MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

Vyprávění příběhů je staré jako lidstvo samo. A lidé milují příběhy. Souboj dobra a zla, archetypy, které se zrcadlí v každém z nás i emoce, které v nás příběh vyvolává a které nás spojují, to vše přetrvává v našich myslích velmi dlouho.

Není tedy velkým překvapením, že jedním z nejúčinnějších způsobů využití reklamy je vyprávět příběhy, které zaujmou emoce publika. Představte si reklamu, která vás v poslední době zaujala – je pravděpodobné, že bude emocionálně poutavá a bude mít silný příběh, který vám utkvěl v paměti.

K vyprávění bohatých příběhů potřebujete čas, protože jedním mžikem se toho moc říct nedá. Pomáhá také, když příběh podpoříte zvukem a ukotvíte na velké obrazovce. Všechny tyto výhody má právě TV reklama. 30sekundové reklamy jsou zdaleka nejoblíbenější formou reklamy v televizi a tato doba nabízí správnou rovnováhu mezi nákladovou efektivitou a dostatkem času na sdělení hlavního sdělení značky.

Zdroj:BARB, 2021, Individuals, proportion of TVRs by ad duration

Televize je dokonalým plátnem pro vyprávění příběhů a je prokázáno, že televizní reklamy v lidech vzbuzují emoce. V Čechách je nejúčinnější reklama ta, kde se můžeme smát. A to je důležité, protože vytváření emocionální reakce je v reklamě neuvěřitelně a podporuje tak její dlouhodobé účinky. Reklama v televizi ve skutečnosti přináší velmi dlouhodobé obchodní efekty, přičemž polovina prodejů se dle posledních zjištění uskutečnila během prvních 14 týdnů po reklamní kampani značky v televizi a druhá polovina se uskutečnila do zbývajících dvou let po odvysílání. To je v ostrém kontrastu řekněme s online vyhledáváním a reklamou na sociálních sítích, které mají oba okamžitý, ale krátkodobý dopad. Právě dlouhodobý vztah se spotřebitelem je cestou, kterou může značka kontinuálně prosperovat.

Zdroj: Magic Numbers, The TV playbook for online businesses (2021)

Zdroj: TV/Ad Nation, 2016,  Ipsos Connect/Thinkbox, adults 15+

Question: ‘In which, if any, of the following places are you most likely to find advertising that…’

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



MÝTY VERSUS REALITA: PRAVDA O TELEVIZI A TELEVIZNÍ REKLAMĚ

18. 4. 2024

Televize i v dnešní době oslovuje velké množství diváků, vzbuzuje emoce, nabízí nejvyšší efektivitu a návratnost investic, maximální pozornost i důvěru. Nejen proto zůstává vysoce efektivním, důležitým a leckdy i klíčovým prvkem média mixu.

STUDIE USA: DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ SLEDOVÁNÍ SPORTU JE SPOLEČNÉ SDÍLENÍ ZÁŽITKU S BLÍZKÝMI

27. 3. 2024

Průzkum DirecTV zjistil, že 84 % respondentů sleduje živé sportovní přenosy s přáteli a rodinou. Společnost DirecTV zveřejnila nové údaje z průzkumu sledovanosti sportovních přenosů, které zdůrazňují význam společenských aktivit pro oblíbenost sledování sportovních přenosů. Průzkum se zabýval různými zvyky, preferencemi a chováním sportovních diváků. Zjistil, že ohromujících 84 % dotázaných sportovních diváků uvedlo, že každý… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

VELIKONOČNÍ REKLAMA NETRADIČNĚ – ČOKOLÁDOVÝ PES OD ALDI VYHRÁVÁ SVÁTKY JARA

27. 3. 2024

Dle výsledků testů výzkumné společnosti System 1 způsobilo Aldi revoluci ve vánoční reklamě – takže to, co dělá o Velikonocích, je více než zajímavé a stojí za povšimnutí také. Jejich velikonoční reklama s roztomilým animovaným štěnětem v hlavní roli je vítězem mezi značkami supermarketů, ale poukazuje také názorně na rozdíly mezi oběma svátky. A to… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

TŘI FAKTORY, DÍKY NIMŽ JE TELEVIZE ROZHODUJÍCÍ PRO EFEKTIVITU

27. 3. 2024

Pozornost, vliv na emoce a důvěryhodnost – to jsou rozhodujícími prvky toho, co dělá televizi efektivní, říká Peter Field v nové zprávě, která zkoumá dlouhodobý obchodní dopad televizní reklamy. Na televizi (stále) záleží! Neustále a opakovaně se potvrzuje, že televize zůstává konstantou účinné reklamy a stále častěji i ziskových společností. „Tvrdím, že každý obchodník, který… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

