Reklama
Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).
V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.
Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

ORLANDO WOOD A SIR JOHN HEGARTY O TOM, JAK KREATIVITA PODPORUJE RŮST ZNAČEK.
24. 9. 2025
uuuLetošní rok přináší symbolické výročí – uplynulo 150 let od prvního doloženého použití slova creativity v angličtině. Historik Adolphus Will...

STREAMING TÁHNE TRŽBY, ZISKOVOST MÉDIÍ V EVROPĚ ALE KLESÁ
16. 9. 2025
uuuEvropský mediální trh roste díky streamingu, online reklamě a novým modelům distribuce. Ziskovost mediálních firem však klesá a stále větší ...

INZERCE V PRÉMIOVÝCH MÉDIÍCH POSILUJE DŮVĚRU VE ZNAČKY
16. 9. 2025
uuuSpotřebitelé důvěřují značkám více, pokud se jejich reklama objevuje v prémiových médiích, vyplývá z mezinárodního výzkumu.
Podle nové st...

VZPOMÍNKA NA HVĚZDU HOLLYWOODU: ROBERT REDFORD BODOVAL I V TELEVIZNÍ REKLAMĚ
16. 9. 2025
uuuPojďme v rámci ohlédnutí za životním dílem Roberta Redforda zavzpomínat na nejlepší reklamy hollywoodské ikony.
Robert Redford, herec, re...

MEDIA CLUB LONI ZVÝŠIL TRŽBY Z TELEVIZE, RÁDIÍ I ONLINU
15. 9. 2025
uuuCelkové tržby společnosti Media Club loni atakovaly hranici 6 mld. Kč. Nejrychleji roste internetová reklama, dominantní pozici má ale stále...

INVESTICE DO REKLAMY LETOS ZVOLNÍ, TRADIČNÍ MÉDIA POKLESNOU
2. 9. 2025
uuuProvozovatelé tradičních médií jsou letos nejvíce zasaženi absencí významných událostí, do celkového růstu trhu tak přispívají především čis...

RADIOHOUSE A TV NOVA ZNOVU PODPOŘÍ 100 MIL. KČ MENŠÍ PODNIKATELE
1. 9. 2025
uuuMediální zastupitelství Radiohouse ve spolupráci s TV Nova spouští další ročník programu RH 300 Cross+.
Radiohouse a TV Nova znovu spoušt...

VOGUE PODNĚCUJE DEBATY O ETICE POUŽÍVÁNÍ AI V REKLAMĚ
8. 8. 2025
uuuRozmach takzvané umělé inteligence viditelně proměňuje i podobu reklam. Včetně těch, které se objevují v pomyslné módní Bibli.
Novou vlnu...