MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

Díky svému rychlému a obrovskému zásahu skrz všechny věkové skupiny, má televize i v dnešní digitální době důležité místo v media mixu. A přestože odlišné věkové skupiny sledují televizi v různé míře, význam televize je v jejich každodenním životě stále velký. Televizní obrazovka je už po řadu dekád neodmyslitelnou součástí téměř každé domácnosti. Neplatí tedy a nikdy ani neplatilo, že televize „je mrtvá“. Jen se její zkratka „T – V“ přizpůsobila novému věku a z významu jednostranného lineárního vysílání čím dál více směřuje do komplexního pojetí TOTAL VIDEA.

64

televizní populace
denně

84

televizní populace
každý týden

93

televizní populace
měsíčně

93

domácností sleduje
doma TV

 

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



ČT DRŽÍ PRVENSTVÍ I V ŘÍJNU. ROSTLY CNN PRIMA NEWS, ČT24 I ÓČKO

10. 11. 2025

Nejvyšší podíl na televizním trhu v divácké skupině starší 15 let udržela i v říjnu Česká televize. Skupina Nova zvítězila v diváckých skupinách 15-54 a 18-69 a v hlavním vysílacím čase. Stanice České televize zůstaly v říjnu v celodenní sledovanosti v divácké skupině starší 15 let nejsledovanější skupinou. Jejich podíl představoval 28,18 %, což bylo… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ÓČKO DÍKY „NAHÉ SEZNAMCE“ NAKED ATTRACTION ZTROJNÁSOBILO SLEDOVANOST V PRIME TIMU

10. 11. 2025

Prvních pět epizod tuzemské verze formátu si nenechalo ujít 718.000 diváků nad 18 let. Jak si vede reality show Naker Attraction a jaký dopad má na výsledky sledovanosti televize ÓČKO? Dozvíte se ve shrnutí na Médiář. Zdroj: mediar.cz

REAL TIME I ZAPOJENÍ DIGITÁLU. MĚŘENÍ ATO MÁ SVÁ SPECIFIKA

29. 10. 2025

Tuzemské měření televizní sledovanosti odpovídá mezinárodním standardům, potvrdil audit mezinárodní společnosti CESP. Jeho ředitel Olivier Daufresne v rozhovoru mluví o přínosnosti auditu i specifikách českého měření. Mezinárodní auditorská organizace CESP auditovala tuzemské měření televizní sledovanosti a videobsahu realizovaného agenturou Nielsen pro Asociaci televizních organizací (ATO). Ředitel CESP Olivier Daufresne potvrdil, že český systém měření televizní… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STRATEGICKÝ POSUN K REALITY SHOW MÁ TV ÓČKO PŘINÉST NOVÉ PŘÍJMY

29. 10. 2025

Zásadním krokem televize Óčko je přeorientování programové nabídky, která má zajistit vyšší sledovanost i nové příjmy z prodeje reklamního času. Strategická změna programové nabídky směrem k reality show formátům je jedním z kroků televize Óčko k vylepšení hospodářských výsledků. Vedle toho podniká úsporná opatření, především v oblasti režijních nákladů, navyšuje zásah v onlinu a na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

START NAKED ATTRACTION PŘINESL TV ÓČKO NADPRŮMĚRNÝ PODÍL

9. 10. 2025

Televize Óčko zahájila ve středu večer vysílání tuzemské edice seznamovací reality show Naked Attraction. Úvodní díl tuzemské edice „nahé“ reality show Naked Attraction sledovalo na TV Óčko ve středu 8. října v průměru 133 tisíc diváků starších 15 let. To televizní stanici v čase vysílání pořadu vyneslo nadprůměrný podíl 6,3 %. V mladší divácké skupině… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

TELEVIZNÍ ZÁŘÍ VYHRÁLA SKUPINA NOVA, POŘADEM MĚSÍCE OCTOPUS

6. 10. 2025

Televizní skupina Nova zaznamenala v září nejvyšší podíly na sledovanosti ve všech rozhodujících diváckých skupinách. Skupina Nova dosáhla v září nejvyšších podílů v celodenním i prime-timovém vysílání ve všech hlavních diváckých skupinách 15+, 15-54 i 18-69. V širší skupině 15+ představoval její celodenní podíl na sledovanosti 28,45 %. Ukazují to oficiální data sledovanosti ATO-Nielsen. Nově… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

VOLBY NA ČT, CNN PRIMA NEWS A TV NOVA OSLOVILY PŘES TŘI MILIONY LIDÍ

5. 10. 2025

Volební sobotní televizní vysílání na třech tuzemských televizních stanicích vyhledalo na 3,3 milionu diváků starších 15 let. Celodenní vysílání k výsledkům sněmovních voleb v České republice oslovilo na stanicích ČT24, CNN Prima News a TV Nova v sobotu na 3,3 milionu diváků starších 15 let. Tolik diváků vyhledalo volební vysílání alespoň po dobu tří minut… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ATO: DRŽÍME PLÁN. MĚŘENÍ MIMO DOMOV ODSTARTUJE V LEDNU 2026

22. 9. 2025

Projekt ReDAM, který má českému trhu přinést měření sledovanosti televize a videa mimo domov, postupuje podle plánu. Podle jednatele ATO Michala Jordana je ostrý start stále naplánován na leden 2026. Asociace televizních organizací (ATO) stojí v závěrečné fázi příprav projektu ReDAM, který má od ledna 2026 přinést první data o sledovanosti televize mimo domov. Podle… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE: VÍCE DIVÁKŮ ZAČÍNÁ SLEDOVAT TELEVIZI PROSTŘEDNICTVÍM SVOD SLUŽBY NAMÍSTO ŽIVÉHO VYSÍLÁNÍ

15. 9. 2025

Živé televizní vysílání sleduje v poslední době méně než třetina diváků; 40 % začíná využívat služby SVOD, jako je Netflix. Dnešní doba je bitevním polem, na němž se odehrává souboj lineární televize a streamovacích služeb o diváky. Podle každoročního průzkumu Hub „Decoding the Default“ začalo mnoho diváků sledovat televizi pomocí SVOD služeb, jako je Netflix.… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

PRÁZDNINOVÝM POŘADEM POLICIE MODRAVA. JAK SI TELEVIZE V LÉTĚ VEDLY?

4. 9. 2025

Policie Modrava znovu potvrdila své silné postavení v letní nabídce a stala se nejsledovanějším pořadem letošních prázdnin. Nejsledovanějším pořadem letošní prázdninové televizní sezóny (1.7.-17.8. 2025) se stal reprízovaný seriál Policie Modrava (Nova). Jako jediný z hlavních večerních pořadů dokázal i o prázdninách přilákat více než milion diváků. Na dalších místech se objevily Televizní noviny, Počasí,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT OBHÁJILA VEDENÍ I V ČERVENCI, NEJVYŠŠÍ RŮST DÁL VYKAZUJE NOVA

6. 8. 2025

První prázdninový měsíc vynesl do čela televizní sledovanosti v širší divácké skupině starší 15 let stanice České televize. Meziročně ale posilovali komerční vysílatelé, především skupina Nova. Stanice České televize obhájily v červenci pozici nejsledovanější televizní skupiny s podílem na celodenní sledovanosti ve výši 29,48 % v univerzální skupině starší 15 let. Nejvyššího podílu dosáhly v… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

NETMONITOR: BLACKOUT V ČR ZVÝŠIL NÁVŠTĚVNOST ZPRAVODAJSKÝCH SERVERŮ

6. 8. 2025

Dne 4. července kolem poledne se ocitlo bez elektřiny asi milion domácností, zastavila se také například pražská městská hromadná doprava a několik průmyslových závodů bylo nuceno přerušit výrobu. Obří výpadek elektřiny, který postihl hlavní město a několik dalších krajů České republiky, výrazně ovlivnil návštěvnost webových stránek v kategorii Zpravodajství. Nárůst o 800 tisíc Překvapení a… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE