Vlivem reklamních podvodů v online prostředí a množství dezinformací se „Brand safety“ skloňuje stále častěji. Televize poskytuje přísně hlídaný a zákony vymezený prostor, který je pro značky bezpečný. Reklamní sdělení nesmí spotřebitele klamat, podléhá zákonné regulaci i etickým kodexům jednotlivých odvětví a firem.
Bezpečný prostor televizní reklamy definují tři základní pilíře
REGULACE
Regulace a zákonné vymezení zajišťuje, že se pořady v televizi i reklamní sdělení nemohou objevit v kontextu, který by poškozoval značku nebo nabádal k nezákonnému jednání. Přísná regulace televizní reklamy přináší značkám jasné informace a pravidla k jejich fungování a zároveň je samotné také chrání.
TRANSPARENTNOST
Televizní sledovanost je měřena nezávislou institucí. V České republice zajišťuje měření sledovanosti společnost ATO ve spolupráci s agenturou Nielsen. Hned druhý den po odvysílání je tak možné ověřit reálný dopad reklamního sdělení.
JEDNOTNÁ REKLAMNÍ MĚNA GRP
GRP je odrazem reálné sledovanosti televize. Na rozdíl od jiných mediatypů je tedy TV reklama obchodována v jasně definovaných jednotkách. Každá značka tak při nákupu mediálního prostoru v televizi ví, jak velkou část televizní populace svou kampaní v konkrétním období osloví.
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
ONEPLAY SPORT: SLEDOVANOST DOMÁCÍ FOTBALOVÉ LIGY SE LONI ZVÝŠILA
11. 6. 2025Chance Liga se stala nejsledovanější ligou napříč sporty na platformě Oneplay Sport a připsala si i nejsledovanější zápas domácích soutěží na této platformě. Na obrazovkách stanice Oneplay Sport se tuzemská nejvyšší fotbalová soutěž stala v sezoně 2024/25 nejsledovanější ligovou soutěží napříč všemi sporty. Navíc jí patří i titul nejsledovanějšího zápasu napříč všemi domácími ligami. Vyplývá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ODLOŽENÁ TV SLEDOVANOST JE V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ
4. 6. 2025V Česku je procento odložené televizní sledovanosti vyšší, než je evropský průměr, ukazují data. Podíl odložené sledovanosti na celkové televizní sledovanosti představoval v Česku v loňském roce 12,5 % a překračoval tak průměrnou délku odložené sledovanosti v Evropě. Ta činila 10 %. Uvedla to tuzemská profesní Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Dne peoplemetrů, který… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
MĚŘENÍ MIMO DOMOV PŘINESLO V POLSKU NÁRŮST TV SLEDOVANOSTI I GRP
30. 5. 2025Konkrétní dopady zavedení měření TV sledovanosti mimo domov popisuje na základě polské zkušenosti Wojciech Kowalczyk v rozhovoru Atmedia expert talks. Zapojení měření sledovanosti mimo domov ovlivnilo v Polsku celkovou televizní sledovanost. V obecné cílové skupině diváků ve věku 4+ vzrostla sledovanost o 8 %, v komerční cílové skupině diváků ve věku 16–59 let dokonce o… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
JAK DOMA PORAZIT NETFLIX? NOVÝ ŠÉF PPF SE ROZPOVÍDAL O INVESTICÍCH DO MÉDIÍ
26. 5. 2025Diváci chtějí hlavně lokální obsah, říká ke svým plánům v televizním byznysu Didier Stoessel z PPF. Za měsíc se stane jedním ze dvou šéfů celé skupiny. V rozhovoru pro CNBC popsal, co má dál za úmysly s Novou a dalšími stanicemi. Klasická televize je možná už roky na ústupu, ale to ještě neznamená, že se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
DRUHÁ ŘADA REALITY ZRÁDCI JE NATOČENA, PRIMA JI UVEDE NA PODZIM
12. 5. 2025Do podzimního vysílání televize Prima a platformy Prima+ míří druhá řada reality show Zrádci. Televizní skupina Prima dokončila natáčení druhé řady strategické reality show Zrádci. Zamýšlí ji uvést letos na podzim, naznačila během víkendu na svých sociálních sítích. Vedle hlavního kanálu ji nabídne na své videoplatformě prima+. Moderátorem druhé řady bude opět Vojtěch Kotek. Druhá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
