
TELEVIZE PŘINÁŠÍ ZADAVATELŮM REKLAMY NEJVĚTŠÍ NÁVRATNOST INVESTICE NAPŘÍČ MEDIATYPY
Ve studii Ebiquity „Payback“ Study, 2016, bylo zjištěno, že ROI u televize předčí ostatní mediatypy.
Studie „Profit Ability‘ poprvé kvantifikovala celkový zisk generovaný různými formami reklamy ve Spojeném království, aby ukázala, co přinášejí do konečného výsledku. Cílem bylo prozkoumat a porovnat výkonnost všech médií, která generují zisk, se zvláštním důrazem na odhalení účinků televizní reklamy.
Studii zadal Thinkbox ze společnosti Ebiquity and Gain Theory, která nezávisle hodnotí reklamní výkon a efektivitu u stovek značek. Pomocí jejich databank existujících dat financovaných klienty analyzovala více než 2 000 reklamních kampaní v 11 kategoriích, aby odhalila dopad, který mají různé formy reklamy na krátkodobý zisk (v průběhu kampaně a během 3–6 měsíců od ukončení kampaně). a poté tato zjištění zkombinovala s výsledky pro zisk generovaný v delším časovém horizontu (až po 3 letech), aby se určila celková návratnost zisku. Je zřejmé, že reklama má také ještě dlouhodobější dopad po 3 letech, ale to je nad rámec této studie.
Detailní prezentace ke stažení zde: Ebiquity – Thinkbox: Profit Ability: the business case for advertising research charts, November 16, 2017
Televizní reklama nabízí velmi nízkou průměrnou cenu za 30 sekund zobrazení reklamy
Průměrná cena za 30 sekund (000s)
TV
YouTube
Reklama v dalších
online kanálech
Při pohledu na odhadovanou průměrnou cenu za tisíc (CPT) za 30 sekund AV reklamy tento graf ukazuje, že TV (lineární a BVOD) má nejnižší náklady ve srovnání s YouTube a jinými online videi. Televizní reklama představuje méně než desetinu nákladů na reklamu „jiného online videa“ za £7. Zatímco YouTube je jen o něco dražší za £10, „jiné online video“ je nejdražší za £89. Důvodem je nastavení nacenění jeho bchodního modelu (cost-per-start) a snadnost, s jakou se uživatelé mohou promítnutí videa v online kanálech vyhnout. Tento rozdíl v CPT ukazuje hodnotu, kterou TV inzerentům nabízí.
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU


STUDIE IPA: HUDBA JE HNACÍM MOTOREM ZISKOVOSTI REKLAMY
20. 10. 2025Nová studie společností Massive Music a IPA podrobně popisuje, jaký vliv na značku a obchod může mít vysoce poutavá, vhodná a zapamatovatelná hudba a jaký dopad má hudba na výkon reklamy. Proč je hudba důležitá Intuitivně víme, že skvělá hudba, jingly, znělky i další zvukové prostředky, se dokáže usadit v našich mozcích způsobem, který jiná… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC
BINET A DAVIS: MARKETÉŘI SLEDUJÍ ROI, ALE VELIKOST ROZPOČTU JE DŮLEŽITĚJŠÍ
17. 10. 2025Větší rozpočty mají osmkrát větší vliv na efektivitu než zaměření se na návratnost investic kampaní (ROI). Ukazuje to nový výzkum IPA, za nimž stojí Les Binet a Will Davis. Nový výzkum odhaluje rozpor mezi tím, co skutečně táhne marketingovou efektivitu, a tím, čemu věří marketéři. To je jeden ze závěrů nového výzkumu, který na konferenci… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


VELKOU ZNAČKU LZE VYBUDOVAT PROSTŘEDNICTVÍM SPOUSTY MALÝCH INTERAKCÍ, ŘÍKÁ GRACE KITE
29. 9. 2025Mediální prostředí je fragmentované jako nikdy dříve. Spotřebitelé tráví čas na desítkách platforem, jejich pozornost se tříští do krátkých, někdy až prchavých okamžiků. Grace Kite, ekonomka a zakladatelka firmy Magic Numbers a viceprezidentka ve společnosti Analytic Partners, na festivalu kreativity v Cannes ukázala, že není třeba propadat skepsi a že tento vývoj nemusí být pro… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


NUDNÉ REKLAMY STOJÍ MILIONY
13. 6. 2025Nudné reklamy stojí společnosti miliony dolarů, aby dosáhly stejného efektu – nový výzkum, který dnes na festivalu Cannes Lions představí Adam Morgan a Dr. Karen Nelson-Fieldová ze společnosti eatbigfish, nyní zkoumá a vyčísluje tiché vyčerpání našich rozpočtů způsobené nudnými mediálními formáty. Proč na nudnosti záleží Jak vysvětlil Adam Morgan na loňském festivalu, většina reklam je… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


