< zpět na slovník

Cílená komerční komunikace, která v myslích zákazníků spojuje značku či produkt se třetí stranou. Značka se tedy napojuje na asociace spojené se sponzorovanou událostí, člověkem, pořadem, objektem nebo médiem. Tyto asociace se pak – za úplatu – přenášejí na značku jako takovou. V prostředí televizního vysílání je sponzoring formou obchodního sdělení, jeho podstatou je obdobně jako u reklamy či umístění produktu propagace. Sponzorování je příspěvek poskytnutý k přímému nebo nepřímému financování programu nebo pořadu s cílem propagovat své jméno, název, výrobek, službu apod. Oznámení o sponzorování pořadů či programů (tzv. sponzorské vzkazy) nesmí na rozdíl od reklamy obsahovat zvláštní propagační zmínky, nesmí přímo nabádat k nákupu výrobků a služeb. Sponzory nemohou být výrobci cigaret a tabákových výrobků, ve sponzorských vzkazech nelze propagovat léky vázané v ČR na lékařský předpis. Každý sponzorovaný pořad i program musí být vždy zřetelně označen jménem/názvem/logem/jinou značkou sponzora. Sponzorovat nelze zpravodajské a politicko-publicistické pořady. Sponzorovat pak nelze programy, u nichž nadpoloviční podíl denního vysílacího času tvoří pořady, které nelze sponzorovat.



Příspěvky, které obsahují slovo Sponzoring

NOVA ROZŠÍŘILA MOŽNOSTI GRAFICKÉHO ŘEŠENÍ INJEKTÁŽÍ

27. 3. 2024
uuuZadavatelé mohou pro sponzorské vzkazy a injektáže na TV Nova využít širších možností grafického zpracování. Televize Nova inovovala svůj...

OMEZENÍ SPONZORINGU, SPORTU, ZÁBAVY I ONLINU ČT. O CO SE HRAJE?

22. 2. 2024
uuuV březnu by měly spět do finále diskuse pracovních skupin, které hledají budoucí uspořádání mediálního trhu a financování médií veřejné služ...

OBJEM REKLAMNÍCH TELEVIZNÍCH GRP SE V ROCE 2023 NEZMĚNIL

18. 1. 2024
uuuObjem doručených reklamních GRP na televizním trhu zůstal také v roce 2023 na obdobné úrovni jako o rok dříve, ukazují data z monitoringu. ...

12. SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV SE BUDE KONAT V LONDÝNĚ

15. 12. 2023
uuu11. Sympozium a udílení cen HbbTV v italské Neapoli se stalo s více než 220 registrovanými účastníky z Evropy, Severní Ameriky, Asie a Austr...

NÁKUPU TV REKLAMY POMOHOU DETAILNĚJŠÍ PLÁNY KLIENTŮ

23. 10. 2023
uuuMedia Club reaguje na úbytek televizních GRP a vysokou poptávku po televizní reklamě zdražením a zaváděním nových nástrojů, které mají vést ...

MEDIA CLUB ZDRAŽÍ TV REKLAMU PRO ROK 2024 O 22 %, ZMĚNÍ CÍLOVKU

11. 10. 2023
uuuCena televizní reklamy na stanicích zastupovaných společností Media Club se pro příští rok zvýší minimálně o 22 %. Mění se také základní cíl...

GOLDEN DRUM: VÝBĚR REKLAM, KTERÉ ZAUJALY POROTU

11. 10. 2023
uuuNa reklamním festivalu Golden Drum vyhrála jednu z hlavních cen agentura McCann Prague za kampaň 13 minut zpoždění. Nezávislou agenturou rok...

KOMERČNÍ RÁDIA: NÁVRH NOVELY OHROŽUJE DUÁLNÍ MEDIÁLNÍ SYSTÉM

25. 9. 2023
uuuKomerční rádia sdružená v APSV odmítají návrh velké mediální novely a považují ji za ohrožení duálního mediálního systému. Proti návrhu t...