Reklama
Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).
V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.
Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

VÁNOČNÍ REKLAMA SPOLEČNOSTI JOHN LEWIS NA ROK 2023: NOVÁ AGENTURA, NOVÉ TRADICE
1. 12. 2023
uuuPrvní vánoční kampaň, kterou agentura Saatchi & Saatchi vytvořila pro společnost John Lewis, přináší nové poselství o přizpůsobování se ...

ASOCIACE HBBTV OZNÁMILA VÍTĚZE LETOŠNÍCH CEN, TROFEJ PUTUJE I K TV NOVA
29. 11. 2023
uuuAsociace HbbTV, globální iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro pokročilé interaktivní televizní služby prostřednictvím...

INSPIRACE ZDARMA: JAKÉ JSOU LETOŠNÍ NEJEFEKTIVNĚJŠÍ VÁNOČNÍ SPOTY?
27. 11. 2023
uuuSázka na osvědčené a spotřebitelům známé postavy se vyplácí. To je mimo jiné zjištění britské platformy System1, která měří efektivitu kreat...

STUDIE UK: REKORDNÍ VÝDAJE NA REKLAMU VE VÁNOČNÍ SEZÓNĚ
19. 11. 2023
uuuPodle nových údajů zveřejněných Asociací pro reklamu (AA) a WARC utratí zadavatelé reklamy ve Velké Británii během vánoční sezóny ve 4. čtvr...

NEJLEPŠÍM HERCEM V REKLAMĚ JE OPĚT TROJAN, MASKOTEM PRASÁTKO
15. 11. 2023
uuuIvan Trojan znovu zvítězil v anketě o Nejlepšího herce v reklamě. Nejlepším maskotem je znovu vánoční prasátko Kofoly.
Na úterním galaveč...

NEJOČEKÁVANĚJŠÍ VÁNOČNÍ REKLAMA OPĚT VYBÍZÍ K ZAMYŠLENÍ
10. 11. 2023
uuuVánoční reklama britského obchodního řetězce John Lewis je každoročně jednou z nejočekávanějších a nejsledovanějších vůbec. Vždy obsahuje ve...

STUDIE USA: ZAMĚŘENÍ NA TESTOSTERON? HUDBA Z TELEVIZNÍCH REKLAM OSLOVUJE SPÍŠE MUŽE
9. 11. 2023
uuuPodle nové studie společnosti Songtradr je v populárních televizních reklamách častěji používána hudba, která oslovuje muže než ženy. Techno...

NÁKUPU TV REKLAMY POMOHOU DETAILNĚJŠÍ PLÁNY KLIENTŮ
23. 10. 2023
uuuMedia Club reaguje na úbytek televizních GRP a vysokou poptávku po televizní reklamě zdražením a zaváděním nových nástrojů, které mají vést ...