REKLAMA PŘINÁŠÍ TÉMĚŘ TROJNÁSOBNOU NÁVRATNOST INVESTICE
12. 6. 2025Společnosti, které investují 3 % svých příjmů do reklamy, dosahují 8,7% podílu na celkových tržbách, což podle Gain Theory představuje téměř trojnásobnou návratnost investic. Nová zpráva poradenské společnosti pro efektivitu marketingu „Measure, Thrive, Optimize: Jak prokázat hodnotu reklamy a zvýšit růst“ vychází z analýzy 75 kombinací firem a trhů v různých odvětvích a na různých… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


„VÍTĚZNÁ SÍLA“ VÍCEOBRAZOVKOVÉ TELEVIZE: TRANSPARENTNÍ VÝKON = OBCHODNÍ ÚSPĚCH
26. 3. 2025„Multiscreen“ TV: Chytrý, strategický a vážně účinný reklamní kanál Marketéři neustále hledají způsoby, jak maximalizovat dopad, budovat důvěru a dosahovat měřitelných obchodních výsledků. Řešení není hazard – je to sázka na jistotu při strategické investici do multiscreen TV. Díky profesionálně vytvořenému obsahu, bezkonkurenčnímu zapojení publika a prostředí bezpečnému pro značku přináší multiscreen TV výsledky, na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


SOUBOJE VELKÝCH ZNAČEK: V REKLAMNÍCH BITVÁCH FUNGUJE NOSTALGIE, SROVNÁVÁNÍ I PROVOKACE
24. 3. 2025Boj o pozornost je nelítostný! A to i mezi značkami, protože kdo zaváhá, může s děsem zjistit, že není mezi prvními, ale na ocase. Inspirujte se, jak se značky snaží držet si své místo na slunci.


JAK ZEFEKTIVNIT REKLAMNÍ KAMPANĚ?
22. 1. 2025Analýza 1 537 úspěšných reklamních kampaní z databáze případových studií WARC ukazuje, že medián návratnosti investic do zisku (ROI) úspěšných zadavatelů reklamy je 2,5:1, což naznačuje, že kampaně se v průběhu času staly efektivnějšími. ROI je poměr čistého zisku vytvořeného investicí. V marketingu se často používá pro označení přírůstku tržeb nebo zisku generovaného marketingovými aktivitami.… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


STUDIE UK: PROČ ZNAČKY SELHÁVAJÍ VE SVÝCH MEDIÁLNÍCH STRATEGIÍCH
15. 1. 2025Nová rozsáhlá studie zjistila, že přední značky používají pro své kampaně neefektivní kombinaci mediálních kanálů, přičemž mnohé z nich optimalizují dosah namísto metrik značky, které by přinesly větší dopad. Studie Saïd Business School Oxfordské univerzity dospěla k závěru, že současné marketingové postupy „zdaleka nejsou optimální“ a že značky by mohly dosáhnout 50% nebo ještě většího… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


PROČ SE ZNAČKY RYCHLOOBRÁTKOVÉHO ZBOŽÍ ZAMĚŘUJÍ NA TELEVIZI
11. 1. 2025Podle studie společnosti Thinkbox zůstává lineární televize základem většiny mediálních plánů FMCG. Na TV připadá v průměru 56 % výdajů ve srovnání s 35 % v ostatních odvětvích. Studie Profit Ability 2: The new business case for advertising, kterou si objednala organizace Thinkbox zabývající se televizním průmyslem, analyzovala zisk generovaný reklamou v různých fázích, kdy… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


MARKETÉŘI PLÁNUJÍ V ROCE 2025 VÍCE INVESTOVAT DO AMBASADORŮ ZNAČKY
4. 1. 2025Podle nového průzkumu plánují téměř tři čtvrtiny amerických a britských obchodníků (73 %) v příštím roce zvýšit investice do ambasadorů značky. Creator agency Billion Dollar Boy si nechala vypracovat studii Censuswide, které se zúčastnilo více než 4 000 spotřebitelů a více než 500 vedoucích marketérů a manažerů značek v USA a Velké Británii. Mezi důvody,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC


MLUVTE O TELEVIZI SE SPRÁVNÝMI LIDMI
19. 12. 2024Navzdory častým kritikám lineární televize výzkumy neustále prokazují její efektivitu – a finanční analytici by si na základě těchto zjištění měli klást některé zásadní otázky, domnívá se Simon Peel, vedoucí globálního mediálního oddělení společnosti Haleon. Na nedávné konferenci Future of TV Advertising Global Simon Peel poznamenal, že digitální platformy se velmi úspěšně prosazují u CMO… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC
