MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

Díky svému rychlému a obrovskému zásahu skrz všechny věkové skupiny, má televize i v dnešní digitální době důležité místo v media mixu. A přestože odlišné věkové skupiny sledují televizi v různé míře, význam televize je v jejich každodenním životě stále velký. Televizní obrazovka je už po řadu dekád neodmyslitelnou součástí téměř každé domácnosti. Neplatí tedy a nikdy ani neplatilo, že televize „je mrtvá“. Jen se její zkratka „T – V“ přizpůsobila novému věku a z významu jednostranného lineárního vysílání čím dál více směřuje do komplexního pojetí TOTAL VIDEA.

64

televizní populace
denně

84

televizní populace
každý týden

93

televizní populace
měsíčně

93

domácností sleduje
doma TV

 

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



ONEPLAY SPORT: SLEDOVANOST DOMÁCÍ FOTBALOVÉ LIGY SE LONI ZVÝŠILA

11. 6. 2025

Chance Liga se stala nejsledovanější ligou napříč sporty na platformě Oneplay Sport a připsala si i nejsledovanější zápas domácích soutěží na této platformě. Na obrazovkách stanice Oneplay Sport se tuzemská nejvyšší fotbalová soutěž stala v sezoně 2024/25 nejsledovanější ligovou soutěží napříč všemi sporty. Navíc jí patří i titul nejsledovanějšího zápasu napříč všemi domácími ligami. Vyplývá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ODLOŽENÁ TV SLEDOVANOST JE V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ

4. 6. 2025

V Česku je procento odložené televizní sledovanosti vyšší, než je evropský průměr, ukazují data. Podíl odložené sledovanosti na celkové televizní sledovanosti představoval v Česku v loňském roce 12,5 % a překračoval tak průměrnou délku odložené sledovanosti v Evropě. Ta činila 10 %. Uvedla to tuzemská profesní Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Dne peoplemetrů, který… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

JAK DOMA PORAZIT NETFLIX? NOVÝ ŠÉF PPF SE ROZPOVÍDAL O INVESTICÍCH DO MÉDIÍ

26. 5. 2025

Diváci chtějí hlavně lokální obsah, říká ke svým plánům v televizním byznysu Didier Stoessel z PPF. Za měsíc se stane jedním ze dvou šéfů celé skupiny. V rozhovoru pro CNBC popsal, co má dál za úmysly s Novou a dalšími stanicemi. Klasická televize je možná už roky na ústupu, ale to ještě neznamená, že se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

DRUHÁ ŘADA REALITY ZRÁDCI JE NATOČENA, PRIMA JI UVEDE NA PODZIM

12. 5. 2025

Do podzimního vysílání televize Prima a platformy Prima+ míří druhá řada reality show Zrádci. Televizní skupina Prima dokončila natáčení druhé řady strategické reality show Zrádci. Zamýšlí ji uvést letos na podzim, naznačila během víkendu na svých sociálních sítích. Vedle hlavního kanálu ji nabídne na své videoplatformě prima+. Moderátorem druhé řady bude opět Vojtěch Kotek. Druhá… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

VÍCE NEŽ DVĚ TŘETINY ČECHŮ PLÁNUJÍ SLEDOVAT HOKEJOVÉ MISTROVSTVÍ

9. 5. 2025

Zápasy v rámci nadcházejícího mistrovství světa v ledním hokeji si nenechá jíž 68 % Čechů. Přes 68 % Čechů ve věku 18 až 65 let plánuje sledovat zápasy letošního mistrovství světa v ledním hokeji, které začíná 9. května. Zájem o šampionát je vyšší u mužů (78 %), přesto je popularita viditelná i u žen. Na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

