MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

Vlivem reklamních podvodů v online prostředí a množství dezinformací se „Brand safety“ skloňuje stále častěji. Televize poskytuje přísně hlídaný a zákony vymezený prostor, který je pro značky bezpečný. Reklamní sdělení nesmí spotřebitele klamat, podléhá zákonné regulaci i etickým kodexům jednotlivých odvětví a firem.

Bezpečný prostor televizní reklamy definují tři základní pilíře

REGULACE

Regulace a zákonné vymezení zajišťuje, že se pořady v televizi i reklamní sdělení nemohou objevit v kontextu, který by poškozoval značku nebo nabádal k nezákonnému jednání. Přísná regulace televizní reklamy přináší značkám jasné informace a pravidla k jejich fungování a zároveň je samotné také chrání.

TRANSPARENTNOST

Televizní sledovanost je měřena nezávislou institucí. V České republice zajišťuje měření sledovanosti společnost ATO ve spolupráci s agenturou Nielsen. Hned druhý den po odvysílání je tak možné ověřit reálný dopad reklamního sdělení.

JEDNOTNÁ REKLAMNÍ MĚNA GRP

GRP je odrazem reálné sledovanosti televize. Na rozdíl od jiných mediatypů je tedy TV reklama obchodována v jasně definovaných jednotkách. Každá značka tak při nákupu mediálního prostoru v televizi ví, jak velkou část televizní populace svou kampaní v konkrétním období osloví.

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



VÝPADEK ELEKTŘINY OVLIVNIL TELEVIZNÍ SLEDOVANOST

11. 7. 2025

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech. Páteční výpadek elektřiny, který 4. července zasáhl rozsáhlou část Česka, se výrazně promítl do sledovanosti televize. V nejpostiženějších krajích klesla živá sledovanost až o desítky procent. Celorepublikově však vliv blackoutu zmírnil zvýšený zájem diváků v nezasažených oblastech, uvedla společnost Atmedia s… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

V PRVNÍM POLOLETÍ BYLA NEJSILNĚJŠÍ ČT, NEJVÍC ALE ROSTLA NOVA

8. 7. 2025

Česká televize udržela v prvním letošním pololetí i přes snížení nejvyšší podíl na sledovanosti v celodenním vysílání v univerzální skupině 15+. Nejvyšší růst ale zaznamenala Nova, které zvítězila v mladších diváckých kategoriích i v hlavním vysílacím čase. Česká televize si i v první polovině roku 2025 udržela nejsilnější postavení na televizním trhu v celodenním vysílání.… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

NOVÁ TV MĚNA? VÍC DAT, VÍCE GRPŮ, VÍC OTÁZEK OD KLIENTŮ

29. 6. 2025

Rozšíření sledovanosti mimo domov v Polsku přineslo přesnější obraz o divácích, ale také debaty se zadavateli a agenturami, popisuje ve třetí části rozhovoru Atmedia expert talks Wojciech Kowalczyk. Ve třetí části rozhovoru Expert talks od zastupitelství Atmedia popisuje Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele oddělení reklamy a marketingu veřejnoprávní televizní skupiny TVP… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

STUDIE USA: NEJOBLÍBENĚJŠÍ ZÁBAVOU AMERIČANŮ JE SLEDOVÁNÍ TELEVIZE

26. 6. 2025

Průzkum mezi americkými spotřebiteli ukázal, že 66 % z nich sleduje televizi „po celou dobu nebo po většinu času“ a také při tom vykonává více činností. Zpráva společnosti Optimum zjistila, že 90 % uživatelů se při sledování TV věnuje více aktivitám.  Nový celostátní průzkum společnosti Optimum, kterého se zúčastnilo více než 200 lidí, ukazuje, že… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

YOUTUBE, HRY I NETLIFX NA TV? V ČESKU NA NĚ PŘIPADÁ 33 MINUT DENNĚ

24. 6. 2025

Televizor slouží čím dál víc i k jiným aktivitám než sledování televize, přesto klasické vysílání zůstává hlavní. Ostatní činnosti na TV obrazovce zabírají divákům v průměru 33 minut denně. Televizor se díky připojení k internetu mění na multimediální centrum domácnosti. Diváci ho kromě sledování klasického vysílání stále častěji využívají také ke streamovacím službám, YouTube, poslechu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

