Vyprávění příběhů je staré jako lidstvo samo. A lidé milují příběhy. Souboj dobra a zla, archetypy, které se zrcadlí v každém z nás i emoce, které v nás příběh vyvolává a které nás spojují, to vše přetrvává v našich myslích velmi dlouho.
Není tedy velkým překvapením, že jedním z nejúčinnějších způsobů využití reklamy je vyprávět příběhy, které zaujmou emoce publika. Představte si reklamu, která vás v poslední době zaujala – je pravděpodobné, že bude emocionálně poutavá a bude mít silný příběh, který vám utkvěl v paměti.
K vyprávění bohatých příběhů potřebujete čas, protože jedním mžikem se toho moc říct nedá. Pomáhá také, když příběh podpoříte zvukem a ukotvíte na velké obrazovce. Všechny tyto výhody má právě TV reklama. 30sekundové reklamy jsou zdaleka nejoblíbenější formou reklamy v televizi a tato doba nabízí správnou rovnováhu mezi nákladovou efektivitou a dostatkem času na sdělení hlavního sdělení značky.
Zdroj:BARB, 2021, Individuals, proportion of TVRs by ad duration
Televize je dokonalým plátnem pro vyprávění příběhů a je prokázáno, že televizní reklamy v lidech vzbuzují emoce. V Čechách je nejúčinnější reklama ta, kde se můžeme smát. A to je důležité, protože vytváření emocionální reakce je v reklamě neuvěřitelně a podporuje tak její dlouhodobé účinky. Reklama v televizi ve skutečnosti přináší velmi dlouhodobé obchodní efekty, přičemž polovina prodejů se dle posledních zjištění uskutečnila během prvních 14 týdnů po reklamní kampani značky v televizi a druhá polovina se uskutečnila do zbývajících dvou let po odvysílání. To je v ostrém kontrastu řekněme s online vyhledáváním a reklamou na sociálních sítích, které mají oba okamžitý, ale krátkodobý dopad. Právě dlouhodobý vztah se spotřebitelem je cestou, kterou může značka kontinuálně prosperovat.
Zdroj: Magic Numbers, The TV playbook for online businesses (2021)
Zdroj: TV/Ad Nation, 2016, Ipsos Connect/Thinkbox, adults 15+
Question: ‘In which, if any, of the following places are you most likely to find advertising that…’
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
REKLAMA, KTERÁ UPOUTÁ A UDRŽÍ POZORNOST SPOTŘEBITELŮ, JE KLÍČOVÝM FAKTOREM OBCHODNÍHO ÚSPĚCHU
20. 7. 2025Na pozornosti spotřebitelů záleží více než kdy jindy. Lidé jsou denně bombardováni tisíci zprávami a reklamními sdělením – a valnou většinu z nich ignorují. Ve světě nekonečného rozptylování je klíčem k dosažení skutečného dopadu značky schopnost inzerenta upoutat spotřebitele a udržet si jejich pozornost. Zajímavé poznatky v tomto ohledu přinesla i studie 2025 Uber Advertising… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: ROMANTICKÁ LOVE STORY OBMĚKČÍ PENĚŽENKY I TĚCH NEJVĚTŠÍCH TVRĎÁKŮ
19. 7. 2025Láska a léto jsou univerzální témata, s nimiž se dokáže ztotožnit úplně každý. První polibek při západu slunce, společný drink na pláži nebo hravé laškování v bazénu se v reklamních spotech stávají přirozenou součástí příběhu značky. Horké dny, zapadající slunce, slaná vůně moře a první nesmělé doteky – to jsou obrazy, které okamžitě vyvolají vzpomínky… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
AUTENTICKÝ PRODUCT PLACEMENT ZAUJME I GENERACI, KTERÁ NADE VŠE RÁDA STREAMUJE
9. 7. 2025Pro řadu značek již tradiční placená média neznamenají záruku výsledků, na něž byly zvyklé dříve. Lineární televizní vysílání může pro začínající nebo menší značky znamenat faktury s šestimístnými čísly, a ke všemu se čím dál více spotřebitelů aktivně vyhýbá reklamám ve streamovacích službách – i přesto, že je to stojí něco navíc. Podle zprávy z… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
REKLAMA, ZE KTERÉ SE TAJÍ DECH: DINOSAUŘI V REKLAMNÍCH SPOTECH INSPIROVANÝCH JURSKÝM SVĚTEM
7. 7. 2025Nedočkaví fanoušci dinosaurů se právě dočkali premiéry nového filmu Jurský svět: Znovuzrození. Tato událost opět rozvířila zájem o jednu z nejikoničtějších filmových sérií všech dob. Jurský park není jen fenoménem pro fanoušky dinosaurů, ale i nevyčerpatelným zdrojem inspirace pro reklamní odvětví. To platí zejména pro působivé speciální efekty, které vdechly život prehistorickým zvířatům. V červnu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
TELEVIZNÍ REKLAMY S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJMOKŘEJŠÍ VODA A NEJŽHAVĚJŠÍ PÍSEK V REKLAMNÍCH SPOTECH
2. 7. 2025Televizní reklama natočená u vody není jen o létě. Je to pečlivě zinscenovaný sen, v němž značka zazáří jako slunce na blankytně modrém nebi. V nejnvější sérii TV reklama s příchutí léta se dozvíte, jaký letní vibe skóruje u diváků nejlépe.