NOVA BYLA V DUBNU NEJSILNĚJŠÍ. PRIMA DRUHÁ, ČT SPADLA NA TŘETÍ PŘÍČKU

5. 5. 2025

Dubnové vysílání změnilo postavení nejsilnějších tuzemských televizí na trhu. Skupina Nova se dostala na první pozici ve všech hlavních diváckých kategoriích. Na pozici dvojky se posunula skupina Prima, Česká televize skončila třetí. Televizní skupina Nova dosáhla v dubnu nejvyššího podílu na televizním trhu ve všech hlavních diváckých kategoriích v celodenním i večerním vysílání. Oproti předešlým… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE: ŽENSKÉ SPORTY JSOU PRO INZERENTY SKUTEČNOU VÝHROU

4. 5. 2025

Podle společnosti EDO vzrostla sledovanost ženských sportů meziročně o 131 % a dopad reklam inspirovaných ženskými sporty se zvýšil o 56 %. Závěry nové studie společnosti EDO ukazují, že sledovanost televizního vysílání ženských sportů vzrostla v roce 2024 o 131 %. Současně došlo k meziročnímu nárůstu dopadu reklamy o 56 %. Ze studie vyplývá, že… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT24 VYSÍLÁ DVACET LET, CNN PRIMA NEWS PĚT LET

3. 5. 2025

Zpravodajské televize zvýšily za pět let souhrnný podíl na televizním trhu. Výročí si v květnu připomínají jak ČT24, tak CNN Prima News. V pátek 2. května uplynulo dvacet let od startu zpravodajské stanice ČT24 a v sobotu 3. května si své pětileté výročí připomíná kanál CNN Prima News. Oba si postupně místo na televizním trhu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STREAMOVACÍ PLACENÉ VOD SLUŽBY VYUŽÍVÁ 3,1 MIL. ČECHŮ

29. 4. 2025

K nejsledovanějším placeným video službám patří v Česku Netflix, Voyo, Max, Disney+ a prima+. V druhé polovině loňského roku využívalo alespoň jednu placenou VOD službu 47 % Čechů ve věku 15–69 let (tj. cca 3,1 mil. lidí). V průměru využívali dvě různé služby zároveň. Do první pětice nejvyužívanějších platforem na českém trhu dlouhodobě patří Netflix,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

NOVÝ POŘAD SOUVISLOSTI SI POPRVÉ PŘIPSAL 130 TISÍC DIVÁKŮ

28. 4. 2025

Televize Prima odvysílala první díl svého nového nedělního publicistického pořadu Souvislosti. Nový nedělní publicistický pořad skupiny Prima Souvislosti, který poprvé TV Prima vysílala v neděli 27. dubna, sledovalo 128 tisíc diváků starších 15 let při podílu necelých 6 % (zdroj: ATO-Nielsen). Alespoň tři minuty vysílání pořadu (reach) vyhledalo 210 tisíc diváků starších 15 let. Premiérové… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT V BŘEZNU PRVNÍ, ROSTE NOVA. TV SEZNAM JE PŘED SKUPINOU BARRANDOV

7. 4. 2025

Pozice nejsilnějších televizních skupin se v březnu oproti předešlým měsícům letošního roku nezměnily. Stanice České televize dosáhly i v březnu nejvyššího podílu na televizním trhu v univerzální divácké skupině starší 15 let. Jejich souhrnný podíl v celodenním vysílání představoval 29,22 % a byl o 0,3 procentního bodu vyšší než v loňském březnu. Ukazují to data… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

PŘEHRAJ TO ZNOVU. JAK SI ČEŠI OBLÍBILI DODATEČNÉ SLEDOVÁNÍ POŘADŮ

7. 4. 2025

Důkazem rostoucí popularity IPTV a televizních aplikací jsou data o odložené sledovanosti. U některých pořadů může zpětné spuštění z archivu přidat statisíce diváků. Většina televizních diváků sleduje pořady v reálném čase. Ale data z elektronického měření sledovanosti ukazují, že v posledních letech roste podíl opožděného sledování. Do takzvané odložené sledovanosti se započítávají všichni diváci, kteří… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE