MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

 

 

 

 

 

 

Česká edice výzkumu Track the Success, realizovaná v českých domácnostech, potvrdila zjištění studie ze zahraničí. Závěr studie je jednoznačný: Reklamy na velké obrazovce skórují v kvalitě obsahu a jsou vnímané podobně jako filmy nebo seriály. Diváci věnují reklamě na velké obrazovce největší pozornost a lépe si ji zapamatují. Televize tak přispívá k nejlepšímu vybavení reklamy jak spontánně, tak podpořeně a vyvolává tak haló efekt a tím i největší zájem o koupi.

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



JAK VRÁTIT REKLAMĚ LESK A ZAJISTIT OBCHODNÍ VÝSLEDKY? KLÍČEM JE JSOU KROMĚ KREATIVITY EMOCE, ROZPOZNATELNOST A KONZISTENCE

19. 12. 2025

Nový výzkum System1 a Effie Worldwide ukazuje, že reklama ztrácí účinnost. Studie ale také odhaluje, jak efektivitu znovu zvýšit. Perfektní kreativa je sice jedním ze základních předpokladů, sama o sobě ale nestačí. Je potřeba vrátit se ke třem jednoduchým, nicméně opomíjeným principům: emocím, rozpoznatelnosti a konzistenci, zaznělo na webináři nazvaném The Creative Dividend. Na webináři,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

STUDIE: CTV REKLAMY MAJÍ AŽ ČTYŘNÁSOBNOU POZORNOST OPROTI DIGITÁLU

7. 12. 2025

Reklama ve streamingu na velkých obrazovkách (CTV) získává podle studie Amplified a VFC téměř čtyřnásobek pozornosti oproti digitálním kanálům. Reklamám ve streamingu na velkých obrazovkách (CTV) věnují diváci téměř 80 % pozornosti, zatímco v běžných digitálních prostředích je to jen kolem 20 %. Ukazuje to výzkum společnosti Amplified a aliance australských streamovacích platforem Video Futures… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

TŘETÍ MÍSTO PRO TELEVIZI: JAK MŮŽE TV-OOH NAVÝŠIT DOSAH, POZORNOST I VÝSLEDKY

17. 11. 2025

TVOOH kombinuje rozsah a vyprávěcí sílu televize s cílením a flexibilitou digitálních technologií. Generální ředitel společnosti C-Screens nabízí rady pro plánovače, kteří uvažují o „třetím místě“ televize. Nemusíte být odborník, abyste věděli, že televize nikdy nebyla pod větším tlakem. Někteří vlastníci médií nyní zdůrazňují „video“, aby zdůvodnili, proč by měli být vnímáni jako rovnocenní lineární… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

STUDIE FINSKO: POZORNOST JE NEJCENNĚJŠÍ MĚNOU V REKLAMĚ, ŘÍKÁ ZPRÁVA SCREENFORCE ATTENTION

3. 11. 2025

Pozornost věnovaná reklamě je v současném fragmentovaném mediálním prostředí důležitější než kdy jindy. Svět reklamy vstoupil do nové éry, v níž už zdaleka nestačí monitorovat počet zhlédnutí nebo zásah kampaně. Klíčovým faktorem se stává pozornost, tedy to, jak dlouho a nakolik divák skutečně vnímá reklamní sdělení. Důraz na měřitelnost v marketingu vedl v posledních letech… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

PERFEKTNÍ RECEPT NA SVÁTKY: JAK SI O VÁNOCÍCH ZÍSKAT TRVALOU POZORNOST PUBLIKA

2. 11. 2025

Vánoční reklamy mohou být velkým byznysem, ale pozornost se získává těžko. Mike Follett ze společnosti Lumen prozrazuje, jak mohou inzerenti rok co rok zajistit, aby jejich vánoční reklamy měly správný dopad. Pro většinu z nás je léto spojeno s grilováním, dováděním na pláži a spáleninami od slunce, nikoli s rolničkami na saních a čepicí Santa… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

STUDIE AUSTRÁLIE: DRUHÁ POLOVINA ROVNICE POZORNOSTI

1. 11. 2025

Všichni jsou dnes posedlí novou mediální metrikou. Jakou? Pozorností! My marketéři jsme několik posledních let strávili tím, že jsme se soustředili na měření toho, jak dlouho se lidé dívají na naše reklamy, jaká je míra jejich zapojení a které kanály přinášejí nejvíce času stráveného sledováním. Ale jedna zásadní věc nám zatím unikala: než někdo může… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

STUDIE IPA: HUDBA JE HNACÍM MOTOREM ZISKOVOSTI REKLAMY

20. 10. 2025

Nová studie společností Massive Music a IPA podrobně popisuje, jaký vliv na značku a obchod může mít vysoce poutavá, vhodná a zapamatovatelná hudba a jaký dopad má hudba na výkon reklamy. Proč je hudba důležitá Intuitivně víme, že skvělá hudba, jingly, znělky i další zvukové prostředky, se dokáže usadit v našich mozcích způsobem, který jiná… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

STUDIE: SPOUSTA NOVÝCH PŘEDPLATITELŮ STREAMOVACÍCH SLUŽEB RUŠÍ PO SKONČENÍ NFL SVÉ PŘEDPLATNÉ

15. 10. 2025

Nová zpráva společnosti Samsung Ads přináší znepokojivé údaje pro streamovací služby, které vynakládají obrovské částky za práva na vysílání NFL a dalších významných sportovních událostí. Ve čtvrtletní zprávě Samsung Ads o stavu CTV se uvádí, že počet nových uživatelů tří platforem, které streamovaly živé přenosy fotbalových zápasů NFL, sice vzrostl během řádné sezóny 2024 o… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

PROČ VĚNOVAT POZORNOST DALŠÍ STUDII O POZORNOSTI?

10. 10. 2025

Studie od společnosti Newsworks dokazuje souvislost mezi médii s vysokou pozorností a efektivitou reklamy, píše Heather Dansie. Výzkum pozornosti, který realizovala společnost Newsworks, na jedné straně mapuje odklon od médií s vysokou pozorností v posledních letech ve prospěch nových platforem a na druhé straně nabízí několik jednoduchých řešení, jak zvýšit efektivitu jakékoli kampaně. Stejně jako… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

VELKOU ZNAČKU LZE VYBUDOVAT PROSTŘEDNICTVÍM SPOUSTY MALÝCH INTERAKCÍ, ŘÍKÁ GRACE KITE

29. 9. 2025

Mediální prostředí je fragmentované jako nikdy dříve. Spotřebitelé tráví čas na desítkách platforem, jejich pozornost se tříští do krátkých, někdy až prchavých okamžiků. Grace Kite, ekonomka a zakladatelka firmy Magic Numbers a viceprezidentka ve společnosti Analytic Partners, na festivalu kreativity v Cannes ukázala, že není třeba propadat skepsi a že tento vývoj nemusí být pro… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

VÝZKUM KNOW.ATTENTION MAPUJE MEDIÁLNÍ CHOVÁNÍ ČECHŮ

22. 9. 2025

Výzkumný projekt Know.attention přinese indexy pozornosti napříč televizí, online, audiem i outdoorovou reklamou. O efektivitě reklamy nerozhoduje jen její viditelnost, ale hlavně pozornost, kterou jí lidé věnují. To zkoumá projekt Know.attention mediální skupiny Knowlimits a agentury Median pomocí očních kamer a EEG čelenek. Získaná data nabídnou značkám nový pohled na účinnost kampaní. Přestože je většina… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM