Reklama
Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).
V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.
Příspěvky, které obsahují slovo Reklama
ZRÁDCI NATOČÍ TŘETÍ ŘADU, POTVRDILA TELEVIZE PRIMA
30. 11. 2025
uuuDetektivní reality show Zrádci bude mít pokračování, potvrdila v neděli večer televize Prima.
Televize Prima po skončení druhé řady detek...
HBBTV AWARDS ZNAJÍ SVÉ VÍTĚZE
13. 11. 2025
uuuAsociace HbbTV představila vítěze HbbTV Awards 2025. Na galavečeru tak oslavila inovace a vynikající výsledky v komunitě HbbTV.
Vítězové ...
VÝZKUM: MLADÍ NAKUPUJÍ RYCHLE, STARŠÍ PLÁNUJÍ DOPŘEDU
6. 11. 2025
uuuI když existují mezi generacemi v nákupním chování rozdíly, jedno mají společné: chtějí, aby nakupování bylo přehledné, férové a s lidským p...
MEDIA CLUB NAVÝŠÍ CENU TV REKLAMY AŽ O 19,5 %, ONLINU O 10 % A RÁDIA O 3 %
20. 10. 2025
uuuZastupitelství Media Club zvýší pro rok 2026 ceny reklamy ve všech mediatypech, jejichž prodej na reklamním trhu zajišťuje.
Mediální zast...
TREND: VĚTŠÍ OTEVŘENOST VŮČI KREATIVNÍM DÍLŮM VYTVOŘENÝM GENERATIVNÍ UMĚLOU INTELIGENCÍ
1. 10. 2025
uuuVyužití Gen AI v reklamě narůstá v souladu s tím, jak se mění postoje klientů, kreativců a spotřebitelů. Větší otevřenost vůči této technolo...
PRŮZKUM: KONTEXTOVÉ REKLAMY ZALOŽENÉ NA OBSAHU MAJÍ NÍZKÉ SKÓRE VE SROVNÁNÍ S CÍLENÍM NA PUBLIKUM
1. 10. 2025
uuuKontextová reklama založená na obsahu stále nesklízí ohlas, který by si zasloužila. Platí to zejména pro nákup reklamy na platformách CTV, j...
ORLANDO WOOD A SIR JOHN HEGARTY O TOM, JAK KREATIVITA PODPORUJE RŮST ZNAČEK.
24. 9. 2025
uuuLetošní rok přináší symbolické výročí – uplynulo 150 let od prvního doloženého použití slova creativity v angličtině. Historik Adolphus Will...
STREAMING TÁHNE TRŽBY, ZISKOVOST MÉDIÍ V EVROPĚ ALE KLESÁ
16. 9. 2025
uuuEvropský mediální trh roste díky streamingu, online reklamě a novým modelům distribuce. Ziskovost mediálních firem však klesá a stále větší ...
