MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

V dnešní době trávíme s médii téměř 7 hodin denně. Televize si mezi nimi drží výsadní postavení a je se 44 %  nejsledovanějším médiem. Televize oslovuje diváky všech věkových skupin. Průměrný divák z cílové skupiny 15+ sleduje televizi téměř 4 hodiny denně. V době pandemie čas trávený před televizní obrazovkou dokonce vzrostl.

OBLIBA TELEVIZE DLOUHODOBĚ NEKLESÁ

Ve společnosti médií tráví Češi takřka 7 hodin denně. Televize je se 44 % stále nejsledovanějším médiem. A nic na tom nemění ani nástup digitálních médií a rostoucí dosah internetu. Vliv pandemie čas trávený u televize navýšil.

“Základ: jednotlivci 4+ / * Čas sledování TV je uveden pouze jako živé vysílání na TV a sledování TV archivů na televizoru. / ** Čas na internetu je dopočten jako součet přes jednotlivá zařízení.
Source: ATO – NIELSEN ADMOSPHERE, KONTINUÁLNÍ VÝZKUM 2020”

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO

14. 4. 2024

Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.

NA ŠTĚDRÝ DEN ZAPÍNÁ TELEVIZI PŘES OSM MILIONŮ ČECHŮ

22. 12. 2023

Sledování televize je hlavní mediální vánoční aktivitou Čechů. Doba sledovanosti televize na Štědrý den je o 2,5 hodiny delší, než je běžný průměr. Češi mají vánoční svátky spojené se sledováním televize, ať už jde o vánoční pohádky nebo klasiky z české a česko-slovenské kinematografie. „Televizi si během tří vánočních svátků, tedy na Štědrý den, Boží… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

LOKÁLNÍ I NOVÉ VOD SLUŽBY SRÁŽEJÍ PODÍL NETFLIXU I YOUTUBE

16. 5. 2023

Netflix i YouTube mají stále na evropském trhu video služeb nejvyšší podíl, s příchodem nových a i lokálních platforem se ale postupně snižuje. Podíl Netflixu a společnosti Alphabet, která provozuje také videoplatformu YouTube, zůstává dál na evropském trhu OTT služeb (over the top, služby doučované přímo příjemcům přes internet) nejvyšší, za posledních pět let se… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

MOBILNÍ TELEVIZE V ROZKVĚTU – VYUŽITÍ ZKUŠENOSTÍ ZE SOCIÁLNÍCH SÍTÍ

24. 4. 2023

S nárůstem mobilních zařízení by se provozovatelé televizního vysílání měli více zaměřit na obsah a technologie, které mohou diváky provázet napříč obrazovkami. Doba sledování audiovizuálního obsahu stále roste. Nedávná publikace sdružení soukromých médií Vaunet ukazuje, že podíl audio a audiovizuálního obsahu na celkovém mediálním čase (u lidí od 14 let) v Německu vzrostl v roce… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

STUDIE UK: DIVÁCI SLEDUJÍ 17 MINUT REKLAM DENNĚ, 83 % Z NICH SLEDUJE TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ.

21. 3. 2023

Přehled mediálních trendů, vydávaný pravidelně britskou společností Thinkbox ukazuje, že v loňském roce strávili diváci ve Velké Británii sledováním videoreklamy 17,1 minuty denně. Fakta dále odhalila, že: Na vysílací společnosti připadalo více než 80 % veškeré videoreklamy, zatímco služby SVOD zaujímaly méně než 2 %. Nejoblíbenějšími kategoriemi videí sledovanými na zařízeních SVOD byly dramatické pořady a… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

ČAS STRÁVENÝ S MÉDII SE ZA PĚT LET ZVÝŠIL DÍKY ONLINU I PODCASTŮM

16. 3. 2023

Téměř o čtvrtinu narostl za posledních pět let průměrný denní čas strávený s médií, ukazuje nová zpráva od GWI. Nejvíce času věnují uživatelé na celém světě sledování sociálních médií a lineární televizi. Čas strávený s médii se za posledních pět let zvýšil téměř o čtvrtinu. Ukazuje to nová zpráva Globální mediální krajina od GWI, která… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

TELEVIZNÍ SLEDOVANOST SE LONI VRÁTILA NA ÚROVEŇ PŘED PANDEMIÍ

16. 2. 2023

Čeští diváci strávili loni před obrazovkou každý den v průměru 3 hodiny a 25 minut. Bylo to téměř stejně jako před nástupem pandemie covid-19. Průměrná denní doba televizní sledovanosti (ATS) se v roce 2022 vrátila v Česku na úroveň z doby před pandemií covid-19. Ukazuje to srovnání zastupitelství Atmedia, které na českém trhu vychází z… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

TELEVIZNÍ SLEDOVANOST NA ŠTĚDRÝ DEN? VÝRAZNĚ PŘEKRAČUJE CELOROČNÍ PRŮMĚR

15. 12. 2022

Češi 24. prosince tráví sledováním televize přes 6 hodin a Štědrý den patří s železnou pravidelností ke dnům s vůbec nejvyšší sledovaností v roce. Podle průzkumu společnosti Atmedia si v posledních třech letech televizor na Štědrý den zapnulo v průměru 82 % diváků ve věku od 4 let. A jejím sledováním trávili v průměru přes… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

STUDIE UK: PROPAST MEZI PŘEDSTAVAMI EXPERTŮ O MEDIÁLNÍCH NÁVYCÍCH A SKUTEČNOSTÍ SE ZMENŠUJE

12. 10. 2022

I když se propast zmenšuje, výzkum ukazuje, že stále existují velké rozdíly mezi spotřebou médií a tím, jak ji vnímají odborníci, což zdůrazňuje potřebu orientace na trh. Rozdíl mezi tím, jak si mediální experti představují spotřebu médií, a skutečností se zlepšuje, ale stále existují některé velké rozdíly, zejména na novějších platformách a u starších generací,… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

STUDIE UK: NEJVĚTŠÍ PODÍL ČASU STRÁVENÉHO V MÉDIÍCH PŘIPADÁ NA “SLEDOVÁNÍ”

23. 9. 2022

IPA TouchPoints nabízí skvělý přehled o dnešní spotřebě médií. Údaje jsou čerpány z reprezentativního vzorku více než 6 000 dospělých ve věku 15+ žijících ve Velké Británii. Každá osoba si prostřednictvím svého mobilního telefonu vede deník, v němž si po dobu jednoho týdne každou půlhodinu podrobně zaznamenává své aktivity. V přiloženém grafu TouchPoints rozdělují využívání médií… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

MARKETÉŘI BY MĚLI VĚNOVAT VĚTŠÍ POZORNOST POZORNOSTI

6. 9. 2022

Existuje řada důkazů, že delší čas strávený u reklamy zvyšuje zapamatování značky a její výběr, takže ignorujte tvrzení Byrona Sharpa, že byste neměli platit za větší pozornost. Kolem pozornosti se díky profesoru Byronu Sharpovi rozvíjí zajímavá debata. Před několika týdny Sharp promluvil za Ehrenberg-Bassův institut v Sydney. Na konferenci Mi3-LinkedIn B2B Next přednesl své obvyklé,… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

COVIDOVÁ PANDEMIE ZMĚNILA NÁVYKY ČESKÝCH TELEVIZNÍCH DIVÁKŮ A NAUČILA JE POUŽÍVAT NOVÉ TECHNOLOGIE

10. 7. 2022

Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO- Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie. Jak pandemie covid-19 ovlivnila návyky českých televizních diváků bylo tématem prezentace Terezy… Continue reading MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV

ALL CASE STUDIES