< zpět na slovník

Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).

V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.



Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

DOSAH, BUDOVÁNÍ ZNAČKY A DŮVĚRA: DŮVOD, PROČ V TELEVIZI INZERUJE ČÍM DÁL VÍCE ZNAČEK, KTERÉ PŮVODNĚ PREFEROVALY SOCIÁLNÍ SÍTĚ

3. 8. 2025
uuuČím dál více značek, které se dosud pohybovaly především v digitálním světě, nyní inzeruje v televizi. Tím nejen oslovují nové cílové skupin...

AUTENTICKÝ PRODUCT PLACEMENT ZAUJME I GENERACI, KTERÁ NADE VŠE RÁDA STREAMUJE

9. 7. 2025
uuuPro řadu značek již tradiční placená média neznamenají záruku výsledků, na něž byly zvyklé dříve. Lineární televizní vysílání může pro začín...

TRŽBY SKUPINY PRIMA DOSÁHLY VLONI TÉMĚŘ K SEDMI MILIARDÁM

19. 6. 2025
uuuSkupina Prima vůbec poprvé zveřejnila své konsolidované výsledky za čtrnáct svých společností. Televizní reklama zůstala dominantním zdrojem...

KOOPERATIVA TESTOVALA NOVOU VIRTUÁLNÍ REKLAMU. CO UKÁZALA?

16. 6. 2025
uuuReklama, která na stadionu není, ale přesto je v LED panelech viditelná. Vyzkoušela ji Kooperativa při kvalifikačním utkání Chorvatsko–Česko...

PROČ IVAN TROJAN VYPADL Z ŽEBŘÍČKU TOP HERCŮ V REKLAMĚ?

10. 6. 2025
uuuSpolupráce s herci v reklamě fungují, klíčová je však exekuce, ukazují data výzkumu ResSolution Group, který se zabýval osobností Ivana Troj...

REKLAMNÍ BYZNYS LOTERIÍ A SÁZKOVEK JE V OHROŽENÍ

9. 6. 2025
uuuPokud v závěrečném čtení při projednávání zákona o návykových látkách projde pozměňovací návrh, bude to znamenat velké omezení pro reklamu l...

JAK SE S DOBOU A ZÁKONY MĚNIL MARKETING ALKOHOLU?

6. 6. 2025
uuuAlkohol jako zdraví prospěšný nápoj či klíč k úspěchu u žen. Oldřich Vávra z katedry marketingu pražské VŠE se v dalším textu zaměřuje na to...

VÍCE NEŽ JEN PROPAGACE: JAK MŮŽE REKLAMA VYTVÁŘET HODNOTY

31. 5. 2025
uuuReklama dokáže mnohem víc než jen zvyšovat prodeje. Podpora značky je a i nadále bude cenným nástrojem, který obohacuje život lidí i značek ...



SCREEN VOICE
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.