< zpět na slovník

Cílená komerční komunikace, která v myslích zákazníků spojuje značku či produkt se třetí stranou. Značka se tedy napojuje na asociace spojené se sponzorovanou událostí, člověkem, pořadem, objektem nebo médiem. Tyto asociace se pak – za úplatu – přenášejí na značku jako takovou. V prostředí televizního vysílání je sponzoring formou obchodního sdělení, jeho podstatou je obdobně jako u reklamy či umístění produktu propagace. Sponzorování je příspěvek poskytnutý k přímému nebo nepřímému financování programu nebo pořadu s cílem propagovat své jméno, název, výrobek, službu apod. Oznámení o sponzorování pořadů či programů (tzv. sponzorské vzkazy) nesmí na rozdíl od reklamy obsahovat zvláštní propagační zmínky, nesmí přímo nabádat k nákupu výrobků a služeb. Sponzory nemohou být výrobci cigaret a tabákových výrobků, ve sponzorských vzkazech nelze propagovat léky vázané v ČR na lékařský předpis. Každý sponzorovaný pořad i program musí být vždy zřetelně označen jménem/názvem/logem/jinou značkou sponzora. Sponzorovat nelze zpravodajské a politicko-publicistické pořady. Sponzorovat pak nelze programy, u nichž nadpoloviční podíl denního vysílacího času tvoří pořady, které nelze sponzorovat.



Příspěvky, které obsahují slovo Sponzoring

NEJVÍCE GRP DODALY VLONI MEDIA CLUB A NOVA, ZVÝŠILY JE ČT A ATMEDIA

14. 1. 2025
uuuPozice na televizním trhu s reklamou se nemění, drtivá část GRP připadá na obchodní síť Media Club a TV Nova. Komerční televize se ale vyrov...

MÉDIA 2024: NOVÉ TELEVIZE, BOJ O POPLATKY I ZÁNIKY PRVNÍCH DENÍKŮ

31. 12. 2024
uuuNové televizní stanice a pokračování rozvoje videa na vyžádání, změny v mediálních firmách Jaromíra Soukupa, zánik prvních tištěných deníků,...

TRENDY, KTERÉ LETOS OVLIVNILY MARKETING NA ČESKÉM TRHU

30. 12. 2024
uuuPřinášíme přehled toho nejdůležitějšího, co v letošním roce ovlivnilo marketing na tuzemském trhu. I nadále se letos Česká republika potý...

BLÍŽÍ SE OLYMPIÁDA, PARTNEŘI SPOUŠTÍ SVÉ AKTIVACE

23. 7. 2024
uuuV pátek 26. července odstartuje letní olympiáda v Paříži. Partneři Českého olympijského týmu připravili tematické kampaně i další aktivity. ...

BUDE SE ZA ČT A ČRO PLATIT I NA INTERNETU? DEBATA S ŘEDITELI OBOU MÉDIÍ NA DIGIMEDII 2024

21. 5. 2024
uuu19. ročník odborné konference se uskuteční ve čtvrtek 13. června v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách. Nejen za te...

SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2024: VYZÝVÁ SPONZORY

17. 4. 2024
uuu12. Sympozium a udílení cen HbbTV, které se uskuteční 14.-15. listopadu 2024 v Londýně ve Velké Británii, bude jedinečnou platformou pro obc...

NOVA ROZŠÍŘILA MOŽNOSTI GRAFICKÉHO ŘEŠENÍ INJEKTÁŽÍ

27. 3. 2024
uuuZadavatelé mohou pro sponzorské vzkazy a injektáže na TV Nova využít širších možností grafického zpracování. Televize Nova inovovala svůj...

OMEZENÍ SPONZORINGU, SPORTU, ZÁBAVY I ONLINU ČT. O CO SE HRAJE?

22. 2. 2024
uuuV březnu by měly spět do finále diskuse pracovních skupin, které hledají budoucí uspořádání mediálního trhu a financování médií veřejné služ...



SCREEN VOICE
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.