< zpět na slovník

Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).

V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.



Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

xxx

ROLE TELEVIZNÍ REKLAMY V BITVĚ O SLEDOVANOST ROSTE

1. 2. 2023
uuuSvět streamování se po obrovském boomu během pandemie potýká se zpomalením tempa růstu předplatného. S návratem k normálnímu životu se i ces...

NEJZÁBAVNĚJŠÍ REKLAMY NA YOUTUBE MĚL LONI MCDONALD’S, USPĚLI FOREJT I POKÁČ

30. 1. 2023
uuuŽebříček deseti nejzábavnějších reklam loňského roku na YouTube ovládl McDonald’s. Na popularitě získávají spoty ve formě hudebního klipu. P...

PRŮZKUM USA: TŘI ČTVRTINY AMERIČANŮ PLÁNUJÍ SLEDOVAT SUPER BOWL

18. 1. 2023
uuuPodle výzkumu společnosti NCSolutions se většina Američanů bude na Super Bowl dívat doma a pouze 10 % z nich pořádá večírek na počest Super ...

KIWI.COM POPRVÉ DO KOMUNIKACE ZAČLEŇUJE I TELEVIZI

10. 1. 2023
uuuKiwi.com rozšiřuje svůj marketingový mix poprvé i o televizní reklamu. V návaznosti na uvedení nové brandové identity v říjnu minuléh...

STUDIE USA: TV REKLAMY POHÁNĚJÍ NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ

10. 1. 2023
uuuPesimismus ohledem letošních rozpočtů na televizní reklamu sice stále trvá, ale je nutno zdůraznit, že tento kanál stále přináší výsledky. N...

STUDIE USA: NEJSYMPATIČTĚJŠÍMI REKLAMAMI ROKU JSOU TY S DOMÁCÍMI MAZLÍČKY

8. 1. 2023
uuuV nově vydané zprávě americké spoečnosti iSpot o televizní reklamě pro rok 2022 je mimo jiné uveden přehled nejpřitažlivějších reklam tohoto...

NOVÉ ZÁSADY PRO TV REKLAMY. JAKÉ ZMĚNY PŘINESOU?

28. 12. 2022
uuuAktuální směrnice Evropské unie o audiovizuálních mediálních službách významně upravuje zákonné limity pro klasickou reklamu na komerčních s...

ČEŠI SI S VÁNOCI SPOJUJÍ PŘEDEVŠÍM ZNAČKY COCA-COLA A KOFOLA

22. 12. 2022
uuuZ respondentů, kteří si s Vánocemi spojují nějakou konkrétní značku, jich zhruba polovina uvedla značky Coca-Cola a Kofola. Konkrétní zna...