MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

Zdroj: Ebiquity – Thinkbox: Profit Ability: the business case for advertising research charts, November 16, 2017

TELEVIZE PŘINÁŠÍ ZADAVATELŮM REKLAMY NEJVĚTŠÍ NÁVRATNOST INVESTICE NAPŘÍČ MEDIATYPY

Ve studii Ebiquity „Payback“ Study, 2016, bylo zjištěno, že ROI u televize předčí ostatní mediatypy.

Studie „Profit Ability‘ poprvé kvantifikovala celkový zisk generovaný různými formami reklamy ve Spojeném království, aby ukázala, co přinášejí do konečného výsledku. Cílem bylo prozkoumat a porovnat výkonnost všech médií, která generují zisk, se zvláštním důrazem na odhalení účinků televizní reklamy.

Studii zadal Thinkbox ze společnosti Ebiquity and Gain Theory, která nezávisle hodnotí reklamní výkon a efektivitu u stovek značek. Pomocí jejich databank existujících dat financovaných klienty analyzovala více než 2 000 reklamních kampaní v 11 kategoriích, aby odhalila dopad, který mají různé formy reklamy na krátkodobý zisk (v průběhu kampaně a během 3–6 měsíců od ukončení kampaně). a poté tato zjištění zkombinovala s výsledky pro zisk generovaný v delším časovém horizontu (až po 3 letech), aby se určila celková návratnost zisku. Je zřejmé, že reklama má také ještě dlouhodobější dopad po 3 letech, ale to je nad rámec této studie.

Detailní prezentace ke stažení zde: Ebiquity – Thinkbox: Profit Ability: the business case for advertising research charts, November 16, 2017

Televizní reklama nabízí velmi nízkou průměrnou cenu za 30 sekund zobrazení reklamy

Průměrná cena za 30 sekund (000s)
7

TV

10

YouTube

89

Reklama v dalších
online kanálech

Při pohledu na odhadovanou průměrnou cenu za tisíc (CPT) za 30 sekund AV reklamy tento graf ukazuje, že TV (lineární a BVOD) má nejnižší náklady ve srovnání s YouTube a jinými online videi. Televizní reklama představuje méně než desetinu nákladů na reklamu „jiného online videa“ za £7. Zatímco YouTube je jen o něco dražší za £10, „jiné online video“ je nejdražší za £89. Důvodem je nastavení nacenění jeho bchodního modelu (cost-per-start) a snadnost, s jakou se uživatelé mohou promítnutí videa v online kanálech vyhnout. Tento rozdíl v CPT ukazuje hodnotu, kterou TV inzerentům nabízí.

Zdroj: 2021, Thinkbox estimates using AA/WARC, Comscore, BARB

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



TELEVIZNÍ REKLAMA NENÍ DRAHÁ. NABÍZÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC A MOHOU SI JI DOVOLIT I MENŠÍ FIRMY

28. 3. 2024

Je velmi důležité, aby marketéři televizi jako mediální kanál na jedné straně nepodceňovali – a na druhé straně se jí nebáli. Cena reklamy v televizi závisí na širokém spektru faktorů a není vždy nutno vynakládat závratné částky.

NÁVRATNOST INVESTIC DO ÚSPĚŠNÝCH KAMPANÍ STÁLE ROSTE

31. 1. 2024

Analýza 1 394 případových studií provedená společností WARC ukazuje, že úspěšné reklamní kampaně dosahují průměrné návratnosti investic do příjmů (ROI) 4,34:1, což je nejvyšší hodnota dosažená od začátku sledování v roce 2017. ROI je poměr čistého zisku vytvořeného investicí. V marketingu se často používá pro označení přírůstku tržeb i zisku. Průměrná kampaň v databázi WARC přináší… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

PETER FIELD: OBCHODNÍCI INVESTUJÍ DO TELEVIZNÍ REKLAMY PŘÍLIŠ MÁLO

16. 1. 2024

Podle analytika Petera Fielda patří televize k nejsilnějším médiím, která jsou optimální volbou pro efektivní reklamní sdělení, nicméně tento „zatraceně efektivní“ kanál zůstává – navzdory obchodním výsledkům, které nabízí – ve srovnání s nejbližšími digitálními rivaly podhodnocený. Televizní reklama se vždy těšila uznání za svůj velký dopad. Podle Petera Fielda, odborníka na efektivitu, je však… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

MĚŘENÍ POZORNOSTI: PODLE ZÁVĚRŮ STUDIE MAJÍ NEJVYŠŠÍ SKÓRE MÉDIA A SPORT, ZDRAVÍ A FARMACIE A VZDĚLÁVÁNÍ

15. 1. 2024

Společnost DoubleVerify, která týdně zaznamenává více než 65 miliard zobrazení, zveřejnila svou první globální zprávu o měření pozornosti z laboratoře DV Attention Lab. Zpráva za 3. čtvrtletí roku 2023, za níž stojí Daniel Slotwiner, senior viceprezident pro pozornost ve společnosti DoubleVerify, zkoumala rozdíly v průměrné výkonnosti v různých odvětvích, které byly způsobeny různými mediálními strategiemi… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