PRODUCT PLACEMENT MŮŽE ZNAČKU SKUTEČNĚ PODPOŘIT
1. 7. 2025Provozovatelé vysílání a marketéři nabízejí čím dál víc možností kreativního začlenění značek do svých formátů. To s sebou nese celou řadu výhod pro všechny zainteresované strany, jak vyplývá i z průzkumu. Na překvapení jsme v televizi zvyklí, takovou premiéru ale nikdo nečekal: na začátku jedenácté sezóny televizní soutěže „The Masked Singer“ na ProSieben a Joyn… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA ANEB KDYŽ ZNAČKY SURFUJÍ NA VLNĚ PRÁZDNINOVÉ LEHKOSTI A POHODY
26. 6. 2025Léto je pro televizní reklamu jako stvořené. Proto se v našem letním seriálu zaměřeném na televizní reklamu s příchutí léta blíže podíváme na různá témata související s letní sezónou, ať už je to letní osvěžení, dovolená, letní móda, nebo grilovací party.
HUDBA, KTERÁ PRODÁVÁ: AC/DC, ROLLING STONES I QUEEN V TELEVIZNÍ REKLAMĚ
21. 6. 2025Rockové hymny, které kdysi rozechvívaly koncertní haly, znějí i z televizních obrazovek – jako součást reklamních kampaní, které chtějí zaujmout na první poslech. Slavné písně dodávají značkám tvář, emoce i důvěryhodnost a stávají se mostem mezi produktem a publikem. Pojďme se u příležitosti Světového dne hudby podívat na to, jakou roli hraje hudba v reklamě.
TŘI TRENDY AI, KTERÉ MĚNÍ BUDOUCNOST MÉDIÍ A ZÁBAVY
20. 6. 2025Na výstavě NAB Show se každoročně setkávají inovátoři v oblasti médií a zábavy a představují nástroje, technologie a trendy, které jsou hnací silou příští éry vyprávění příběhů. Kromě desítek tisíc účastníků a stovek přednášek se letošní akce lišila tím, že nebyla jen přehlídkou nových technologií – v mnoha ohledech šlo o novou definici toho, jak… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
VÍCE NEŽ JEN PROPAGACE: JAK MŮŽE REKLAMA VYTVÁŘET HODNOTY
31. 5. 2025Reklama dokáže mnohem víc než jen zvyšovat prodeje. Podpora značky je a i nadále bude cenným nástrojem, který obohacuje život lidí i značek – počínaje vytvořením emocionální vazby přes prémiové ceny až po zakotvení značky v rámci kultury. Někdy to vypadá, že jediným dnešním úkolem reklamy je krátkodobě podpořit prodej: „Neprodává se to? Honem udělejte… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
SOUBOJE ZNAČEK: NEJLEPŠÍ DRAMA NA TELEVIZNÍ OBRAZOVCE NEMÁ HERCE, ALE REKLAMNÍ SLOGANY A LOGA
25. 5. 2025Získat pozornost publika je na přesyceném trhu pro značky obtížné. A tak nezbývá, než vytasit zbraně a zasáhnout konkurenci přímo do slabin. A nebo si z ní pěkně vystřelit. Například televizní reklamou.
PĚT HOLLYWOODSKÝCH MOMENTŮ, DÍKY NIMŽ SE ZNAČKY STALY NEZAPOMENUTELNÝMI
17. 4. 2025Hollywood píše nejen filmové dějiny, ale i historii značek. Těchto pět ikonických okamžiků pomohlo značkám dosáhnout rekordních prodejů. Většina z nás si s Hollywoodem spojuje herecké hvězdy, luxus a úspěch. Tato čtvrť Los Angeles však není jen továrnou na sny a příběhy o životním štěstí. Americký filmový průmysl udává kulturní trendy, formuje světový názor a… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU