Ježíškem, není moc dobře možné ignorovat globální popularitu amerického Otce Vánoc, Santy Clause. A vlastně, pokud vezmeme v potaz historické souvislosti formování obrazu této postavy, máme k němu i v našem kulturním okruhu daleko blíže, než si často jsme ochotni připustit. Legenda Santy Clause je ale v první řadě skutečným moderním… Pokračovat ve čtení COCA-COLA SI SVÉHO SANTU CLAUSE HÝČKÁ. JAK SE FORMOVALO JEDNO Z HISTORICKY NEJVLIVNĚJŠÍCH MARKETINGOVÝCH „SPOJENECTVÍ“?



VÁNOCE V PODÁNÍ „NEZVYKLÝCH“ HRDINŮ. JAK SE VÁNOČNÍ REKLAMA POSUNULA OD NOSTALGIE SMĚREM K MODERNITĚ?

8. 12. 2023 Vánoční reklama se v průběhu let změnila a Santu Clause nahradili do té doby zvláštní a poněkud nezvyklí hrdinové. Ti nám opakovaně dokazují, že tu pravou sváteční atmosféru zvládne přinést i třeba velmi neočekáváný hrdina.



ANGLOAMERICKÁ TRADICE S DNES JIŽ GLOBÁLNÍM REKLAMNÍM DOSAHEM ANEB HALLOWEEN KLEPE NA DVEŘE

31. 10. 2023 Na svátek strachu a strašidel se firmy každoročně předhánějí, kdo přijde s co nejoriginálnější kampaní. U většiny reklam sice asi nebudete trnout strachy, nicméně upřímné zděšení z toho, kolik brilantní kreativy je s tímto svátkem spojeno, by s vámi otřást určitě mohlo!



ZÁKON NEBO ETIKA? REKLAMĚ PROSPÍVÁ, KDYŽ NA SEBE OBĚ FORMY REGULACE PLYNULE NAVAZUJÍ

5. 10. 2023 Nejeden marketér se v průběhu své profesní kariéry dostane na křižovatku, kdy si musí zhodnotit, zda je jeho kreativní nápad vhodný pro veřejnou prezentaci, nebo už zbytečně balancuje na hraně etiky a dobrého vkusu. Jde přitom o rozhodnutí, na kterém může záviset budoucnost propagované značky, takže je stoprocentně doporučováno se radši dvakrát dobře zamyslet. Naštěstí… Pokračovat ve čtení ZÁKON NEBO ETIKA? REKLAMĚ PROSPÍVÁ, KDYŽ NA SEBE OBĚ FORMY REGULACE PLYNULE NAVAZUJÍ



V HLAVNÍCH ROLÍCH VAČNATEC, INSTALATÉR, ZESNULÝ FOTBALISTA NEBO ANONYMNÍ HRDINA. VIDEOHRY A TELEVIZNÍ REKLAMA UŽ LÉTA EXISTUJÍ RUKU V RUCE

7. 9. 2023 Nastal čas přetočit kalendáře na září. To znamená jednak návrat dětí do školy, jednak zabřednutí do standardního pracovního nastavení po možná více uvolněném prázdninovém režimu. Ve stejnou dobu ale zároveň tradičně startuje hlavní videoherní sezóna – a ta v roce 2023 slibuje, že bude vůbec nejvíc nabitou od předcovidových let. To znamená, že se dočkáme… Pokračovat ve čtení V HLAVNÍCH ROLÍCH VAČNATEC, INSTALATÉR, ZESNULÝ FOTBALISTA NEBO ANONYMNÍ HRDINA. VIDEOHRY A TELEVIZNÍ REKLAMA UŽ LÉTA EXISTUJÍ RUKU V RUCE



ZÁZRAKY SE DĚJÍ, KDYŽ VĚŘÍŠ V SEBE SAMA. V PŘÍPADĚ BARBIE TO PLATÍ DVOJNÁSOB UŽ VÍCE NEŽ PŮL STOLETÍ

24. 8. 2023 Barbie je popkulturní fenomén, který je neodmyslitelnou součástí hlavně americké kulturní identity. V čem je příběh marketingu Barbie tak unikátní a hodný následování?



PRINC HARRY, JAMES BOND I MEDVÍDEK PADDINGTON. TI VŠICHNI MĚLI ŠTĚSTÍ, ŽE SE OBJEVILI V TELEVIZNÍCH SPOTECH PO BOKU ALŽBĚTY II.

10. 8. 2023 Když loni na podzim zemřela britská královna Alžběta II., ovlivnilo to celý svět. Jak ty, kteří královnu milovali, tak ty, kteří britskou monarchii považují za přežitek z 19. století. To je do určité míry dáno tím, že královna a její rodina nejsou jenom političtí aktéři, ale zároveň (a možná i především) součástí globální popkultury. Sama… Pokračovat ve čtení PRINC HARRY, JAMES BOND I MEDVÍDEK PADDINGTON. TI VŠICHNI MĚLI ŠTĚSTÍ, ŽE SE OBJEVILI V TELEVIZNÍCH SPOTECH PO BOKU ALŽBĚTY II.



VYMYSLET TELEVIZNÍ REKLAMU ZALOŽENOU NA VTIPU NENÍ JEN TAK. MARKETINGOVÝ ZÁPAS SE VEDE O CO NEJLÉPE VYKONSTRUOVANOU POINTU

3. 7. 2023 První červenec je Mezinárodním dnem vtipu, a tak doufáme, že jste se o uplynulém víkendu nezapomněli pořádně zasmát. Pokud se vám to přeci jen nepovedlo, možná se vám to povede s některou z reklam, které jsou univerzálně oceňovány za svou důmyslnou, vtipnou a dobře konstruovanou pointu.



POMÁDA SLAVÍ PĚTAČTYŘICET. JAK SE KULTOVNÍ MUZIKÁL ZAPSAL DO HISTORIE TELEVIZNÍ REKLAMY A JAK TO S NÍM VYPADÁ DO BUDOUCNA?

16. 6. 2023 16. června oslaví americký muzikál Pomáda (Grease) 45. výročí svého uvedení do kin. Jak je to s odkazem Pomády v marketingovém světě?