< zpět na slovník

Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).

V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.



Příspěvky, které obsahují slovo Reklama

PROČ IVAN TROJAN VYPADL Z ŽEBŘÍČKU TOP HERCŮ V REKLAMĚ?

10. 6. 2025
uuuSpolupráce s herci v reklamě fungují, klíčová je však exekuce, ukazují data výzkumu ResSolution Group, který se zabýval osobností Ivana Troj...

REKLAMNÍ BYZNYS LOTERIÍ A SÁZKOVEK JE V OHROŽENÍ

9. 6. 2025
uuuPokud v závěrečném čtení při projednávání zákona o návykových látkách projde pozměňovací návrh, bude to znamenat velké omezení pro reklamu l...

JAK SE S DOBOU A ZÁKONY MĚNIL MARKETING ALKOHOLU?

6. 6. 2025
uuuAlkohol jako zdraví prospěšný nápoj či klíč k úspěchu u žen. Oldřich Vávra z katedry marketingu pražské VŠE se v dalším textu zaměřuje na to...

VÍCE NEŽ JEN PROPAGACE: JAK MŮŽE REKLAMA VYTVÁŘET HODNOTY

31. 5. 2025
uuuReklama dokáže mnohem víc než jen zvyšovat prodeje. Podpora značky je a i nadále bude cenným nástrojem, který obohacuje život lidí i značek ...

ČESKO MÁ ZAČLENIT ZÁKON O SVOBODĚ MÉDIÍ EMFA. CO PŘINESE?

29. 5. 2025
uuuCo přinese Evropský zákon o svobodě médií zvaný EMFA? Diskuse na Novinářském fóru probrala, co nová legislativa přinese. Evropský zákon o...

DIGITÁLNÍ REKLAMA ROSTE. TÁHNE JI VIDEO NA CTV, SOCIÁLNÍ SÍTĚ A RETAIL

25. 5. 2025
uuuDo digitální reklamy směřují v Evropě dvě třetiny reklamních investic. Většina evropských zemí loni zaznamenala dvouciferný růst výdajů do d...

VIDÍTE SVĚT STEJNĚ? MOŽNÁ NE. ZNAČKY S TÍM MUSÍ POČÍTAT

22. 5. 2025
uuuDíky behaviorálním vědám víme, jak ovlivnit spotřebitelské rozhodování. Jak ale naložit s tím, že mozek odhadem pětiny populace funguje troc...

VODAFONE TV SPOUŠTÍ V ČESKU VLASTNÍ KANÁLY I NOVOU PLATFORMU

15. 5. 2025
uuuTelevizní programy pod vlastním brandem bude mít v Česku i operátor Vodafone. Spolupracuje na nich s partnery Starmax a Tivio. Služba chystá...



SCREEN VOICE
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.