RECEPT NA KOUZELNÝ KOKTEJL PRO ÚSPĚCH ZNAČKY PODLE KAREN HOWE: BRILANTNÍ KREATIVA A TELEVIZE

26. 3. 2024

Televize je pro špičkové značky oblíbeným mediálním kanálem, mimo jiné proto, že poskytuje bezkonkurenční přístup ke spotřebitelům všech věkových kategorií, a to včetně těžko polapitelných zákazníků ve věkové kategorii 18–34 let. Karen Howe, celosvětově oceňovaná kreativní ředitelka a členka poradního výboru Cannes Lions se v rámci svého webináře Brand Magic zaměřila některé z televizních reklam,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHŮ V SUPER BOWL REKLAMÁCH JE NA ÚSTUPU

7. 2. 2024

Podle nedávného výzkumu společnosti iSpot mohou reklamy postavené na vyprávění příběhu přinášet značkám inzerujícím během Super Bowlu lepší výsledky, nicméně v posledních letech se tento trend snížil ve prospěch kreativy zaměřené na celebrity a humor. Od roku 2020 zaznamenaly reklamy na Super Bowlu se zaměřením na příběh (měřeno doslovnými odpověďmi z průzkumu Creative Assessment Survey… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

72 % REKLAM VYSÍLANÝCH NA SUPERBOWLU STAVÍ NA VTIPU

6. 2. 2024

Blíží se důležitá událost reklamního odvětví – s napětím očekáváný Super Bowl. Databáze kreativního hodnocení iSpotu pro reklamní odvětví ukazuje, že v loňském roce bylo obecně propojeno s humorem pouze 23 % ze všech reklam. Hlavním důvodem prý totiž je, že snaha být vtipný je spojena s určitým rizikem. Během Super Bowlu se však „vtipné“… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

ZELENÉ TELEVIZNÍ REKLAMY NEJSOU JIŽ PRO SPOTŘEBITELE O NIC POUTAVĚJŠÍ NEŽ PRŮMĚRNÉ

27. 12. 2023

Podle analýzy společnosti System1 nejsou televizní reklamy s ekologickým poselstvím emocionálně poutavější než průměrné reklamy. Společnost System1 analyzovala 1 000 náhodně vybraných reklam z posledních tří let s cílem posoudit, zda obsahují environmentální sdělení a jakým způsobem jsou sdělována. Společnost System1 provedla studii pro příručku The Greenprint, kterou vytvořila společně s ITV a behaviorálním vědcem… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

MAXIMÁLNÍ MYŠÍ KOUZLO: JAKOU INSPIRACI PŘINÁŠÍ STÉ VÝROČÍ DISNEY

26. 12. 2023

Pokud jde o výrazná kreativní aktiva, nikdy neexistovala společnost, jako je Disney. Když zábavní gigant využije veškerou moc a energii svého portfolia postav, filmů a franšízových značek, výsledný efekt je ohromující. Jasným příkladem je tato skutečně impozantní reklama ke stému výročí. Kterákoli z desítek slavných tváří, které jsou v tomto videu, by sama o sobě… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

VÁNOČNÍ SPECIÁL: LIDÉ VÁNOČNÍ REKLAMY MILUJÍ. PŮSOBIVÉ SPOTY ALE MAJÍ SVÁ PRAVIDLA

23. 12. 2023

Tajný recept na nejlepší vánoční reklamy? To se prostě musí navážit správné množství nostalgie, zamixovat do toho notnou dávku vizuálních prvků, opatrně našlehat příběh, přidat štipec humoru a přisypat pár tajných ingrediencí – a úžasná vánoční reklama je na světě.

VÁNOČNÍ SPECIÁL: NEJHVĚZDNĚJŠÍ VÁNOČNÍ TELEVIZNÍ REKLAMY

17. 12. 2023

Podle zahraničních statistik využití celebrit ve vánočních kampaních stoupá. Pojďme se podívat na ty NEJhvězdnější vánoční televizní reklamy.

REKLAMY MOHOU BÝT PRO LIDI STRESUJÍCÍ, ZEJMÉNA O SVÁTCÍCH. PŘINÁŠÍME ZNAČKÁM NÁVOD, JAK TO ZMĚNIT

13. 12. 2023

Pokud cítíte, že vám televizní reklama, v níž zaznívá zvuk svátečních zvonků, doslova hraje na nervy, nejste sami. Podle portálu Healthline popisuje 62 % Američanů svou úroveň stresu během svátků jako „silně zvýšenou“ nebo „poněkud zvýšenou“. Pouze 10 % tvrdí, že je to pro ně období bez stresu. Jiný průzkum, který realizoval výrobce léků proti… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

VŠECHNY CASE STUDIES