< zpět na slovník

Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).

V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.



Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

KAREN NELSON-FIELD: MEDIÁLNÍ UMÍSTĚNÍ MÁ PRO POZORNOST ZÁSADNÍ VÝZNAM

22. 4. 2024
uuuTyp mediální platformy, na které se reklamní sdělení objevuje, ovlivňuje pozornost k reklamě podstatněji než její kreativa, uvedla na setkán...

NOVA UVÁDÍ EDUKATIVNÍ VIDEA O INFORMACÍCH OD LIBUŠE ŠMUCLEROVÉ

8. 4. 2024
uuuČtrnáct videí zaměřených na vysvětlování principů příjmu a monetizaci informací v online prostředí uvádí TV Nova v edukativním projektu Kybe...

MLADISTVÁ A K VĚCI. JAK STVOŘIT REKLAMU PRO GEN Z

8. 4. 2024
uuuGenerace Z je jednou nohou v produktivním věku. Tvoří 40 procent spotřebitelské populace a značky by ji neměly ve své komunikaci podceňovat....

VELIKONOČNÍ REKLAMA NETRADIČNĚ - ČOKOLÁDOVÝ PES OD ALDI VYHRÁVÁ SVÁTKY JARA

27. 3. 2024
uuuDle výsledků testů výzkumné společnosti System 1 způsobilo Aldi revoluci ve vánoční reklamě - takže to, co dělá o Velikonocích, je více než ...

E-SHOPY OCEŇUJÍ EFEKTIVITU TELEVIZNÍCH A RÁDIOVÝCH KAMPANÍ

18. 3. 2024
uuuZvýšení povědomí o značce, ale i příspěvek k celkovému obratu přináší e-shopům kampaně v tradičních médiích. Vyplynulo to z diskuse na setká...

ADAM ŠPINA: ROK 2024 BUDE NEJLEPŠÍM PRO ZMĚNU NASTAVENÍ ZNAČEK

22. 2. 2024
uuuJak letos budovat značky? Začněte u analýzy potřeb zákazníků a následného zhodnocení positioningu. Růst spotřebitelských cen vlivem infla...

SUPERBOWL 2024: NEJVĚTŠÍ DEN AMERICKÉHO FOTBALU I MARKETINGU

21. 2. 2024
uuuPool party s T-Rexem, Beyonce na oběžné dráze a jak asi vypadá 100 000 dolarů. To a mnoho více si zase po roce přinesl úterní Superbowl. Kdo...

NOVÝ TYP REKLAMY VE SMART TV ZASÁHNE AŽ ČTYŘI MILIONY LIDÍ

20. 2. 2024
uuuJak zaujmout diváky, kteří nesledují tradiční televizní vysílání? Řešením může být reklama přímo v operačním systému Smart TV. Streamovac...