Reklama
Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).
V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.
Příspěvky, které obsahují slovo Reklama
OMNICONNECT: POZORNOST JE NOVOU MĚNOU KOMUNIKACE
26. 4. 2024
uuuV marketingu, reklamě i PR se pozornost stala novou měnou. Jak pozornost získat, udržet a jak s ní pracovat, řešila konference OmniConnect 2...
KAREN NELSON-FIELD: MEDIÁLNÍ UMÍSTĚNÍ MÁ PRO POZORNOST ZÁSADNÍ VÝZNAM
22. 4. 2024
uuuTyp mediální platformy, na které se reklamní sdělení objevuje, ovlivňuje pozornost k reklamě podstatněji než její kreativa, uvedla na setkán...
NOVA UVÁDÍ EDUKATIVNÍ VIDEA O INFORMACÍCH OD LIBUŠE ŠMUCLEROVÉ
8. 4. 2024
uuuČtrnáct videí zaměřených na vysvětlování principů příjmu a monetizaci informací v online prostředí uvádí TV Nova v edukativním projektu Kybe...
MLADISTVÁ A K VĚCI. JAK STVOŘIT REKLAMU PRO GEN Z
8. 4. 2024
uuuGenerace Z je jednou nohou v produktivním věku. Tvoří 40 procent spotřebitelské populace a značky by ji neměly ve své komunikaci podceňovat....
VELIKONOČNÍ REKLAMA NETRADIČNĚ - ČOKOLÁDOVÝ PES OD ALDI VYHRÁVÁ SVÁTKY JARA
27. 3. 2024
uuuDle výsledků testů výzkumné společnosti System 1 způsobilo Aldi revoluci ve vánoční reklamě - takže to, co dělá o Velikonocích, je více než ...
E-SHOPY OCEŇUJÍ EFEKTIVITU TELEVIZNÍCH A RÁDIOVÝCH KAMPANÍ
18. 3. 2024
uuuZvýšení povědomí o značce, ale i příspěvek k celkovému obratu přináší e-shopům kampaně v tradičních médiích. Vyplynulo to z diskuse na setká...
ADAM ŠPINA: ROK 2024 BUDE NEJLEPŠÍM PRO ZMĚNU NASTAVENÍ ZNAČEK
22. 2. 2024
uuuJak letos budovat značky? Začněte u analýzy potřeb zákazníků a následného zhodnocení positioningu.
Růst spotřebitelských cen vlivem infla...
SUPERBOWL 2024: NEJVĚTŠÍ DEN AMERICKÉHO FOTBALU I MARKETINGU
21. 2. 2024
uuuPool party s T-Rexem, Beyonce na oběžné dráze a jak asi vypadá 100 000 dolarů. To a mnoho více si zase po roce přinesl úterní Superbowl. Kdo...