NESPRÁVNÉ REKLAMY SE ZOBRAZUJÍ NESPRÁVNÝM SPOTŘEBITELŮM V 1 ZE 3 PŘÍPADŮ

22. 12. 2023

Agentury uvádějí, že podle nového průzkumu se téměř v jednom ze tří případů zobrazí nesprávnému spotřebiteli nesprávná reklamní kreativa. Studie ze srpna, kterou společně realizovaly společnosti Advertiser Perceptions a Claravine, analyzovala dopady absence datových standardů a strategie. Ukázala, jak inzerenti a agentury bojují s bezpečností značky, a přitom našla pojítko mezi datovými standardy, bezpečností značky… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

WARC TOOLKIT: MARKETÉŘI SE PŘIPRAVUJÍ NA LEPŠÍ ROK 2024

7. 12. 2023

Podle nové zprávy společnosti WARC je většina marketérů na celém světě, navzdory reálným obavám z ekonomiky, optimistická a očekává, že se jim v příštím roce bude dařit lépe než letos. Zpráva The Voice of the Marketer 2024 je hlubokým ponorem do dat z průzkumu The Marketer’s Toolkit mezi více než 1 400 marketéry po celém… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

STUDIE UK: ZAMĚŘTE SE NA POZORNOST, KREATIVITU A RYCHLOST V REKLAMÁCH

30. 11. 2023

Pozornost, kreativita a rychlost jsou podle studie efektivity reklamy třemi nejvýznamnějšími faktory, které mají vliv na návratnost investic do značky. Studie nazvaná The Triple Opportunity of Attention, kterou realizovali Rob Brittain, Orlando Wood a profesorka Karen Nelson-Field, kombinuje data z databáze ACA Effectiveness Database s měřením pozornosti od společnosti Amplified Intelligence a testováním emoční odezvy… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

JAK MŮŽE TELEVIZNÍ REKLAMA PODPOŘIT RŮST NAD RÁMEC „VÝKONNOSTNÍHO“ MARKETINGU?

13. 11. 2023

Matt Hill, ředitel výzkumu a plánování ve společnosti Thinkbox, marketingové organizaci pro televizní vysílání ve Velké Británii, která pomáhá inzerentům vytěžit ze současné televize maximum, hovoří o možnosti, jak mohou společnosti prostřednictvím nízkonákladových televizních reklam oslovit cílové, lokalizované firmy. 1) Poslední dobou je preferovaným řešením B2B společností při uvádění nových produktů či služeb na trh… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

VÝSLEDKY AKTIVIT V HORNÍM TRYCHTÝŘI UVIDÍTE AŽ ZA DESET MĚSÍCŮ

2. 11. 2023

Nový výzkum ukazuje, že značky, které po deseti měsících stále utrácejí v horním trychtýři, dosahují vyšší efektivity než ty, které tuto činnost ukončily po třech měsících. V publikaci Elevating eCommerce: Fospha analyzovala vliv aktivit ve středním a horním funnelu na výkonnost značek v průběhu času, přičemž zvláštní pozornost věnovala společnosti Meta, jejíž platformy mají největší… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

FAKTORY RŮSTU ZNAČKY ANEB JAK DNES FUNGUJE REKLAMA

28. 10. 2023

Nejnovější díl série EMEA Spotlight nazvaný „Drivers of brand growth“ oslavuje některé vynikající nápady z regionu a ukazuje nový výzkum reklamní efektivity. Digitální kanály se rozšiřují a mediální chování se mění – kde jsou tedy základy reklamy? Co se změnilo, co se mění a co zůstává? Paul Dyson, spoluzakladatel společnosti Accelero, počátkem léta aktualizoval svou… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

DR. GRACE KITE: JAK TV POMÁHÁ ONLINE ZNAČKÁM RŮST

7. 10. 2023

Ekonomka a zakladatelka společnosti Magic Numbers Grace Kiteová během konference ScreenVoice Talks 2022 prezentovala výhody televizní reklamy pro online značky. Ve výzkumu, který zrealizovala společnost Magic Moments, představila několik hlavních benefitů televizní reklamy a synergické efekty, které televize přináší společně s výkonnostním marketingem včetně placeného vyhledávání. Neméně zajímavé je pak srovnání efektivity televize s ostatními… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

JAK ZLEPŠIT NÁVRATNOST INVESTICE DO REKLAMY

21. 9. 2023

Jak přistupovat ke zlepšení návratnosti investic? Kam směřovat prostředky pro maximální ROI? Zadavatelé reklamy musí pochopit různé možnosti, které k tomu mohou použít, ukazuje nový výzkum o faktorech ovlivňujících ziskovost reklamy. Paul Dyson, spoluzakladatel společnosti Accelero, ve studii WARC Spotlight on Drivers of Brand Growth aktualizuje svou předchozí studii z roku 2014 tak, aby zahrnovala… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 4: TELEVIZE PŘINÁŠÍ VYSOKOU NÁVRATNOST INVESTIC

VŠECHNY CASE STUDIES