Reklama
Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).
V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.
Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

CENA LIKE GENERACE Z PUTUJE KAMPANI „NENASADITELNÝ PRSTEN“
26. 4. 2025
uuuVítězem ceny Like generace Z v rámci soutěže ADC Awards se stala kampaň „Nenasaditelný prsten“, kterou vytvořila agentura Leo Burnett pro Pr...

FLEMA SE ZÁSADNĚ MĚNÍ, ZDŮRAZŇUJE CÍLE KAMPANÍ I ODVAHU
7. 4. 2025
uuuSoutěž inovativního využití médií Flema letos přichází s významnou změnou soutěžních kategorií. Připomíná si také dvacetileté výročí, což je...

IPTV VERSUS SATELITNÍ DISTRIBUCE: KDO S KOHO?
6. 4. 2025
uuuDistribuce mediálního obsahu prochází dynamickou transformací. Stojíme na křižovatce, kde flexibilita IP sítí soupeří s osvědčeným dosahem s...

SHARE A COCA-COLA SE VRACÍ. O KAMPANI PROMLUVÍ V PŘÍŠTÍM ČÍSLEM MAM ŠÉF MARKETINGU JAKUB LOOS
4. 4. 2025
uuuSpolečnost Coca-Cola přichází znovu se svou legendární kampaní „Share a Coca-Cola“. Tentokrát vyzývá především příslušníky mladých generací ...

SROVNÁVAČ E-POJISTENI.CZ NECHAL TV KAMPAŇ VYTVOŘIT AI
27. 3. 2025
uuuJednotlivé obrazy nové televizní reklamy srovnávače ePojisteni.cz vytvořily nástroje umělé inteligence.
Srovnávač ePojisteni.cz představu...

"VÍTĚZNÁ SÍLA" VÍCEOBRAZOVKOVÉ TELEVIZE: TRANSPARENTNÍ VÝKON = OBCHODNÍ ÚSPĚCH
26. 3. 2025
uuu"Multiscreen" TV: Chytrý, strategický a vážně účinný reklamní kanál
Marketéři neustále hledají způsoby, jak maximalizovat dopad, budovat dů...

YOUNG LIONS: NEJVÍC CEN MAJÍ MLADÍ Z DENTSU, WMC GREY A ZARAGUZY
24. 3. 2025
uuuSedmnáctý ročník rozvojové soutěže pro mladé profesionály z oboru Young Lions rozdal své ceny.
Letošní sedmnáctý ročník Young Lions, krea...

VIDEOTÉKA PRIMA+ PROCHÁZÍ FACELIFTEM, REAGUJE NA ONEPLAY
12. 3. 2025
uuuStreamovací služba prima+ oznámila vylepšení své platformy, včetně zjednodušení uživatelského rozhraní a rozšíření dostupnosti na další znač...