< zpět na slovník

Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).

V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.



Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

KONFERENCE NEXTV AD: RŮST TELEVIZNÍHO TRHU TÁHNOU PŘÍJMY Z REKLAMY NA VOD SLUŽBÁCH, ROZVOJ ADRESOVATELNÉ REKLAMY I NÁSTUP FAST CHANNELS

22. 5. 2023
uuuV půlce května proběhla v Praze série mezinárodních konferencí Nextv Ad Europe a Nextv Series Europe pořádaná společností Dataxis, jejichž p...

NOVÁ ÉRA NADŘAZENÉ TELEVIZE

2. 5. 2023
uuuSvět televize je v dnešní době dynamickým místem. Streamování pořadů, filmů, sportovních přenosů a videoher přes internet je na vzestupu. Sa...

SLAVÍ SE 70 LET OD ZAHÁJENÍ TV VYSÍLÁNÍ V ČR

1. 5. 2023
uuuAsociace komerčních televizí, jejímiž zakládajícími členy jsou televizní skupiny Nova, Prima a Óčko, se přidává k oslavám zahájení televizní...

NOVA VYLEPŠILA ČERVENÉ TLAČÍTKO HBBTV KVÍZOVÉ OTÁZKY MÍŘÍ PŘÍMO DO POŘADŮ

28. 4. 2023
uuuHbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) u skupiny Nova obdrží novou poměrně přelomovou funkci plynoucí ze samotné podstaty „červeného tlačítka...

ZE ZNÁMÝCH OSOBNOSTÍ MAJÍ ČEŠI V REKLAMĚ NEJRADĚJI HERCE

10. 3. 2023
uuuNa reklamě se známými osobnostmi Češi nejvíce oceňují dlouhodobou spolupráci, přirozený a přesvědčivý projev či přiléhavé odvětví. Z rekl...

KOMUNIKACE UDRŽITELNOSTI MUSÍ BÝT VĚROHODNÁ

8. 3. 2023
uuuPokud firmy komunikují téma udržitelnosti bez návaznosti na své produkty, nedosáhnou kýžených výsledků. To je jeden ze závěrů setkání Omnico...

NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ REKLAMY NA SUPER BOWLU 2023

13. 2. 2023
uuuKansas City Chiefs nebyli jedinými vítězi letošního Super Bowlu. Několik inzerentů dosáhlo během nedělního zápasu nejvyšší sledovanosti svýc...

ROLE TELEVIZNÍ REKLAMY V BITVĚ O SLEDOVANOST ROSTE

31. 1. 2023
uuuSvět streamování se po obrovském boomu během pandemie potýká se zpomalením tempa růstu předplatného. S návratem k normálnímu životu se i ces...