ONEPLAY SPORT: SLEDOVANOST DOMÁCÍ FOTBALOVÉ LIGY SE LONI ZVÝŠILA

11. 6. 2025

Chance Liga se stala nejsledovanější ligou napříč sporty na platformě Oneplay Sport a připsala si i nejsledovanější zápas domácích soutěží na této platformě. Na obrazovkách stanice Oneplay Sport se tuzemská nejvyšší fotbalová soutěž stala v sezoně 2024/25 nejsledovanější ligovou soutěží napříč všemi sporty. Navíc jí patří i titul nejsledovanějšího zápasu napříč všemi domácími ligami. Vyplývá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

ODLOŽENÁ TV SLEDOVANOST JE V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ

4. 6. 2025

V Česku je procento odložené televizní sledovanosti vyšší, než je evropský průměr, ukazují data. Podíl odložené sledovanosti na celkové televizní sledovanosti představoval v Česku v loňském roce 12,5 % a překračoval tak průměrnou délku odložené sledovanosti v Evropě. Ta činila 10 %. Uvedla to tuzemská profesní Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Dne peoplemetrů, který… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

MĚŘENÍ MIMO DOMOV PŘINESLO V POLSKU NÁRŮST TV SLEDOVANOSTI I GRP

30. 5. 2025

Konkrétní dopady zavedení měření TV sledovanosti mimo domov popisuje na základě polské zkušenosti Wojciech Kowalczyk v rozhovoru Atmedia expert talks. Zapojení měření sledovanosti mimo domov ovlivnilo v Polsku celkovou televizní sledovanost. V obecné cílové skupině diváků ve věku 4+ vzrostla sledovanost o 8 %, v komerční cílové skupině diváků ve věku 16–59 let dokonce o… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

JAK DOMA PORAZIT NETFLIX? NOVÝ ŠÉF PPF SE ROZPOVÍDAL O INVESTICÍCH DO MÉDIÍ

26. 5. 2025

Diváci chtějí hlavně lokální obsah, říká ke svým plánům v televizním byznysu Didier Stoessel z PPF. Za měsíc se stane jedním ze dvou šéfů celé skupiny. V rozhovoru pro CNBC popsal, co má dál za úmysly s Novou a dalšími stanicemi. Klasická televize je možná už roky na ústupu, ale to ještě neznamená, že se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

DRUHÁ ŘADA REALITY ZRÁDCI JE NATOČENA, PRIMA JI UVEDE NA PODZIM

12. 5. 2025

Do podzimního vysílání televize Prima a platformy Prima+ míří druhá řada reality show Zrádci. Televizní skupina Prima dokončila natáčení druhé řady strategické reality show Zrádci. Zamýšlí ji uvést letos na podzim, naznačila během víkendu na svých sociálních sítích. Vedle hlavního kanálu ji nabídne na své videoplatformě prima+. Moderátorem druhé řady bude opět Vojtěch Kotek. Druhá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

VÍCE NEŽ DVĚ TŘETINY ČECHŮ PLÁNUJÍ SLEDOVAT HOKEJOVÉ MISTROVSTVÍ

9. 5. 2025

Zápasy v rámci nadcházejícího mistrovství světa v ledním hokeji si nenechá jíž 68 % Čechů. Přes 68 % Čechů ve věku 18 až 65 let plánuje sledovat zápasy letošního mistrovství světa v ledním hokeji, které začíná 9. května. Zájem o šampionát je vyšší u mužů (78 %), přesto je popularita viditelná i u žen. Na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

NOVA BYLA V DUBNU NEJSILNĚJŠÍ. PRIMA DRUHÁ, ČT SPADLA NA TŘETÍ PŘÍČKU

5. 5. 2025

Dubnové vysílání změnilo postavení nejsilnějších tuzemských televizí na trhu. Skupina Nova se dostala na první pozici ve všech hlavních diváckých kategoriích. Na pozici dvojky se posunula skupina Prima, Česká televize skončila třetí. Televizní skupina Nova dosáhla v dubnu nejvyššího podílu na televizním trhu ve všech hlavních diváckých kategoriích v celodenním i večerním vysílání. Oproti předešlým… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