VÍCE NEŽ DVĚ TŘETINY ČECHŮ PLÁNUJÍ SLEDOVAT HOKEJOVÉ MISTROVSTVÍ
9. 5. 2025Zápasy v rámci nadcházejícího mistrovství světa v ledním hokeji si nenechá jíž 68 % Čechů. Přes 68 % Čechů ve věku 18 až 65 let plánuje sledovat zápasy letošního mistrovství světa v ledním hokeji, které začíná 9. května. Zájem o šampionát je vyšší u mužů (78 %), přesto je popularita viditelná i u žen. Na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
NOVA BYLA V DUBNU NEJSILNĚJŠÍ. PRIMA DRUHÁ, ČT SPADLA NA TŘETÍ PŘÍČKU
5. 5. 2025Dubnové vysílání změnilo postavení nejsilnějších tuzemských televizí na trhu. Skupina Nova se dostala na první pozici ve všech hlavních diváckých kategoriích. Na pozici dvojky se posunula skupina Prima, Česká televize skončila třetí. Televizní skupina Nova dosáhla v dubnu nejvyššího podílu na televizním trhu ve všech hlavních diváckých kategoriích v celodenním i večerním vysílání. Oproti předešlým… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
STUDIE: ŽENSKÉ SPORTY JSOU PRO INZERENTY SKUTEČNOU VÝHROU
4. 5. 2025Podle společnosti EDO vzrostla sledovanost ženských sportů meziročně o 131 % a dopad reklam inspirovaných ženskými sporty se zvýšil o 56 %. Závěry nové studie společnosti EDO ukazují, že sledovanost televizního vysílání ženských sportů vzrostla v roce 2024 o 131 %. Současně došlo k meziročnímu nárůstu dopadu reklamy o 56 %. Ze studie vyplývá, že… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ČT24 VYSÍLÁ DVACET LET, CNN PRIMA NEWS PĚT LET
3. 5. 2025Zpravodajské televize zvýšily za pět let souhrnný podíl na televizním trhu. Výročí si v květnu připomínají jak ČT24, tak CNN Prima News. V pátek 2. května uplynulo dvacet let od startu zpravodajské stanice ČT24 a v sobotu 3. května si své pětileté výročí připomíná kanál CNN Prima News. Oba si postupně místo na televizním trhu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
STREAMOVACÍ PLACENÉ VOD SLUŽBY VYUŽÍVÁ 3,1 MIL. ČECHŮ
29. 4. 2025K nejsledovanějším placeným video službám patří v Česku Netflix, Voyo, Max, Disney+ a prima+. V druhé polovině loňského roku využívalo alespoň jednu placenou VOD službu 47 % Čechů ve věku 15–69 let (tj. cca 3,1 mil. lidí). V průměru využívali dvě různé služby zároveň. Do první pětice nejvyužívanějších platforem na českém trhu dlouhodobě patří Netflix,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
NOVÝ POŘAD SOUVISLOSTI SI POPRVÉ PŘIPSAL 130 TISÍC DIVÁKŮ
28. 4. 2025Televize Prima odvysílala první díl svého nového nedělního publicistického pořadu Souvislosti. Nový nedělní publicistický pořad skupiny Prima Souvislosti, který poprvé TV Prima vysílala v neděli 27. dubna, sledovalo 128 tisíc diváků starších 15 let při podílu necelých 6 % (zdroj: ATO-Nielsen). Alespoň tři minuty vysílání pořadu (reach) vyhledalo 210 tisíc diváků starších 15 let. Premiérové… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
TELEVIZNÍ MĚŘENÍ SE ROZŠIŘUJE. CHTĚLI JSME VLASTNÍ PANEL, ŘÍKÁ ATO
22. 4. 2025Měření televizní sledovanosti se rozšíří o sledovanost ve druhých domácnostech a na veřejných místech. Jde o významný krok, kterým se projekt TV měření posouvá na novou úroveň. Měření televizní sledovanosti čeká důležitá změna. Asociace televizních organizací (ATO) rozhodla o spuštění nového projektu, který rozšíří stávající měření sledovanosti televizních pořadů. Po mnoha letech se tak otevírá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